۰۳ آذر ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۷
کد خبر: ۶۶۸۹۴۴
آیت الله مجتهدشبستری تأکید کرد؛

ضرورت قطع روابط جوامع اسلامی با هم پیمانان رژیم صهیونیستی

ضرورت قطع روابط جوامع اسلامی با هم پیمانان رژیم صهیونیستی
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام بر لزوم اتحاد جوامع اسلامی در برابر اسرائیل غاصب تأکید کرد و خواستار قطع روابط کشورهای اسلامی با رژیم صهیونیستی و هم پیمانان آنها شد.

آیت الله محسن مجتهدشبستری نماینده مجلس خبرگان رهبری در گفت و گو با خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، بر لزوم اتحاد جوامع اسلامی در برابر رژیم صهیونیستی تأکید کرد و گفت: یکی از عواملی که سبب تداوم اشغالگری رژیم صهیونیستی بر اراضی فلسطین و همچنین کشتار مردم صبرا و شتیلا شده، سکوت کشورهای عربی و اسلامی در برابر جنایت های اسرائیل است.

نماینده مجلس خبرگان رهبری ابراز کرد: زمامداران کشورهای عربی برای حفظ سلطنت و عمارت خود، غلام حلقه به گوش مستکبرین جهان به سرکردگی آمریکا شدند و متأسفانه حکام مرتجع عرب، غده سرطانی اسرائیل را مورد حمایت خود قرار می‌دهند.

وی با بیان اینکه سران کشورهای عربی هیچ زمانی به فکر منافع جهان اسلام نبودند، افزود: تنها حفظ تاج و تخت و پست و مقام برای سردمداران کشورهای عربی حائز اهمیت است؛ از این رو رژیم آل سعود رفیق سابقه‌دار و مارک‌دار اسرائیل و گاو شیرده آمریکا در منطقه است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام ابراز داشت: سران کشورهای امارت و بحرین اخیرا با عادی­ سازی روابط خود با رژیم اشغالگر قدس ضربه بزرگی را به جهان اسلام وارد کردند، در حالی که از عواقب و نتایج این گونه پیمان‌ها، مشروعیت بخشیدن به رژیم اشغالگر قدس و سرپوش گذاشتن بر جنایت‌های رژیم صهیونیستی بر ملت مظلوم فلسطین است.

آیت الله مجتهدشبستری اظهار داشت: فقدان رهبران شجاع همچون امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب در کشور های عربی و نداشتن غیرت دینی در ملت های عربی سبب شده که غده سرطانی اسرائیل با همکاری آمریکا به توطئه­‌ها و جنایت­‌های خود در منطقه و جهان اسلام ادامه دهد.

وی بر لزوم اتحاد و همدلی جوامع مسلمان در برابر جنایت های رژیم صهیونیستی تأکید کرد و گفت: امام خمینی(ره) جمعه آخر ماه رمضان را روز قدس و برائت از استکبار جهانی اعلام کرد و در این روز جمعیت بزرگی در ایران و کشورهای اسلامی علیه رژیم اشغالگر قدس بپا می‌خیزند؛ از این رو، روز قدس مهمترین عوامل وحدت آفرین و همدلی مسلمانان در برابر جنایت های اسرائیل است.

آیت الله مجتهدشبستری با بیان اینکه وحدت و اعلان انزجار کشورهای اسلامی از مستکبرین جهان، زمینه های آزادسازی قدس را فراهم می‌کند، افزود: باید تمام جوامع اسلامی روابط سیاسی، دیپلماسی و اقتصادی خود را با رژیم صهیونیستی و همچنین با کشورهای مسلمانی که با آنها پیمان صلح بستند، قطع کنند./998/ت302/ب1

ارسال نظرات