۲۰ آبان ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۴
کد خبر: ۶۶۸۰۳۵
حجت الاسلام والمسلمین دیرباز در گفت وگو با رسا:

دلخوش کردن به مستکبران ساده لوحی است

دلخوش کردن به مستکبران ساده لوحی است
نماینده مجلس خبرگان رهبری تأمین منافع و مصالح کشور و تبدیل ایران و ملت های اسلامی به ملت های قوی و مقتدر را از سیاست های تغییر ناپذیر جمهوری اسلامی دانست.

حجت الاسلام والمسلمین عسکر دیرباز نماینده مجلس خبرگان رهبری در گفت و گو با خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، در تبیین فرمایشات رهبر معظم انقلاب پیرامون این موضوع که نتیجه انتخابات آمریکا تاثیری در سیاست جمهوری اسلامی ایران نخواهد داشت، گفت: سیاست خارجی دولت آمریکا یک سیاست استعماری در اشکال مختلف و خط و مشی های گوناگون است.

وی با بیان اینکه هسته مرکزی سیاست خارجی دولت آمریکا را خوی استکباری و به استضعاف کشیدن ملت‌های جهان تشکیل می دهد، عنوان کرد: آمریکا همواره درصدد بهره بری اقتصادی و چپاول ملت های جهان است.

حجت الاسلام والمسلمین دیرباز با اشاره به اینکه امروز ترویج فرهنگ آمریکایی و جهانی سازی این فرهنگ در دستور کار غربی ها قرار دارد، اظهار داشت: با توجه به شواهد تاریخی و توصیه های قرآنی در مواجهه با مستکبران، امروز رهبر معظم انقلاب با تبعیت از امام راحل همواره تأکید دارند که ما در برابر یک دشمن بزرگ قرار داریم که جز دشمنی و خصومت و آسیب چیزی از آن عایدمان نخواهد شد.

رییس دانشگاه قم با بیان اینکه آمریکایی ها اعم از دموکرات و جمهوری خواه سیاستی جز خصومت با ایران اسلامی و ملت های آزاده ندارند، تأکید کرد: خط مشی سیاسی آمریکا چیزی جز خصومت با اسلام و مسلمین و ملت های آزاده نیست، از این رو رهبری تأکید دارند که نتیجه انتخابات آمریکا تأثیری بر سیاست های جمهوری اسلامی نخواهد گذاشت.

وی با تأکید بر اینکه بر اساس رهنمودهای رهبری ما نباید فریب دستکش مخملین آمریکا را بخوریم، ابراز کرد: امروز باید دانست که دست های خشن و پولادین آمریکا گلوی مسلمانان و ملت های آزاده جهان را گرفته و آنها نیز با شعار حسینی «هیهات منا الذله» در برابر دشمنی ها و تحریم های ظالمانه آمریکا مقاومت می کنند.

حجت الاسلام والمسلمین دیرباز پیامدهای ناگوار گره زدن اقتصاد کشور به تحولات آمریکا را مورد توجه قرار داد و اضافه کرد: این که برخی مسؤولان تصور می کنند که می شود به برخی از شخصیت های سیاسی که در وزارت خارجه آمریکا هستند، اعتماد کرد امری نادرست است، زیرا رهبر معظم انقلاب با توجه به تجربه های تاریخی و آیات قرآن کریم بارها فرموده اند که غربی ها به ویژه آمریکایی ها قابل اعتماد نیستند.

وی تأمین منافع و مصالح کشور و تبدیل ایران و ملت های اسلامی به ملت های قوی و مقتدر را از سیاست های تغییر ناپذیر جمهوری اسلامی دانست و عنوان کرد: دلخوش کردن به مستکبران چیزی جز ساده لوحی یا در برخی موارد چیزی جز نفوذ نیست؛ این که فکر برخی مسؤولان به گونه ای رقم بخورد که در راستای منافع آمریکا گام بردارند، بسیار خطرناک است و باید مراقب آن باشیم.

حجت الاسلام والمسلمین دیرباز با بیان اینکه طبق رهنمودهای رهبر معظم انقلاب باید مراقب نفوذ در جلوه ها و شکل های گوناگون باشیم و آنها را به خوبی بشناسیم، یادآور شد: امروز باید در برابر تحولات مختلف به صورت تهاجمی برخورد کرده و در کشورهای دیگر نفوذ فرهنگی داشته باشیم تا آنها را آگاه ساخته و در مسیر عزت و انسانیت قرارشان دهیم./841/ت302/ب1

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۱ آبان ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۸
رویکرد بایدن چند‌جانبه‌گرایی و کنش‌های توجیه‌پذیر است برخلاف اقدامات یک‌جانبه‌گرا و غیرعقلانی ترامپ. بایدن در مقام رییس‌جمهوری با اروپایی‌ها کار خواهد کرد.
0
0