۲۴ آبان ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۸
کد خبر: ۶۶۸۳۰۵
فقیه بصیر (۱)

نظرات فقهی آیت الله یزدی در امتداد آراء امام خمینی است

نظرات فقهی آیت الله یزدی در امتداد آراء امام خمینی است
حجت الاسلام والمسلمین جزایری با قدردانی از خدمات گسترده آیت الله یزدی، گفت: نظرات آیت الله یزدی برگرفته و در امتداد نظرات فقهی و اصولی امام خمینی است.

حجت الاسلام والمسلمین سید حمید جزایری استاد حوزه علمیه در گفت و گو با خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، با بیان اینکه آیت الله یزدی از شاگردان مبرز امام خمینی(ره) بوده است، گفت: نظرات آیت الله یزدی برگرفته و در امتداد نظرات فقهی و اصول امام خمینی(ره) است.

وی با بیان اینکه آیت الله یزدی در پیروزی انقلاب نقش مفید و موثری را ایفا کرد، عنوان کرد: پس از انقلاب نیز ایشان در مسؤولیت های مختلف مانند قوه قضائیه، جامعه مدرسین و شورای نگهبان منشأ خدمات بسیاری بوده اند.

استاد حوزه علمیه به صراحت لهجه و شفافیت آیت الله یزدی در دفاع از آرمان های انقلاب اشاره کرد و اظهار داشت: آیت الله یزدی با از خودگذشتگی در مسیر انقلاب دچار ضرباتی نیز شده اند اما به خوبی ایستادگی کردند.

وی با اشاره به جایگاه علمی ارزشمند آیت الله یزدی، ابراز کرد: آیت الله یزدی قبل و بعد از انقلاب به عنوان استاد در خدمت حوزه علمیه و مکتب اهل بیت(ع) و هم اکنون نیز دارای کرسی درس خارج هستند.

حجت الاسلام والمسلمین جزایری ادامه داد: به دلیل شرایط جسمی آیت الله یزدی، رهبر انقلاب با کناره گیری ایشان از شورای نگهبان موافقت کردند اما حتما آیت الله یزدی در سنگرهای دیگر منشأ اثر خواهند بود.

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه حوزه علمیه و نیروهای انقلابی باید قدر شخصیت هایی مانند آیت الله یزدی را بدانند، گفت: تربیت شخصیت های بزرگی مانند آیت الله یزدی به سادگی صورت نمی گیرد و باید در زمان حیات قدر آنها را دانست./1350/ت302/ب1

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
امیر رضا
United States
۲۴ آبان ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۶
سلامتی آقای یزدی را مسئلت داریم.
2
0
حسن رضوی
Iran, Islamic Republic of
۲۴ آبان ۱۳۹۹ - ۲۲:۱۰
مصاحبه ارزشمندی بود
0
0
مرتضی غفاری
Iran, Islamic Republic of
۲۴ آبان ۱۳۹۹ - ۲۲:۴۵
نکات ارزشمندی ذکر شده
ازاین گونه مصاحبه ها بیشتر بگذارید
با سپاس
1
0