۲۶ آبان ۱۳۹۹ - ۱۷:۳۷
کد خبر: ۶۶۸۵۳۵
ماموستا قادری تأکید کرد؛

اعمال تکفیری؛ حربه دشمن برای تخریب چهره اسلام

اعمال تکفیری؛ حربه دشمن برای تخریب چهره اسلام
ماموستا قادری گفت: قتل و غارت و برادر کشی و اعمال تکفیری به نام اسلام با هدف تخریب چهره اسلام ناب صورت می گیرد و ما باید نسبت به این موضوع توجه داشته باشیم.

به گزارش خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، ماموستا ملاقادر قادری امام جمعه پاوه ظهر امروز در وبینار بین‌المللی «پیامبر رحمت، محور وحدت» با اشاره به تجلی رحمت در سیره پیامبر اکرم(ص)، گفت: آیین اسلام توأم با رحمت و مهربانی بوده و هیچگاه از آن تهی نمی شود.

وی با بیان اینکه پیامبر اکرم(ص) پیامبر رحمت هستند و این سبب شده است تا دین ایشان نیز تجلی رحمت باشد، اظهار داشت: ایشان در احادیث خودشان تأکید دارند که انسان باید نسبت به همه چیز رحمت داشته باشد؛ ما در سیره ایشان به وضوح مشاهده می کنیم که همواره بر مدار وحدت و رحمت حرکت می کردند.

ماموستا قادری بیان کرد: پیامبر اکرم(ص) در راه هدایت مردم بارها مورد هجمه و حمله فیزیکی قرار گرفتند و از سوی جاهلان سنگ باران شدند، اما دست به دعا برداشتند و به درگاه الهی شکایت کردند؛ در این هنگام جبرئیل نازل شد و عرضه داشت این قوم نیز به سرنوشت قوم های پیامبران پیشین دچار می شوند، اما ایشان مانع شدند؛ این نشانگر رحمت واسعه ایشان است.

امام جمعه پاوه خاطرنشان کرد: قتل، درگیری و برادر کشی به نام اسلام قابل پذیرش نیست، زیرا سیره رسول اکرم(ص) هیچگونه همخوانی با این اعمال تکفیری ندارد.

وی بر ضرورت تحکیم وحدت میان امت اسلام عنوان کرد: قتل و غارت و برادر کشی و اعمال تکفیری به نام اسلام با هدف تخریب چهره اسلام ناب صورت می گیرد و ما باید نسبت به این موضوع توجه داشته باشیم./841/پ202/ب1

ارسال نظرات