۱۸ آبان ۱۳۹۹ - ۲۲:۳۵
کد خبر: ۶۶۷۹۵۹

ارسال بیش از ۲۰۰ مقاله به همایش بین المللی غدیر و حکمرانی شایسته

ارسال بیش از ۲۰۰ مقاله به همایش بین المللی غدیر و حکمرانی شایسته
مازندران - هشتمین اجلاس بین المللی دکترین جهانی دهه غدیر و دهکده جهانی معرفت و دومین همایش بین المللی غدیر با تأکید بر غدیر و حکمرانی شایسته امروز در مازندران برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مازندران، هشتمین اجلاس بین المللی دکترین جهانی دهه غدیر و دهکده جهانی معرفت و دومین همایش بین المللی غدیر با تأکید بر غدیر و حکمرانی شایسته امروز به صورت حضوری و آنلاین در دانشگاه مازندران برگزار شد.

بر اساس این گزارش، در این همایش بین المللی، آیت الله اعرافی، مدیر حوزه های علمیه و عضو فقهای شورای نگهبان، صهیب حبلی، عضو تجمع علمای لبنان، حجت الاسلام دکتر سید سلمان نقوی، رییس بنیاد حکمت پاکستان و دکتر رشا روابح، استاد دانشگاه الجزایر به صورت ویدئو کنفرانس سخنرانی کردند.

این گزارش می افزاید، همچنین حجت الاسلام والمسلمین لائینی، نماینده ولی فقیه در مازندران و آیت الله سلیمانی، نماینده ولی فقیه در کاشان نیز به صورت حضوری در این همایش سخنرانی کردند.

حبیب الله حلیمی جلودار، دبیر علمی این همایش با اشاره به ارسال بیش از 200 مقاله به دبیرخانه این همایش علمی، تصریح کرد: پس از انجام مراحل داوری 39 مقاله به عنوان سخنرانی و همچنین 81 مقاله در قالب پوستر مورد پذیرش کمیته داوران قرار گرفت.

وی از مشارکت بیش از سی مرکز دانشگاهی و حوزوی داخلی و خارجی در برگزاری این اجلاس بین المللی خبر داد و خاطرنشان کرد: بیش از ده مرکز دانشگاهی خارجی حامیان علمی این همایش هستند.

رییس دانشکده الهیات و معارف اسلامی دانشگاه مازندران از چاپ مجموعه مقالات سخنرانی این همایش با عنوان غدیر و حکمرانی شایسته خبر داد و خاطرنشان کرد: 39 مقاله سخنرانی این همایش به صورت تمام متن در این دو جلد به چاپ رسیده است.

حلیمی با اشاره به این که کلیه مقالات پذیرش شده در این همایش در پایگاه استنادی علوم جهان اسلام نمایه سازی خواهد شد، تصریح کرد: علاوه بر این ده مقاله برگزیده این همایش در یکی از مجلات علمی به چاپ خواهد رسید.

وی همچنین به هشت محور اصلی این همایش بین المللی اشاره کرد و گفت: تحلیل مفهومی - نظری در اندیشه غدیر، ابعاد سطوح حکمرانی شایسته، ملاک مصادیق حکمرانی شایسته، غدیر و نظام های سیاسی جهان، دکترین مهدویت و آسیب شناسی حکمرانی شایسته بخشی از مهم ترین محورهای اصلی این همایش بوده است.

دبیر عملی همایش از ارسال حدود 20 مقاله خارجی به دبیرخانه این همایش بین المللی خبر داد و تصریح کرد: کشورهای عراق، لبنان، سوریه، ترکیه، آذربایجان، تاجیکستان، افغانستان، انگلیس، آفریقای جنوبی، فلسطین، مالزی و مصر کشورهایی هستند که به دبیرخانه این همایش مقاله ارسال کردند.

گفتنی است، همچنین با حضور نمایندگان ولی فقیه در مازندران و کاشان و همچنین از مسؤولان از کتاب دو جلدی مجموعه مقالات این همایش با عنوان «غدیر و حکمرانی شایسته» رونمایی شد./950/پ310/ب1

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
United States
۱۹ آبان ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۴
بدتر از گرسنگی یا تشنگی، بدتر از بی‌کار شدن، بدتر از بدبختی یا نومیدی، به‌مراتب بدتر از هریک از این‌ها یا تمام این‌ها این احساس است که هیچ‌کس، مطلقاً هیچ‌کس به‌زحمات شما اهمیتی نمی‌دهد. غدیری باشید
0
0