۱۹ آبان ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۶
کد خبر: ۶۶۸۰۱۵

ذات تمدن ظلمانی غرب

ذات تمدن ظلمانی غرب
آنچه امروز در غرب قابل مشاهده است، هدایت مشترک جریان‌های «تروریستی- تکفیری» و «ملی‌گرایان افراطی» از سوی اتاق‌های فکر غربی است؛ «اسلام‌هراسی»، «نفرت از مهاجران»، «نژادپرستی»، «تحقیر دموکراسی» و... از جمله اصول و مبانی جریان‌های اسلام‌ستیز در اروپا محسوب می‌شود.
به گزارش خبرگزاری رسا، فرمایشات مهم و قاطع رهبر حکیم انقلاب اسلامی ایران در سالروز ولادت پیامبر اعظم صلی‌الله‌علیه‌و‌آله، بویژه فرمایشات معظم‌له درباره رفتار حکام و سیاستمداران فرانسوی در قبال ملت ایران و جهان اسلام از ابعاد مختلف قابل تأمل است. حضرت آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای در این باره تاکید فرمودند: «اهانت به قرآن و پیامبر تاکنون چند بار تکرار شده و اینها نمی‌تواند به شرافت و جلالت پیامبر اکرم صلی‌الله‌علیه‌وآله اندکی خدشه وارد کند؛ این کارها نشان‌دهنده ذات ظلمانی تمدن غرب است... دولت فرانسه ربط می‌دهد ماجرا را به حقوق بشر و آزادی بیان؛ این همان سیاستی است که خشن‌ترین تروریست‌های دنیا را در خود جای داده است...».
 
واقعیت امر این است که امانوئل مکرون، رئیس‌جمهور حقیر فرانسه نخستین و آخرین سیاستمدار غربی نبوده و نخواهد بود که اینگونه گستاخانه ارزش‌ها، اصول و خطوط قرمز 2میلیارد مسلمان و انسان آزاده دنیا را نقض می‌کند. از «میتران» و «ژاک شیراک» گرفته تا «سارکوزی»، «اولاند» و «مکرون» همین روش را در تقابل با تمدن اصیل اسلامی به کار گرفته‌اند. «تمدن غربی» اثبات خود را در گرو «نفی تمدن اسلامی» می‌داند! به عبارت بهتر، تمدن غربی از آنجا که استدلال و پشتوانه‌ای برای اثبات اصالت، موجودیت و کارآمدی خود ندارد، قصد دارد تمدن اسلامی را به عناوین و بهانه‌های مختلف به چالش بکشد. با این حال استراتژیست‌ها و مدافعان تمدن غربی، به وضوح در طول دهه‌های گذشته و اخیر دریافته‌اند دستمایه‌ای منطقی و مستدل در مواجهه با اجزا و ارکان تمدن اسلامی ندارند. 
 
در همین راستا، اتاق‌های فکر فرهنگی در غرب از مدت‌ها قبل، تصمیم به تأسیس و تقویت ۲ جریان افراطی و خطرناک گرفتند: «ملی‌گرایان افراطی» و «تروریسم تکفیری». استدلال اتاق‌های فکر غربی این بود که دستگاه‌های اجرایی، سیاسی و امنیتی غرب با تقویت همزمان این ۲ جریان در برابر یکدیگر و مدیریت برهم‌کنش دوجانبه آنها می‌توانند اصالت تمدن اسلامی را زیر سوال ببرند! بنابراین یکی از اصلی‌ترین انگیزه‌های مشترک ایالات متحده آمریکا و کشورهای اروپایی از تأسیس داعش و دیگر گروه‌های تروریستی- تکفیری و تغذیه مالی و تسلیحاتی آنها، پیشبرد همین پروژه خطرناک است. فرانسوی‌ها در این پروژه، حکم یک بازیگر پیشتاز را پیدا کردند. آنها ابتدا کشور خود را مصداق «مهد آزادی» یا «مهد دموکراسی» معرفی کرده و در گام بعدی، سعی کردند با ترسیم تصویری کاذب از دین مبین اسلام و مسلمانان، این «تصویر مجازی» را جایگزین «واقعیت تمدن اسلامی» کنند. 
 
آنچه امروز بیش از هر زمان دیگری در غرب و کشورهایی مانند فرانسه، آلمان، انگلیس و ایتالیا قابل مشاهده است، هدایت مشترک جریان‌های «تروریستی- تکفیری» و «ملی‌گرایان افراطی» از سوی اتاق‌های فکر غربی است. «اسلام‌هراسی»، «نفرت از مهاجران»، «نژادپرستی»، «تحقیر دموکراسی» و... از جمله اصول و مبانی جریان‌های اسلام‌ستیز در اروپا محسوب می‌شود. دستگاه‌های امنیتی در فرانسه و دیگر کشورهای غربی نه‌ تنها جلوی رشد این جریان‌ها را نگرفتند، بلکه با احیای جریان‌های «نئونازیستی» و «نئوفاشیستی» در کشورهای خود به آنها بار دیگر مجوز فعالیت دادند. بسیاری از طرفداران این جریان‌های افراطی و خطرناک، در قالب «جریان‌های ملی‌گرا» به پارلمان‌ها و حتی دولت‌های غربی ورود کردند. بسیار جالب است بدانیم هم‌اکنون بیش از یکصد نماینده پارلمان اروپا (که به جریان راست افراطی تعلق دارند) در حالی قوانین مربوط به اتحادیه اروپایی را مصوب می‌کنند که اساسا با موجودیت اروپای واحد و متعاقبا منطقه یورو مخالفند!
 
مقامات اروپایی حاضر شدند این بازی پارادوکسیکال و مضحک را به هر قیمت ممکن پیش ببرند، با این هدف که بتوانند جریان اصیل اسلامی و تمدن پویای برخاسته از آن را پنهان کنند. اینجاست که متوجه دلیل ظلمانی و ظالمانه بودن «ذات تمدن غرب» می‌شویم! تمدن غرب از آن جهت بنا به تعبیر رهبر معظم انقلاب «ظلمانی» است که نه ‌تنها قدرت دفاع از مؤلفه‌ها، اصول و مبانی مزورانه و دروغین خود را ندارد، بلکه سعی دارد برای اثبات خود، به نفی تمدن اسلامی، آن هم از طریق ایجاد تصویری دروغین و انحرافی از دین اسلام بپردازد. این مسأله، اوج خباثت سیاستمداران غربی، اعم از سوسیال- دموکرات‌ها و محافظه‌کاران را نشان می‌دهد. اکثر سیاستمداران غربی، فارغ از هر گونه تعلق‌ خاطر حزبی و سیاسی، این مسیر را پیش برده و به قطعات این پازل خطرناک علیه جهان اسلام تبدیل شده‌اند. 
 
اظهارات وقیحانه مکرون علیه ساحت مقدس پیامبر گرامی اسلام صلی‌الله‌علیه‌و‌آله، نقطه آشکارساز این پروژه طولانی‌مدت و خطرناک محسوب می‌شود. بدون‌شک حتی در صورت عقب‌نشینی مطلق رئیس‌جمهور فرانسه از مواضع قبلی خود، نباید از کنار این موضوع عبور کرد. اصلی‌ترین هدف جهان اسلام بویژه علمای مدافع تمدن اسلامی باید افشای این بازی خطرناک غربی‌ها و خنثی‌سازی آن باشد. این نه ‌تنها خواسته علمای آگاه در جهان اسلام، بلکه هدف صدها میلیون مسلمان آزاده در سراسر جهان است. 
علی اصغر خواجه الدین
ارسال نظرات