۲۵ آبان ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۱
کد خبر: ۶۶۸۳۹۷
امام جمعه الیگودرز:

ترویج فرهنگ کتابخوانی ضامن ارتقای سلامت روحی جامعه است

ترویج فرهنگ کتابخوانی ضامن ارتقای سلامت روحی جامعه است
لرستان - حجت الاسلام سرلک بر ضرورت تقویت فرهنگ کتابخوانی برای ارتقای سلامت روحی جامعه تأکید کرد و گفت: این مهم نیازمند بهره مندی از ظرفیت ها است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، حجت الاسلام مهدی سرلک، صبح امروز در دیدار با سرپرست کتابخانه های عمومی شهرستان به مناسبت روز کتاب، کتابخوانی و کتابدار با تبریک این هفته به اصحاب علم، محققان، پژوهشگران، طلاب علوم دینی، دانشجویان و همه دوستداران و علاقه‌مندان به کتاب و کتابخوانی گفت: کتاب و کتابخوانی به عنوان یک گنجینه اثرگذار مهم‌ترین شاخص رشد فرهنگ عمومی جامعه محسوب می شود.

امام جمعه الیگودرز بیان کرد: امید است به همت مردم، مسؤولان و همه دلسوزان شاهد روزی باشیم که کتاب در جامعه و شهرستان ما به عنوان یک نیاز ضروری در سبد خانوار نهادینه شود.

وی خاطرنشان کرد: در سایه فرهنگ سازی و تبیین فرهنگ کتابخوابی بین نسل نو، امید است ارزش والای کتاب و رشد فرهنگ کتابخوانی به نقطه مطلوب برسد.

حجت الاسلام سرلک عنوان داشت: تقویت فرهنگ کتابخوانی و ارتقای سطح مطالعه لازمه ارتقای سلامت روحی جامعه است، تبیین این فرهنگ امری مهم برای خنثی سازی توطئه های فرهنگی دشمن در جبهه جنگ نرم است.

وی تصریح کرد: در حوزه تقویت فرهنگ کتابخوانی باید برنامه ریزی شود و با برنامه های مداوم از ظرفیت های فرهنگی، تبلیغی و رسانه ای استفاده شود.

امام جمعه الیگودرز نهادینه سازی فرهنگ کتابخوانی را یک ارزش خواند و گفت: تقویت این مهم نیاز جامعه امروز برای هدایت صحیح نسل جوان و نوجوان به سمت ارزش ها و مقابله با ضد ارزش ها است.

حجت الاسلام سرلک تأکید کرد: در سایه تقویت فرهنگ کتابخوانی می توان در رشد علمی و شکوفایی نسل نو نقش آفرین شد و این امر در کاهش آسیب های اجتماعی و ورود این آسیب ها به کانون خانواده ها جلوگیری می کند./9451/پ310/ب1

ابراهیم بهروج
ارسال نظرات