۲۶ آبان ۱۳۹۹ - ۱۷:۳۱
کد خبر: ۶۶۸۵۳۱
خامه یار عنوان کرد؛

اسلام؛ دین عدالت، رحمت و رعایت حقوق دیگران

اسلام؛ دین عدالت، رحمت و رعایت حقوق دیگران
رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در لبنان تأکید کرد که اسلام دین عدالت، مودت، رحمت و رعایت حقوق دیگران است.

به گزارش خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، عباس خامه یار رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در لبنان ظهر امروز در وبینار بین‌المللی «پیامبر رحمت، محور وحدت» با اشاره به ضرورت پیروی از سیره رسول اکرم(ص) در زمینه وحدت و رحمت، گفت: پیامبر اکرم(ص) حتی نسبت به کفار نیز رحمت داشتند، زیرا منشأ این رحمت، رحمت الهی بوده است.

وی با بیان آیه شریفه «و ما ارسلناک الا رحمه للعالمین» ادامه داد: ایشان در همه زمینه ها جنبه رحمت را رعایت می کردند، به ویژه در زمینه حقوق زنان همواره مردان را به مهربانی و رعایت مودت و رحمت نسبت به آنها توصیه می کردند.

خامه یار بیان کرد: ایشان همواره رعایت ادب و احترام والدین از سوی فرزندان، مهربانی با حیوانات و مراعات کردن و محبت ورزیدن به افراد بیمار را مورد تأکید قرار می دادند و این برای ما یک الگوی بسیار مهم محسوب می شود.

رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در لبنان خاطرنشان کرد: اسلام دین عدالت، مودت، رحمت و رعایت حقوق دیگران است؛ بر اساس آموزه های وحیانی و آسمانی باید نسبت به این موضوعات توجه داشته باشیم، زیرا اساس دین اسلام بر رحمت و عدالت بنا شده است.

وی با اشاره به آیه شریفه «فَبِما رَحمَةٍ مِنَ اللَّهِ لِنتَ لَهُم ۖ وَلَو كُنتَ فَظًّا غَليظَ القَلبِ لَانفَضّوا مِن حَولِكَ» بیان کرد: اساساً اگر رحمت پیامبر اکرم(ص) نبود، این دین جهانی نمی شد؛ امروز ما باید با همین راهبرد نسبت به وحدت و اتحاد در دنیای اسلام تلاش کنیم./841/پ202/ب1

ارسال نظرات