۲۹ آبان ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۹
کد خبر: ۶۶۸۷۳۵
حجت‌الاسلام والمسلمین مدنی عنوان کرد؛

کتاب سال بانوان؛ بستری برای هم افزایی حوزه و دانشگاه

کتاب سال بانوان؛ بستری برای هم افزایی حوزه و دانشگاه
مدیر جامعة الزهرا(س) از عضویت بیش از ۱۰۰ پژوهشگر در شواری سیاست گذاری کتاب سال بانوان خبر داد و گفت: کتاب سال بانوان بستر و گام بلندی برای هم افزایی حوزه و دانشگاه است.

به گزارش سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمود مدنی، مدیر جامعة الزهرا(س)، پیش از ظهر امروز در مراسم مجازی «اختتامیه دومین همایش ملی کتاب سال بانوان» که در سالن جلسات جامعة الزهرا(س) برگزار شد، به تبیین دستاوردهای این همایش پرداخت و گفت: قافله تمدن بشری از آغاز غارنشینی تا ماه نشینی مدیون ابزارها و عوامل بسیاری بوده که بدون تردید مهمترین آنها قلم و کتاب است.

حجت‌الاسلام والمسلمین مدنی ابراز کرد: از آغار تاریخ پیشرفت بشر با همراهی بانوان همراه بوده و تمدن نوین بشری با همراهی و هم افزایی مردان و زنان رقم خورده است.

مدیر جامعه الزهرا(س) اظهار کرد: جامعه الزهرا(س) طبق رهنمودهای رهبر معظم انقلاب در امر کتاب خوانی و پژوهش، گام های نوینی برای گسترش این امر میان بانوان برداشته است.

وی با بیان اینکه دومین سال کتاب سال بانوان به همت جامعه الزهرا(س) برگزار می شود، افزود: کتاب سال بانوان فرصت مناسبی برای بروز و ظهور توان علمی و پژوهشی بانوان در علوم انسانی و اسلامی است.

حجت‌الاسلام والمسلمین مدنی ابراز کرد: امسال کتاب‌ها و پژوهش ها به زبان های فارسی، عربی، انگلیسی، اردو و اسپانیولی به دبیرخانه همایش کتاب سال بانوان ارسال شده است و امیدواریم همایش به فراملی و بین المللی تبدیل شود.

وی با اشاره عضویت اندیشمندان حوزوی و دانشگاهی در شورای سیاست گذاری کتاب سال بانوان، گفت: بیش از 100 نفر از پژوهشگران حوزوی و دانشگاهی در ده گروه علمی کتاب ها و آثار ارسال شده به دبیرخانه این همایش را ارزیابی کردند.

وی با بیان که کتاب سال بانوان بستر و گامی بلند برای همکاری و هم افزایی حوزه و دانشگاه است، ابراز کرد: همکاری و هم افزایی مشترک میان حوزه و دانشگاه سبب شناخته شدن چهره های شاخص و علمی حوزوی و دانشگاهی خواهد شد.

مدیر جامعة الزهرا(س) با اشاره به اینکه دبیرخانه کتاب سال بانوان در  طول سال فعال است، افزود: تمام بانوان فرهیخته کشور می‌توانند در تولید آثار، دانش و پژوهش های علوم انسانی و اسلامی مشارکت داشته باشند و دبیرخانه همایش کتاب سال بانوان درصدد حمایت از آثار و رفع مشکلات پژوهشی بانوان است.

مدیر جامعه الزهرا(س) ضمن تقدیر از پیام تصویری حضرت آیت الله نوری همدانی و حمایت های مادی و معنوی دفتر حضرت آیت الله سیستانی در قم، گفت: جامعه الزهرا(س) از مراکز و نهادهای حوزوی و دانشگاهی همسو برای عضویت در شورای سیاستگذاری کتاب سال بانوان استقبال می کند.

حجت‌الاسلام والمسلمین مدنی ابراز کرد: خیران و واقفان خیر اندیش در جهت توسعه علم و دانش می توانند کتاب سال بانوان را مورد حمایت مادی و معنوی خود قرار دهند./998/پ202/ب1

ارسال نظرات