۱۹ آبان ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۲
کد خبر: ۶۶۸۰۰۶
از سوی رایزنی فرهنگی ایران؛

انتشار مقاله «امام جعفر صادق؛ تجسم حقیقت» در سریلانکا

انتشار مقاله «امام جعفر صادق؛ تجسم حقیقت» در سریلانکا
مقاله «امام جعفر صادق(ع)؛ تجسم حقیقت» از سوی رایزنی فرهنگی ایران در وبلاگ «تودو» سریلانکا منتشر شد.

به گزارش سرویس بین ‌الملل خبرگزاری رسا، وبلاگ «تودو» Thoothu اقدام به انتشار مقاله‌ای تحت عنوان «امام جعفر صادق(ع)؛ تجسم حقیقت» کرده است.

این مقاله با اشاره به حدیث ثقلین آغاز و از قول پیامبراکرم(ص) بیان داشته تا زمانی که از قرآن و اهل بیت پیروی کنید، گمراه نخواهید شد. لذا این موضوع نشان می‌دهد خاندان مقدس رسول الله(ص) از جایگاه ویژه‌ای در اسلام برخوردار هستند که طبق اعتقاد شیعیان، این خاندان مقدس دوازده نفر هستند که اولین شان امام علی (ع) و آخرین امام مهدی (عج) و ششمین آنها، امام جعفر صادق (ع) است.

در ادامه این مقاله آمده است: امام صادق(ع) نیز در هفدهم ربیع الاول و هم زمان با روز تولد پیامبر(ص) به دنیا آمده، پدرش برای او لقب صادق برگزید. لقبی که به زودی ویژگی‌هایش برای مردم آشکار گشت. بسیاری از علما و رهبران فکری اهل سنت شاگرد ایشان بوده‌اند. در سایر رشته‌های غیر دینی نیز شاگردان زیادی تربیت کرده‌اند.

جابربن حیان پدر علم شیمی در زمره آنان هست. حتی برخی از این شاگردان از خارج از جزیره العرب می‌آمدند و در درس ایشان حاضر می‌شدند.

نویسنده این مقاله، آورده است: امام همواره به شاگردان خود می‌فرمود: تقوا داشته باشید، با مردم خوب باشید. ایشان حتی خیرخواه افرادی بود که به وی آسیب می رساندند./۹۸۸/

منبع: icro.ir

ارسال نظرات