۰۲ آذر ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۳
کد خبر: ۶۶۸۸۷۱
قالیباف در «جشنواره سراسری نجم»:

مأموریت امروز جوانان؛ شکستن حلقه‌های سوء مدیریت کشور

مأموریت امروز جوانان؛ شکستن حلقه‌های سوء مدیریت کشور
رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: مأموریت امروز همه جوانان ما شکستن حلقه‌های تو در توی سوء مدیریت در کشور است و موتور تمامی حرکت‌های مردمی بی‌گمان جوانان ایران زمین هستند

به گزارش خبرنگار سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا، دومین جشنواره سراسری نجم به مناسبت هفته بسیج و تأسیس بسیج طلاب و دانشجویی از صبح امروز ۲ آذرماه ۱۳۹۹ آغاز به کار کرد. عنوان اصلی جشنواره حاضر، «نهضت جوانان مسأله محور» است که به اختصار به عنوان «جشنواره سراسری نجم» شناخته می‌شود.

گفتنی است دکتر محمدجواد قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی، سردار غلامرضا سلیمانی، فرمانده نیروی مقاومت بسیج و دکتر محمدجواد نیک روش، فرمانده بسیج دانشجویی از جمله سخنرانان این برنامه بودند. دکتر محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی، محرومیت زدایی و دفع تهدیدات دشمنان در دفاع مقدس و عرصه‌های علمی و اجتماعی را از ویژگی‌های بسیج دانست و گفت: رهبر انقلاب بسیج را مکتبی‌ترین و انقلابی‌ترین نیرو است چرا که به خداوند باور دارند و منطق حاکم بر همه نیروهای انقلاب اسلامی پیش قراولی این نیرو است.

وی حضور مردم در عرصه‌های مختلف کشور را عامل پیروزی دانست و اظهار داشت: حضور مردم در دفاع مقدس باعث پیروزی ما در آن عرصه شد و در حال حاضر در بلایای طبیعی وقتی مردم پای کار آمدند توانستند موفق شوند.

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به بیانیه گام دوم رهبر انقلاب ابراز داشت: انقلاب اسلامی نظام حاکم و تصمیم گیر جهان را به چالش کشید و جوان انقلابی باید امروز خودش را در مرکز عالم بداند و این مسأله باعث می‌شود تا آن جوان بسیجی نگاه جدیدی را به کار خود داشته باشد.

وی افزود: انقلاب اسلامی نه با جریان‌های گسترده مالی و پیوند با قدرت‌های استکباری بلکه با پیروی از قدرت الهی و اتکا به مردم پیشرفت و این مسیری است که انبیاء الهی در پیش می‌گرفتند.

قالبیاف حضور بسیج در عرصه‌های مختلف جهادی را عامل تقویت دژ دفاع از آرمان‌های انقلاب دانست و مطرح کرد: امروز جوانان بسیجی که در گروه‌های جهادی فعال هستید، به ساختمان‌هایی شکل می‌دهید که می‌توان از آن به عنوان مستحکم‌ترین دژ دفاع از آرمان‌های انقلاب اسلامی و بزرگترین سد علیه نقشه‌های مستکبران نام برد.

وی ادامه داد: تا ما به قدرت الهی اتکا نداشته باشیم انگیزه‌ای برای فعالیت نخواهیم داشت و با سستی و کوتاهی ما، جوانان عزیز و پیش قراولان جوان که نیرو‌های بسیج و حزب اللهی این حرکت هستند اتفاقی رقم نخواهد خورد و با شدت گرفتن فعالیت‌های جوانان در سطح جامعه و افزایش تأثیر گذاری آن‌ها، این حرکت انقلاب اسلامی روز به روز قوی‌تر و منسجم‌تر خواهد بود و توصیه‌ام به جوانان انقلابی این است که هیچ وقت خودتان را در حاشیه تحولات ندانید.
 
رئیس مجلس شورای اسلامی سوء مدیریت را به اندازه وادادگی به غرب خطرناک دانست و گفت: سوء مدیریت و ناکارآمدی به اندازه بی اعتقادی و وادادگی و التقاط فکری آسیب زاست و می‌تواند در مسیر پیشرفت انقلاب اسلامی مانع ایجاد کند و ماموریت امروز همه جوانان ما شکستن حلقه‌های تو در توی سوء مدیریت در کشور است و موتور تمامی حرکت‌های مردمی بی‌گمان جوانان ایران زمین هستند و در بسیج نیز جوانان حزب اللهی در همه این سال‌ها پای کار بودند و پیشرفت حقیقی را رقم زدند.

وی در پایان گفت: ما در مجلس از جوانان عزیز خواهشمندیم تا برای تحقق ۴ هدف اصلی مجلس که شفاف سازی، مردمی سازی، هوشمند سازی و کارآمدسازی کمک کنند. ساز و کار‌های جلب مشارکت نیاز‌مند تبیین است و ساختار مجلس و سایر نهاد‌های تصمیم گیر در کشور باید از وضعیت بسته فعلی تغییر یابند و جوانان هستند که به طور عملیاتی در پیش برد این امور مؤثر واقع می‌شوند مخصوصا با حرکت‌های دانش بنیانی که امروز در محیط دانشگاه فراهم شده است و جوانان باید راه را باز کنند و با همه مشکلات، فشار‌ها و موانع روبرو شوند.

لازم به ذکر است جشنواره حاضر به همت سازمان بسیج دانشجویی تا هفتم آذرماه ۱۳۹۹ ادامه خواهد داشت. علاقه‌مندان به شرکت در این جشنواره و کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند از طریق سایت جشنواره سراسری نجم اقدام کنند.

محمدحسین کتابی
ارسال نظرات