۲۹ آبان ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۱
کد خبر: ۶۶۸۷۳۶
در نشست خبری تشریح برنامه های هفته بسیج مطرح شد؛

از فعالیت های جهادی تا اجرای پروژه های درآمدزایی ویژه محرومان

از فعالیت های جهادی تا اجرای پروژه های درآمدزایی ویژه محرومان
سرهنگ کبیری پور ضمن تشریح برنامه های گرامیداشت هفته بسیج، گفت: شعار «بسیج پیشرو در خدمت و امید آفرین» به عنوان شعار امسال هفته بسیج در نظر گرفته شده است.

به گزارش خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، نشست خبری سرهنگ مهدی کبیری پور معاون هماهنگ کننده سپاه امام علی بن ابیطالب (ع) و رئیس ستاد گرامیداشت هفته بسیج صبح امروز در سالن جلسات ساختمان هنر و رسانه شهید ماهرخ برگزار شد.

سرهنگ کبیری پور در این نشست با اشاره به آغاز هفته بسیج، گفت: شعار «بسیج پیشرو در خدمت و امید آفرین» به عنوان شعار امسال هفته بسیج در نظر گرفته شده است.

وی ادامه داد: جمعه 30 آبان ماه روز اول هفته بسیج به نام بسیج، معنویت و سلامت، روز دوم به نام بسیج فرزند مسجد خادم مردم، روز سوم مطالبه گر و عدالتخواه، روز چهارم بسیج سبک زندگی ایرانی اسلامی، روز پنجم بسیج، ولایی انقلابی و تمدن ساز، روز ششم بسیج نیروی مقاومت ملت ایران و روز پنج شنبه آخرین روز هفته بسیج که مصادف است با وفات حضرت معصومه (س) به نام بسیج خدمت مؤمنانه و ایثارگری نام گذاری شده است.

معاون هماهنگ کننده سپاه علی بن ابیطالب (ع) با اشاره به شرایط کرونایی اظهار داشت: فعالیت فرهنگی بسیج با شرایط موجود در بستر فضای مجازی جریان دارد و فعالیت بسیج بیشتر رنگ و بوی خدمت رسانی به خود گرفته است.

وی از راه اندازی 40 صندوق قرض الحسنه خبر داد و گفت: تا کنون 40 صندوق قرض الحسنه مردم یار با کمک و همکاری بانک قرض الحسنه رسالت راه اندازی شده است.

کبیری پور با اشاره فعالیت نیروهای جهادی افزود: 250 گروه جهادی در ایام کرونا در مبارزه با کرونا کمک به معیشت محرومین و ... فعالیت داشته اند که در هفته بسیج فعالیت این گروه ها پر رنگ تر می شود.

رئیس ستاد گرامیداشت هفته بسیج با اشاره به توزیع 30 هزار بسته معیشتی 400 هزارتومانی در این هفته اظهار داشت: 300 نفر از طلاب بسیجی برادر و خواهر در این هفته به صورت شیفیتی در بیمارستان ها مشغول به فعالیت هستند و این خدمات در هفته بسیج پر رنگ تر می شود.

وی گفت: اهدای 600 سری جهیزیه به خانواده های محروم بازسازی خانه های نیازمندان با اعتبار 300 میلیون تومانی و توزیع 30 هزار پرس از دیگر اقدامات در هفته بسیج است.

کبیری پور به برپایی ایستگاه های سلامت اشاره کرد و افزود: بسیج با کمک بهداشت و درمان دانشگاه علوم پزشکی اقدام به برقراری ایستگاه های سلامت می کند و در این ایستگاه ها خدمات بهداشتی و توزیع 50 هزار ماسک و... با مشارکت بسیج دانشجویی ارائه خواهد شد تا به قطع زنجیره کرونا کمک شود.

وی اظهار داشت: علاوه بر 50 هزار ماسکی که بسیج دانشجویی تولید و توزیع می کند 400 هزار ماسک تولید شده توسط بسیج اصناف در ارگان های مختلف نیز در هفته بسیج توزیع خواهد شد.

رئیس ستاد گرامیداشت هفته بسیج گفت: آغاز اجرای پروژه های نیروگاه های خورشیدی برای درآمدزایی ویژه خانواده های محروم روستایی از پروژه های مهم این هفته است که با مشارکت بانک های عامل صورت خواهد گرفت.

وی از توزیع 4000 بسته معیشتی با همکاری بنیاد علوی، نوسازی و زیباسازی مدارس در ایام تعطیلی مدارس، طرح نذر 70 هزار ماسک ارائه خدمات مشاوره به کارگاه های صنعتی توسط متخصصین بسیجی و... به عنوان بخشی دیگر از فعالیت های گسترده در هفته بسیج یاد کرد./1399/پ202/ب1

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۱ آذر ۱۳۹۹ - ۰۸:۵۳
درود بر بسیجیان شجاع
1
0