۳۰ آبان ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۹
کد خبر: ۶۶۸۷۷۷

سوتی عجیب وزرات دفاع آمریکا

سوتی عجیب وزرات دفاع آمریکا
در ماه‌های اخیر سیل گاف‌های تیم‌های رسانه‌ای دولت دونالد ترامپ در ساخت فیلم و تصاویر تبلیغاتی در حوزه‌های مختلف دستمایه تمسخر رسانه‌های رسمی و غیر رسمی و سوژه طنز کاربران فضای اجتماعی شده است.

به گزارش خبرگزاری رسا، حساب رسمی وزارت دفاع امریکا در شبکه اجتماعی توییتر به تازگی ویدئویی تبلیغاتی به مناسبت ۲۴۵ مین سالگرد تاسیس واحد دفاع هوایی ارتش این کشور منتشر کرده است که در آن به طرز ناشیانه‌ای دچار اشتباهات عجیب و خنده دار در معرفی ادوات نظامی این واحد ارتش امریکا شده است

در همان ثانیه‌های ابتدایی این فیلم تصاویری از حضور سامانه‌های دفاع هوایی کوتاه برد SA۶ و SA۸ ساخت شوروی سابق دیده میشود که مشخص نیست به چه دلیلی در کلیپ مربوط به روز نیروی دفاع هوایی ارتش امریکا قرار داده شده است.

همچنین تصاویری نیز از شلیک ادواتی نظیر هویتزرهای کششی M۱۰۱ و راکت اندازهای توپخانه‌ای HIMARS دیده میشود که به شکل تخصصی هیچ گونه ارتباطی با رسته دفاع هوایی و حتی بخش توپخانه دفاع هوایی نیز ندارد زیرا این ادوات مخصوص پشتیبانی آتش و حمله به اهداف زمینی دشمن محسوب میشوند.

در ماه‌های اخیر سیل گاف‌های تیم‌های رسانه‌ای دولت دونالد ترامپ در ساخت فیلم و تصاویر تبلیغاتی در حوزه‌های مختلف دستمایه تمسخر رسانه‌های رسمی و غیر رسمی و سوژه طنز کاربران فضای اجتماعی شده است.

چندی پیش و در مراسم رونمایی از بنر ویژه تبلیغاتی کمپین انتخاباتی دونالد ترامپ پیش از موعد برگزاری انتخابات ایالات متحده امریکا، از تصویری عجیب تحت عنوان حمایت از سربازان امریکایی رونمایی شده بود.

در این تصویر تعدادی سرباز که برخی با اسلحه تهاجمی AK۷۴ ساخت روسیه دیده میشدند و جنگنده‌های میگ۲۹ روسی حضور داشتند که با عنوان " سربازان ما را حمایت کنید" به عنوان بنر تبلیغاتی دولت ترامپ رونمایی شده بود.

بعدها مشخص شد که این تصویر در واقع یک بنر تبلیغی متعلق به ارتش اوکراین بوده که برای نظامیان این کشور مورد استفاده قرار گرفته بود و تیم رسانه‌ای دونالد ترامپ علاوه بر بی اخلاقی در عدم رعایت مبحث کپی رایت، حتی متوجه تفاوت ادوات و تجهیزات حاضر در تصویر با نمونه‌های در خدمت ارتش امریکا نیز نشده بود.

مدتی بعد نیز وزارت خارجه امریکا به مناسبت ۷۳ مین سالگرد نیروی هوایی این کشور پیام تبریکی را در حساب توییتری خود قرار داده بود که در آن از جنگنده‌های تحت خدمت نیروی دریایی امریکا به جای جنگنده نیروی هوایی استفاده شده بود که با انتقاد و تمسخر شدید رسانه‌ها مواجه گردید.

هر چند وزارت خارجه و یا کمپین انتخاباتی ترامپ مراجع تخصصی برای شناخت دقیق ادوات نظامی به شمار نمی روند اما برای وزارت دفاع امریکا به عنوان نهاد رسمی نظامی این کشور چنین گاف و اشتباه بزرگی در معرفی تجهیزات جنگی غیر قابل باور و بسیار عجیب به نظر میرسد.

 

علی اصغر خواجه الدین
ارسال نظرات