۲۶ آبان ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۱
کد خبر: ۶۶۸۵۰۲
امام جمعه خرمشهر:

جوانان موتور محرک جامعه اسلامی هستند

جوانان موتور محرک جامعه اسلامی هستند
خوزستان - حجت الاسلام عادل پور گفت: اساس حرکت نظام مقدس جمهوری اسلامی با جوانان است، جوانان موتور محرک جامعه اسلامی اند.
حجت الاسلام محمد جواد عادل پور، امام جمعه خرمشهر در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز در خصوص شکل گیری نظام مقدس جمهوری اسلامی و حرکت کشور‌های استکباری بیان داشت: از زمان شکل گیری نظام مقدس جمهوری اسلامی کشور‌های استکباری مانند آمریکا منافع خود را در خطر دیدند، از طرف دیگر برخی کشور‌های عربی منطقه با گمان بر اینکه منافع شان به خطر افتاده فریب نظام استکباری را خوردند.

امام جمعه خرمشهر با بیان اینکه نظام مقدس جمهوری اسلامی از آموزه‌های قرآن کریم، پیامبر گرامی اسلام (ص) و اهل بیت (ع) نشأت گرفته و هدف آن مبارزه با استکبار است، عنوان داشت: موفقیت این انقلاب برای این کشور‌ها خطرناک است، زیرا موجب بیداری و الگو برداری ملت‌های این کشور‌ها خواهد شد؛ آن‌ها می‌بینند که نظام استکبار در کشور‌های آن‌ها چه ظلمی ایجاد کرده است، بنابراین این نظام منافع خود را در خطر می‌بیند.

حجت الاسلام عادل پور در رابطه با ایجاد فتنه در کشور در نخستین روز‌های تشکیل انقلاب اسلامی تصریح کرد: پیش از آغاز دفاع مقدس مسائل خلقی توسط توطئه گران و حامیان آن‌ها شکل گرفت و تا به امروز این جریانات به شکل‌های مختلف در حال ظهور است.

وی در رابطه با آغاز جنگ تحمیلی از سوی صدام اظهار داشت: صدام در ظاهر آغازگر جنگ تحمیلی بوده است، استکبار جهانی و کشور‌های عربی با سنگ اندازی خود در ایران اسلامی بنای این توطئه را گذاشتند؛ بنابراین هدف آن‌ها از این فتنه‌ها از بین بردن نظام مقدس جمهوری اسلامی و مقابله با این تفکر انقلابی است.

امام جمعه خرمشهر با بیان اینکه این نظام‌های استکباری هر روز در یک قالب و نام جدید ظاهر می‌شوند افزود: روزی با نام  خلق عرب خوزستان، روز دیگر درحمایت از کرد و پس از آن به نام دین، مسائل طایفه‌ای و تفرقه افکنی میان شیعه و سنی وارد عمل می‌شوند.

حجت الاسلام عادل پور ادامه داد: دل این افراد برای خلق و دین نمی‌سوزد، مگر ما ندیدیم چگونه عزیزان عرب را در ایران و عراق می‌کشتند، هنوز بمب گذاری‌های خرمشهر و آبادان را در جتگ تحمیلی فراموش نکرده ایم.

وی در رابطه با دستگیری سرکردگان این گروهک‌ها به وسیله سربازان گمنام امام زمان (عج) را پیروزی ارزشمندی برای ملت ایران خواند و گفت: دستگیری سرکردگان این گروهک‌های تروریستی کار ارزشمندی است و پیام روشنی دارد؛ هر کسی دست به جنایت یا توطئه بزند و دستش به خون مردم کشور آلوده شود در هر جای دنیا به سراغش خواهیم رفت و تا نابودی او دست برنمی داریم.

امام جمعه خرمشهر در رابطه با بیانه گام دوم انقلاب و وظایف جوانان ابراز داشت: اساس حرکت نظام مقدس جمهوری اسلامی با جوانان است، جوانان موتور محرک جامعه اسلامی اند؛  با توجه به بیان مقام معظم رهبری باید با هوشیاری آرمان‌های نظام و شیوه‌های تبلیغ دشمن را بشناسند و بدانند اهداف نظام مقدس اسلامی چیست و به کدام سمت می‌رود؛ جوانان ما در هر کجا که هستندبه  وظیفه انقلابی خود عمل کنند.

حجت الاسلام عادل پور با بیان اینکه می‌خواهیم با روش اسلامی و خیرخواهی برای ملت‌ها به تمدن اسلامی برسیم، تصریح کرد: جوانان باید بدانند ملت ایران امت اسلامی را برادر خود می‌داند و در هر شرایطی آماده حمایت از آن‌ها است؛ همچنین آگاه باشد که نظام چه خدماتی را در طول این ۴۰ سال به ملت ایران و کشور‌های اسلامی ارائه داده است.

 وی با اشاره به مشکلات اقتصادی کشور بیان داشت: امروزه حربه دشمن در فشارآوری اقتصادی است، با توجه به خلع سلاح آن‌ها در ابعاد نظامی از طریق جنگ اراده، روایت ادراکی و روانی کار می‌کنند، جوانان ما باید در این جبهه همچون ۸ سال دفاع مقدس ورود کنند، بدون شک در این نبرد نیز پیروز خواهیم شد.

حجت الاسلام عادل پور در پایان گفت: مدیریت‌های اقتصادی کشور چه در بعد تصویر سازی و چه در بعد تصمیم گیری درست انجام نمی‌شود، اگر در این زمینه انقلابی عمل کنیم مجلس انقلابی، قوه قضاییه انقلابی و دولت انقلابی خواهیم داشت؛ همچنین مشکلات را در کمترین زمان حل خواهیم کرد. /۹۴۵۴/
ارسال نظرات