۲۷ آبان ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۶
کد خبر: ۶۶۸۵۹۱
حجت الاسلام جوان آراسته تشریح کرد؛

گزارشی از روند فعالیت های کنفرانس بحران کرونا و مسؤولیت‌های حقوقی و اخلاقی

گزارشی از روند فعالیت های کنفرانس بحران کرونا و مسؤولیت‌های حقوقی و اخلاقی
دبیر علمی کنفرانس بین‌المللی بحران کرونا و مسؤولیت‌های حقوقی و اخلاقی مربوط به رعایت سلامت همگانی به ارائه گزارشی از روند فعالیت های صورت گرفته در این کنفرانس پرداخت.

به گزارش خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، حجت الاسلام حسین جوان آراسته صبح امروز در مراسم افتتاحیه کنفرانس بین‌المللی بحران کرونا و مسؤولیت‌های حقوقی و اخلاقی مربوط به رعایت سلامت همگانی به ارائه گزارشی از روند فعالیت های صورت گرفته در این کنفرانس پرداخت و گفت: طرح اولیه برگزاری این کنفرانس در نیمه خردادماه سال جاری در گروه حقوق و فقه اجتماعی پژوهشگاه مطرح شد و به تصویب رسید.

وی ادامه داد: بعد از جلسات متعددی که برگزار شد، سه محور که شامل 37 موضوع می شد را به تصویب کمیته علمی این کنفرانس بین المللی رساندیم و پس از آن فراخوان دریافت مقالات را منتشر کردیم.

حجت الاسلام جوان آراسته بیان کرد: بحران کرونا و مسؤولیت های حقوقی در ابعاد بین المللی، بحران کرونا و مسؤولیت های حقوقی در ابعاد ملی، بحران کرونا و مسؤولیت های اخلاقی در ابعاد ملی و بین المللی سه محور اصلی ما در این کنفرانس بین المللی است.

دبیر علمی این کنفرانس عنوان کرد: پیش از برگزاری کنفرانس بین المللی بحران کرونا و مسؤولیت‌های حقوقی و اخلاقی مربوط به رعایت سلامت همگانی، پیش نشستی را در پردیس دانشگاه امام صادق(ع) در مهرماه داشتیم؛ در این کنفرانس بر اساس همان سه محور مذکور، سه پنل تخصصی را تشکیل داده ایم که در هر پنل 6 سخنران متخصص در عرصه فقه، حقوق عمومی و حقوق بین الملل به ارائه مطالب خود می پردازند.

وی خاطرنشان کرد: پنل نخست این کنفرانس بحران کرونا و مسؤولیت های حقوقی در ابعاد ملی است که مدیریت آن با حجت الاسلام حسین هوشمند، پنل دوم بحران کرونا و مسؤولیت های اخلاقی در ابعاد ملی و بین المللی با مدیریت حجت الاسلام مسعود آذربایجانی و پنل سوم بحران کرونا و مسؤولیت های حقوقی در ابعاد بین المللی با مدیریت حجت الاسلام سید مصطفی میرمحمدی است.

حجت الاسلام جوان آراسته ابراز کرد: در این کنفرانس صاحبنظرانی از کشورهای سوئد، هلند، استرالیا و عراق هستند که در پنل های تخصصی به ارائه مطلب می پردازند.

وی از برگزاری مراسم اختتامیه این کنفرانس بین المللی نیز در روز چهارشنبه 28 آبان ماه ساعت 15 خبر داد و افزود: کتابچه چکیده مقالات کنفرانس را در 80 صفحه به چاپ رسانده ایم که همزمان با برگزاری این کنفرانس منتشر شده و در دسترس قرار می گیرد، همچنین اصل مقالات نیز تا بهمن ماه آماده سازی می شود./841/پ202/ب1

ارسال نظرات