۰۱ آذر ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۵
کد خبر: ۶۶۸۸۴۹
امام جمعه موقت کرمانشاه مطرح کرد؛

تفکر بسیجی؛ زیرساخت تشکیل گروه های جهادی در کشور

تفکر بسیجی؛ زیرساخت تشکیل گروه های جهادی در کشور
کرمانشاه - حجت الاسلام والمسلمین حجتی گفت: تفکر و اعتقادات بسیجی زیرساخت تشکیل گروه های جهادی همانند گروه های جهادی طلاب و دانشجویان در کشور است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، حجت الاسلام والمسلمین محمد حجتی امروز در دیدار با جمعی از بسیجیان و یادگاران هشت سال دفاع مقدس که به مناسبت هفته بسیج و با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی برگزار شد، اظهار داشت: بسیج همانطوری که از معنایش پیدایست، به معنای نیرویی مردمی است که به اهداف عالیه می اندیشد.

امام جمعه موقت کرمانشاه گفت: از این رو همواره در هر عرصه ای که بسیج ورود پیدا کرده است ما کارنامه ای موفقی از این نیروی مردمی و مخلص دیدیم و بهترین نمونه آن را می توان حضور دلاورمردان بسیج در طول هشت سال مقدس عنوان کرد.

این عالم کرمانشاهی در بخش دیگری از سخنان خود عنوان داشت: امروز هم شاید در ظاهر جامعه در آرامش باشد، ولی کماکان در تقابل با دشمنان قرار داریم و شاید بگوییم که وضعیت کنونی انقلاب نسبت به اوایل بسیار سخت تر شده است، زیرا هم دشمنان بیشتر شده اند و هم توطئه های آنان.

حجت الاسلام والمسلمین حجتی با اشاره به اینکه در اذهان بعضی ها کلمه بسیج با جنگ و اسلحه عجین شده است، عنوان کرد: متاسفانه دشمنان با جنگ رسانه ای به دنبال تضعیف جایگاه بسیج در جامعه هستند و در هر مساله ای که دشمنان به دنبال بهره برداری رسانه ای از آن هستند، نام بسیج آورده می شود که این عملی مذبوحانه و از روی خفت است.

امام جمعه موقت کرمانشاه گفت: از این رو امروز بسیجیان در پیشانی جنگ نرم قرار دارند و باید با سلاح بصیرت سیاسی و روحیه انقلابی در برابر این توطئه های گوناگون دشمنان با درایت و هوش بایستند.

این عالم کرمانشاهی در بخش دیگری از سخنان خود عنوان کرد: در سال های اخیر کشور درگیر بسیاری از حوادث طبیعی به مانند سیل، زلزله و... بوده است و اکنون نیز به نوعی درگیر مساله کرونا شده است و اگر از حد نگذریم در همان روزهای اولیه شیوع این ویروس، این بسیجیان بودند که وارد میدان شدند.

حجت الاسلام والمسلمین حجتی افزود: می توان گفت که تفکر و اعتقادات بسیجی زیرساخت تشکیل گروه های جهادی همانند گروه های جهادی طلاب، دانشجویان و... در کشور است.

امام جمعه موقت کرمانشاه با اشاره به وجود بسیاری از نخبگان بسیجی در کشور، گفت: باید با استفاده از فرصت ها امکان استفاده از ظرفیت نخبگان بسیجی را فراهم آوریم و در مسیر خودکفایی از این نیروی انسانی بهترین استفاده را ببریم.

حجت الاسلام والمسلمین حجتی افزود: بنابراین باید گفت که نام بسیج با نام انقلاب اسلامی ایران به نوعی گره خورده است و این دو را هرگز نمی توان از هم جدا دید و حتی تجسم کرد.

این استاد حوزوی با اشاره به اینکه امروز بسیج باید وارد عرصه مدیریت جامعه شود، گفت: استفاده از پتانسیل های بسیج در بسیاری از حوزه ها و بخش های جامعه کاری عاقلانه و با برنامه است. امروز می توان از ظرفیت های بسیج در مباحثی همانند نظارت بر بازار، مبارزه با بیماری کرونا و... استفاده کرد./1400/پ210/ب1

ارسال نظرات