۲۶ آبان ۱۳۹۹ - ۱۷:۲۵
کد خبر: ۶۶۸۵۳۰
حجت الاسلام مکی:

پیامبر اکرم محور وحدت میان آحاد بشریت هستند

پیامبر اکرم محور وحدت میان آحاد بشریت هستند
رییس مرکز اسلامی فرانسه با بیان اینکه پیامبر اکرم(ص) محور تقارب و وحدت میان آحاد بشر هستند، رسالت ایشان را متناسب با فطرت انسان ها دانست.

به گزارش خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام سیدضیاءالدین مکی رییس مرکز اسلامی فرانسه ظهر امروز در وبینار بین‌المللی «پیامبر رحمت، محور وحدت» با اشاره به اینکه دین اسلام در مرزهای جغرافیایی و زمینی محدود نمی شود، گفت: ما این قاعده را از آیه شریفه «و ما ارسلناک الا رحمه للعالمین» برداشت می کنیم.

وی با بیان اینکه رحمت پیامبر اکرم(ص) بر عده خاصی از بشریت محدود نمی شود، ادامه داد: دین اسلام یک دین جهان شمول است و خداوند متعال پیامبر اکرم(ص) را برگزید تا منادی رحمت در سراسر جهان باشد.

حجت الاسلام مکی با تأکید بر اینکه همه مفاهیم و احکام و نظام علمی و عملی اسلام مبتنی بر رحمت است، بیان کرد: نظام فکری، عقیدتی، عملی و اخلاقی دین اسلام مبتنی بر رحمت است.

رییس مرکز اسلامی فرانسه با بیان آیه شریفه «لا تقتلوا انفسکم ان الله کان بکم رحیما» خاطرنشان کرد: رسالت پیامبر اکرم(ص) شامل همه انسان ها بما هو انسان می شود و انسان ها در هر مکان و زمانی که هستند باید به جنبه رحمت الهی و پیامبر اکرم(ص) توجه داشته باشند.

وی همچنین برنامه های اخلاقی پیامبر اکرم(ص) را مورد توجه قرار داد و با اشاره به آیه شریفه «انک لعلی خلق عظیم» عنوان کرد: همه جنبه های شخصیت پیامبر اکرم(ص) برای ما می تواند الگو باشد، زیرا همه این جنبه ها توأم با رحمت است.

حجت الاسلام مکی آیات «عَزيزٌ عَلَيهِ ما عَنِتُّم حَريصٌ عَلَيكُم بِالمُؤمِنينَ رَءوفٌ رَحيمٌ» و «لَعَلَّكَ بَاخِعٌ نَفْسَكَ أَلَّا يَكُونُوا مُؤْمِنِينَ» را مورد اشاره قرار داد و گفت: این نشانگر میزان رحمت واسعه ایشان است، زیرا برای هدایت انسان ها از جان خودشان مایه می گذاشتند.

وی با اشاره به اینکه همه جنبه های شخصیت برجسته پیامبر اکرم(ص) قابل تطبیق بر هر زمان و مکانی است، عنوان کرد: ایشان در اوج رحمت قرار داشتند، زیرا در روز فتح مکه که عده ای شعار «الیوم یوم الملحمه(امروز روز در هم کوبیدن است)» را سر می دادند، ایشان فرمودند «الیوم، یوم المرحمه».

رییس مرکز اسلامی فرانسه با بیان اینکه پیامبر اکرم(ص) محور تقارب و وحدت میان آحاد بشر هستند و رسالت ایشان متناسب با فطرت انسان است، اضافه کرد: ایشان نمونه عملی تبلیغ رسالت های الهی هستند و ازاین جهت ما باید از اخلاق و سیره و سبک ایشان پیروی کرده و نمونه برداری کنیم.

وی مطرح کرد: کسانی که از عقل سلیم و فطرت خود پیروی کنند در خدمت اسلام ناب در می آیند و کسانی که خودشان را به خواب غفلت زده اند به خدمت معاندان و بدخواهان اسلام در می آیند و این موضوع پدیده اسلام رادیکالی را به وجود می آورد./841/پ202/ب1

ارسال نظرات