۲۶ آبان ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۲
کد خبر: ۶۶۸۴۹۶
حاجی بابایی:

مشکل بودجه آموزش و پرورش تفکر خصوصی سازی است

مشکل بودجه آموزش و پرورش تفکر خصوصی سازی است
رییس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با بیان اینکه معلم گران قیمت دانش آموز گزان قیمت تربیت می‌کند، گفت: مشکل بودجه آموزش پرورش تفکر خصوصی سازی است.

به گزارش سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، حمیدرضا حاجی بابایی رییس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی در برنامه گفتگوی هفته، با موضوع آموزش وپرورش بر مدار تحول که با حضور وزیر آموزش و پرورش و اعضای شورای معاونین و مدیران کل استان‌ها و روسای مناطق ۷۶۰ گانه آموزش وپرورش در بستر شبکه شاد تشکیل شد اظهار داشت: چهره زیبای سند تحول بنیادین در آموزش وپرورش به معلمان نشان داده نشده است.

وی افزود: بزرگترین مشکل بودجه در آموزش و پرورش سیاست غلطی است که به دنبال خصوصی سازی در آموزش و پرورش است.

رئیس کمیسبون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس اظهار داشت: متاسفانه بزرگترین افتخار برخی از مسئولین این بوده است که بودجه آموزش و پرورش را کاهش داده‌ایم، اما این حقیقتی است که باید بپذیریم، معلمان گرانقیمت دانش آموزان گرانقیمت تربیت می‌کنند، در تربیت سرمایه‌های انسانی نباید دیدگاه هزینه‌ای غالب باشد.

وی افزود: در حال حاضر نیروی انسانی بزرگترین چالش آموزش و پرورش است، دلیل این مشکل هم نگاه‌های دوگانه است، که هم بدنبال موفقیت تعلیم و تربیت است و هم بدنبال خصوصی سازی سیستم آموزش و پرورش است.

حاجی بابایی گفت: دانشگاه فرهنگیان در طول سالهای اخیر مورد توجه و پشتیبانی مسئولین قرار نگرفت، ما راهی جز تربیت معلم در دانشگاه فرهنگیان نداریم.

وی افزود: منتظر لایحه رتبه بندی معلمان از سوی دولت هستیم، لایحه‌ای که در آن جایگاه معلم بر اساس سند تحول بنیادین تعریف شده باشد.

رییس کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات خاطرنشان ساخت: براساس قانون برنامه ششم توسعه کشور، وزارت ارتباطات باید مدارس حاشیه شهرهای بزرگ و شهرهای کوچک و روستاهای زیر ۲۰ هزار نفر را هوشمند کند.

وی افزود: اتصال اینترنت به مدارس تکلیف نیست، هوشمند سازی مدارس برنامه است، ارتقای کیفی آموزش و پرورش و ایجاد مجتمع‌های حیات طیبه در شهرها و شمیم ولایت در روستاها است./998/د102/ب1

ارسال نظرات