۲۶ آبان ۱۳۹۹ - ۱۷:۵۲
کد خبر: ۶۶۸۵۲۸
حجت الاسلام والمسلمین زمانی عنوان کرد؛

به جان هم افتادن امت اسلام؛ هدف دشمن از فتنه تکفیری ها

به جان هم افتادن امت اسلام؛ هدف دشمن از فتنه تکفیری ها
مسؤول دفتر امور اجتماعی و سیاسی حوزه های علمیه گفت: دشمنان در پی استعمار ملت ها هستند و با فتنه راه اندازی تکفیری ها سعی می کنند امت اسلامی را به جان همدیگر بیندازند.

به گزارش خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین محمدحسن زمانی مسؤول دفتر امور اجتماعی و سیاسی حوزه های علمیه ظهر امروز در وبینار بین‌المللی «پیامبر رحمت، محور وحدت» با بیان اینکه در عالم دینی همانند دین اسلام بر وحدت تأکید ندارد، گفت: همه معارف اسلامی بر محور رحمت نازل شده است و ما باید آن را به خوبی بشناسیم.

وی با اشاره به اینکه دین اسلام مبتنی بر سِلم و امان نازل شده است، ادامه داد: این دین اسلام نامیده شده است، چون همه را به سوی «سِلم» و سلامت و صلح فرا می خواند و چیزی جز این را ترویج نمی کند.

حجت الاسلام والمسلمین زمانی با تأکید بر اینکه دومین چیزی که دین اسلام بر آن تأکید دارد، ایمان است، اظهار داشت: همچنین باید دانست همه احکام اسلام بر محوریت توحید خدای یگانه نازل شده است.

مسؤول دفتر امور اجتماعی و سیاسی حوزه های علمیه با اشاره به صفات «رحمانیت و رحیمیت» حداوند متعال خاطرنشان کرد: بر اساس رحمت «رحمانیه» خداوند متعال باید گفت رحمت عامه پروردگار بر همه موجودات عالم گسترانده شده و مراد از «رحیم» رحمت خاص پروردگار است که شامل بندگان خالص می شود.

وی با اشاره به آیه شریفه «و رحمتی وسعت کل شیء» عنوان کرد: بر اساس آیات قرآن کریم همه عالم و موجودات غرق رحمت الهی هستند و وجود هر چیزی در هر حالی نشان از رحمت واسعه پروردگار دارد.

حجت الاسلام والمسلمین زمانی در ادامه با بیان اینکه هر مسلمانی مکلف به تخلق به اخلاق الهی است، ابراز کرد: معصومان(ع) و بزرگان دینی همواره ما را به رحمانیت و رحیمیت دعوت کرده اند؛ ما باید نسبت به همه موجودات اعم از انسان و حیوان مهربان باشیم و همچنین بر اساس رحمت رحیمیه، نسبت به مؤمنان و امت اسلام مهربان باشیم و به همدیگر یاری برسانیم.

مسؤول دفتر امور اجتماعی و سیاسی حوزه های علمیه اضافه کرد: عدالت از ارکان نظم بشری است و این موضوع در دین اسلام مورد تأکید بسیاری قرار گرفته است.

وی با قرائت آیه شریفه «ما أَنْزَلْنا عَلَيْكَ الْقُرْآنَ لِتَشْقى» و با بیان اینکه پیامبر اکرم(ص) بر کفار و مشرکان نیز ترحم می کردند، اگر چه از سوی آن ها بسیار مورد آزار قرار می گرفتند، خاطرنشان کرد: ایشان بزرگترین اسوه و الگو هستند و ما باید از ایشان الگوبرداری کنیم؛ ما مسلمانان امروز باید از سیره و سبک و منش ایشان در دنیایی که دشمنان علیه ما هجمه می کنند پیروی کرده و با یکدیگر متحد باشیم.

حجت الاسلام والمسلمین زمانی با اشاره به آیه شریفه «عَزيزٌ عَلَيهِ ما عَنِتُّم حَريصٌ عَلَيكُم بِالمُؤمِنينَ رَءوفٌ رَحيمٌ»، مراد از «عنتم» را مشکلات و مصائبی دانست که بر امت اسلامی عارض می شود و گفت: ای علما و رجال دینی که ورثه انبیا هستید، آیا از قتل و جنگ و ذبح مسلمان به دست مسلمان مشکل بزرگتری وجود دارد؟ امروز باید از تفرقه امت اسلامی جلوگیری کنیم.

وی با بیان اینکه شریعت اسلام، شریعت رحمت است، تأکید کرد: این مهم نه تنها برای مسلمانان، بلکه برای همه بشریت صدق می کند، اما برخی متعصبان پیامبر اکرم(ص) را تنها برای عرب ها و مسلمانان رحمت می دانند، در حالی که ایشان طبق آیات قرآن کریم «رحمة للعالمین» بودند.

حجت الاسلام والمسلمین زمانی در پایان تأکید کرد: باید دانست که ما با استکبارگران و صهیونیست ها مبارزه می کنیم، زیرا این دشمنان در پی استعمار هستند و با فتنه راه اندازی تکفیری ها سعی می کنند امت اسلامی را به جان همدیگر بیندازند./841/پ202/ب1

ارسال نظرات