۲۱ آبان ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۶
کد خبر: ۶۶۸۱۹۱

نشست وبیناری «سازش یا مقاومت؛ هزینه ها و فرصت ها» در قم برگزار شد

نشست وبیناری «سازش یا مقاومت؛ هزینه ها و فرصت ها» در قم برگزار شد
نشست وبیناری «سازش یا مقاومت؛ هزینه ها و فرصت ها» به مناسبت سالروز صلح تاریخی امام حسن(ع) با حضور حجت الاسلام کاشانی و زاکانی در قم برگزار شد.

به گزارش خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، نشست وبیناری «سازش یا مقاومت؛ هزینه ها و فرصت ها» به مناسبت سالروز صلح تاریخی امام حسن(ع) پیش از ظهر امروز در سالن جلسات مجتمع حوزه صدر(مشکات) برگزار شد.

بر اساس این گزارش، حجت الاسلام حامد کاشانی استاد حوزه علمیه و علیرضا زاکانی نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی در این نشست حضور داشتند و به ارائه مطالب خود در زمینه بررسی ابعاد مختلف صلح تاریخی امام حسن(ع) پرداختند.

عده ای برای رسیدن به منافع خود «روایت سازی» می کنند

حجت الاسلام کاشانی در این نشست با اشاره به اینکه بنی امیه قبل از صلح، روایت سازی را آغاز کرده بودند و در این کار نیز مهارت ویژه ای داشتند، افزود: امروز برخی بر سر منافع خود نوعی روایت را مطرح می کنند تا جامعه را به سوی سازش سوق دهند؛ بنی امیه در ابتدا گشایش اقتصادی حاصل کردند و سپس نفوذی ها را اعدام کردند و کار روایت سازی را بسیار به صورت حرفه ای انجام دادند.

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه در دوران امام حسن(ع) جامعه اسلامی روحیه جهاد را از دست داده بود، اضافه کرد" جامعه در آن زمان رو به اضمحلال بود، از سویی نیز بنی امیه برخی را خریده بود تا با امام(ع) مخالفت کنند؛ از این رو کسی با ایشان همراهی نکرد و فریاد «نه به جنگ» سر داده و ایشان نیز ناچار به پذیرش آتش بس و صلح شدند.

وی اظهار داشت: معاویه بعد از جریان صلح، برای این که جامعه حفظ شود و خود را توجیه کند روایت سازی را آغاز کرد و روایتی جعلی از پیامبر اکرم(ص) مطرح کرد مبنی بر این که «پسر من سید است، چه بسا خداوند به دست او بین دو گروه بزرگ مسلمان صلح برقرار می کند».

ساده اندیشی، دنیاطلبی و نفوذ علت انحراف برخی خواص است

نماینده مجلس همچنین ساده اندیشی، دنیاطلبی و نفوذ را علت انحراف خواص دانست و ابراز کرد: همیشه عده ای بوده اند که در مسیر حق مانع ایجاد کرده و عموم مردم را از یاری حق وا داشته اند؛ برخی خواص در قالب دلسوزی عموم مردم را می ترسانند تا از مسیر حق منصرف شوند.

زاکانی با بیان اینکه عده ای تاریخ را تحریف کرده و ناقص منعکس می کنند تا مردم را از مسیر عزت، عظمت و آزادی باز دارند، تصریح کرد: این افراد در خوشبینانه ترین حالت دنیا طلب هستند؛ امروز شرایط کشور ما اضطراری نیست، بلکه عده ای شرایط اضطرار را در داخل کشور بر مردم تحمیل می کنند؛ امروز وضع دلاری ما خیلی بهتر است، اما مردم این را لمس نمی کنند، زیرا برخی معیشت مردم را به مسیر مذاکره و انتخابات آمریکا گره زده اند.

وی با اظهار بی توجهی به انتخابات آمریکا و با اشاره به اینکه از روی کار آمدن کسی ذوق زده نمی شویم، تأکید کرد: آینده روشنی در انتظار ما است به شرط اینکه بصیر باشیم؛ امروز برخی مسؤولان کشور داری را بر مبنای اوهام می خواهند اداره کنند و مردم را برای اهداف قدرت و ثروت خود اسیر می گیرند./841/

ارسال نظرات