۳۰ آبان ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۹
کد خبر: ۶۶۸۷۷۱
حجت الاسلام والمسلمین دژکام تأکید کرد؛

دولت جوان با تفکر بسیجی و جهادی؛ حلال مشکلات کشور

دولت جوان با تفکر بسیجی و جهادی؛ حلال مشکلات کشور
نماینده ولی فقیه در فارس تأکید کرد که باید به فکر دولت جوانی باشیم که با تفکر بسیجی و جهادی روی کار بیاید و مشکلات اقتصادی را حل کند.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین لطف الله دژکام نماینده ولی فقیه در فارس در سخنان آدینه ای خود که از شبکه استانی نور پخش شد، با اشاره به آیه 15 سوره فاطر گفت: بر اساس این آیه شریفه باید دانست که همه بشریت و همه موجودات در وجود خود نیازمند خدای متعال هستند و این موضوع خداوند را شایسته حمد و ستایش ساخته است.

وی با بیان اینکه بر اساس روایات انسان تا زمانی که سلامت و امنیتش به خطر نیافتد، قدر این دو نعمت را نخواهد دانست، ادامه داد: امروز با شیوع جهانی بیماری کرونا، سلامت مردم به خطر افتاده است و این سبب شده تا قدردان این نعمت بزرگ باشند و در جهت حفظ آن تلاش کنند.

حجت الاسلام والمسلمین دژکام بیان کرد: انسان نیازمند امنیت اجتماعی و خانوادگی است، از این جهت باید قدردان زحمات و تلاش های نیروهای مسلح برای حفظ امنیت و اقتدار کشور باشیم.

نماینده ولی فقیه در فارس با اشاره به اینکه انسان به عزت نفس نیز نیازمند است، ابراز کرد: قیام 15 خرداد و نهضت امام خمینی(ره) برای احیای عزت نفس کشور و ملت بوده است؛ کسانی که در دوران شاه بودند این موضوع را احساس می کردند، زیرا با ذلتی که شاه داشت، عزت ملی ما در جهان کسته شده بود و دیگر هیچ کشوری برای ما ارزش قائل نمی شد.

حجت الاسلام والمسلمین دژکام اضافه کرد: مشاهده کردیم که بیگانگان به تهران می آمدند و هر کاری که می خواستند انجام می دادند و حتی به دیدار شاه نمی رفتند و با کمال وقاحت می گفتند اگر شاه بخواهد اجازه می دهیم که چند دقیقه ای به دیدار ما بیاید؛ این موضوع سبب شکسته شدن عزت ملی ما شده بود و موجب شد مردم خواستار استقلال خود شوند.

وی الحاق ناو شهید رودکی به نیروی دریایی سپاه را نماد شکوفایی علمی و اقتدار کشور دانست و گفت: ما با این کار شکوفایی علمی و قوت جوانان خود را به رخ جهان کشیدیم.

حجت الاسلام والمسلمین دژکام در ادامه با بیان اینکه بر اساس روایات و ادعیه، نیازهای انسان به نیازهای دنیوی و اخروی تقسیم می شود، افزود: نیازهای دنیوی و اخروی را از خدا می خواهیم؛ متأسفانه نیازهای آخرتی در تمدن غربی به رسمیت شناخته نشده و همین موضوع سبب یک سلسله آزارهایی در روح بشر شده است.

نماینده ولی فقیه در فارس با تأکید بر اینکه امروز نیاز به معنویت در سازمان بهداشت جهانی به عنوان نیاز رسمی انسان ها به رسمیت شناخته شده است، خاطرنشان کرد: نیازهای معنوی یکی از ابعاد مهم سلامت انسان محسوب می شود و بدون سلامت معنوی، سلامت جسمی حاصل نخواهد شد.

وی با بیان اینکه عزت ملی ایران اسلامی سبب ایستادگی در برابر استکبار شده است، عنوان کرد: این موضوع ناشی از بصیرت دینی مردم سربلند ایران اسلامی است؛ ما امروز مقاومت را به عنوان یک الگو به همه ملت های جهان معرفی کرده ایم.

حجت الاسلام والمسلمین دژکام در ادامه بر ضرورت رعایت اصول بهداشتی ابلاغ شده از سوی ستاد ملی مبارزه با کرونا تأکید و اظهار کرد: مدیریت سلامت به عهده وزارت بهداشت است و ما باید سعی کنیم آنچه را این نهاد اعلام می کند، عملیاتی کنیم؛ اگر سلیقه های دیگری پشت کار بیاید مدیریت منسجم را از دست می دهیم و ضررهای بیشتری خواهیم دید.

حجت الاسلام والمسلمین دژکام نیازهای اقتصادی و معیشتی مردم را مورد توجه قرار داد و مطرح کرد: باید به فکر دولت جوانی باشیم که با تفکر بسیجی و جهادی روی کار بیاید و مشکلات اقتصادی را حل کند./841/پ202/ب1

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۳۰ آبان ۱۳۹۹ - ۲۰:۴۵
به نظر من مجازی باشن بهتر چون بعضی ها بچه دارن یا هم یا هم بعضی شون مسیر زیادی را طی می کنن تا حوزه
1
0
ناشناس
United States
۰۲ آذر ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۵
بسیج مصداق بارز «خادمان گمنام» و «بی‌نام و نشان» ایران است. در همه صحنه‌ها و عرصه‌ها در گام نخست خدمت هستند و شبانه‌روز در حال خدمت، اما بدون ادعا و خود را همواره خادم مردم می‌‌دانند.
0
0