۰۴ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۱
کد خبر: ۶۵۸۵۳۲
آیت الله مجتهد شبستری در دیدار مدیر عامل خبرگزاری رسا:

دشمن درپی حذف اسلامیت و انقلابی گری است/ حوزه به نیاز‌های روز توجه کند

دشمن درپی حذف اسلامیت و انقلابی گری است/ حوزه به نیاز‌های روز توجه کند
نماینده خبرگان تأکید کرد که بدخواهان انقلاب اسلامی می خواهند اسلامیت و انقلابی گری را از نظام حذف کنند تا به آسانی در برابر تفکرات غربی تسلیم شده و به سلطه آمریکا تن دهد.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، آیت الله محسن مجتهد شبستری عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام و نماینده مجلس خبرگان رهبری در دیدار مدیر عامل و شماری از دبیران خبرگزاری رسا، ضمن آرزوی موفقیت برای عوامل این خبرگزاری، روزگار امروزی را عصر رسانه و رسانه ای شدن دانست و با اشاره به مسأله فضای مجازی گفت: امروز اخبار و اطلاعات و مسائل در فضای مجازی تبادل می شود و بسیار بیشتر از کتاب ها و نشریات مکتوب در حال رشد و فراگیری است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه خبرنگاری یک شغل بسیار مبارک و تأثیرگذار است، اظهار کرد: این شغل اگر به صورت صحیح و درست انجام شود، برای فرهنگ جامعه و رشد فکری همه اقشار به ویژه جوانان مؤثر واقع خواهد بود.

وی خبرگزاری ها را در انعکاس اخبار داخلی و خارجی بسیار مؤثر دانست و ادامه داد: امروز افراد به وسیله خبرگزاری ها از خبرها و اتفاقات کشور و جهان مطلع شده و بر معلوماتشان افزوده می شود.

آیت الله مجتهد شبستری خاطرنشان کرد: عملکرد خبرگزاری رسا در میان خبرگزاری ها، از آن جهت که قسمت عمده مطالب و محتوایش را نظرات حوزویان تشکیل می دهد بسیار قابل تقدیر است.

وی با اشاره به اینکه امروز افراد دغدغه مند نسبت به مسائل انقلابی به خبرگزاری رسا اعتماد دارند، تأکید کرد: اگر این رسانه حوزوی بیشتر فعالیت کرده و مخاطب بیشتری را جذب کند بدون شک جلوتر از سایر خبرگزاری ها و رسانه ها گام برخواهد داشت، همچنین برای اسلام و روحانیت نیز بهتر و مفیدتر خواهد بود.

آیت الله مجتهد شبستری با بیان اینکه خبرگزاری رسا باید دایره کار خود را گسترده تر کند، اضافه کرد: توصیه مخلصانه بنده به شما عزیزان این است که با علمای انقلابی بیشتر تماس داشته باشید و نظرات آنها را بیشتر منعکس کنید؛ البته عملکرد شما همینگونه است، اما باید بیشتر تقویت شود؛ همواره مطالبی را منتشر کنید که در راستای تقویت نظام اسلامی باشد.

م/دشمن درصدد حذف اسلامیت نظام و انقلاب است/حوزه پاسخگوی نیاز روز جامعه باشد

شبهات را در سراسر کشور رصد کرده و پاسخ دهید

وی با تأکید بر اینکه اگر فعالیت های خبرگزاری رسا گسترده تر شود، بدون شک علما بیشتر رغبت می کنند با آن همکاری داشته باشند، اظهار کرد: همچنین خبرنگاران خبرگزاری رسا در سراسر کشور باید شبهات دینی، اعتقادی و سیاسی را رصد کرده تا اگر شبهه ای از سوی دشمن یا برخی جریانات القا شود، فوراً جوابش از طریق صاحب نظران پاسخ دهند؛ ما نیز در مدارس علمیه چه در تبریز و چه در تهران جمعی از طلاب را معین کرده ایم تا شبهات فضای مجازی را رصد کرده و به آن شبهات پاسخ دهند.

نماینده مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه امروز دشمنان انقلاب و روحانی به ویژه آمریکا درصدد تهاجم فرهنگی هستند، عنوان کرد: امروز دشمنان و برخی جریانات داخلی می خواهند هویت انقلابی گری و اسلامیت را از مردم سلب کرده و تنها «جمهوریت» را مطرح کنند.

وی با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی منهای اسلامیت، مردمی هم نخواهد بود، خاطرنشان کرد: از ابتدای انقلاب اسلامی شاهد هستیم که مردم در همه عرصه ها حضور مؤثر داشته اند و همواره سرنوشت خود را از طریق انتخابات ها معین کرده اند.

دشمن درصدد حذف اسلامیت نظام و انقلاب است

آیت الله مجتهد شبستری بر ضرورت رصد شبهات القا شده از سوی دشمنان و بدخواهان نظام تأکید و اضافه کرد: بدخواهان انقلاب اسلامی می خواهند اسلامیت و انقلابی گری را از نظام حذف کنند تا به آسانی در برابر تفکرات غربی تسلیم شده و به سلطه آمریکا تن دهد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در ادامه با اشاره به وجود مشکلات در روند فعالیت های حوزه های علمیه تأکید کرد: آن انتظاری که از حوزه های علمیه می رفت که بعد از انقلاب در آنها تحول به وجود بیاید، آنگونه که شایسته باشد به وجود نیامده است؛ البته حوزه های علمیه امروزی نسبت به پیش از انقلاب از لحاظ انقلابی بودن، تحول فکری و پرداختن به مسائل مستحدثه تحولات بسیار خوبی پیدا کرده اند.

وی ادامه داد: پیش از انقلاب، افکار حاکم و غالب بر حوزه های علمیه این بود که روزنامه خواندن و رادیو گوش دادن را جایز نمی دانستند، حتی برخی از علما در تبریز و یا جاهای دیگر مواردی همچون استفاده از بلندگو و یا سوار شدن در اتومبیل و به طور کلی آثار تجدد را حرام می دانستند، اما امروز این افکار دقیانوسی از بین رفته است.

آیت الله مجتهد شبستری با اشاره به ضرورت توجه بیشتر حوزه های علمیه به مسائل مستحدثه بیان کرد: با این که حوزه های علمیه امروزی نسبت به پیش از انقلاب تحولات بسیاری داشته اند، باز هم در زمینه به روز بودن مقداری کمیتشان لنگ است و باید توجه بیشتری به این مسأله داشته باشند.

نماینده مجلس خبرگان رهبری کم توجهی به مسائل مستحدثه و مورد ابتلای مردم را از نواقص حوزه های علمیه برشمرد و ابراز کرد: به عنوان مثال در زمینه بانکداری اسلامی بحث های بسیار خوبی صورت گرفته است، اما کافی نیست و حوزه های علمیه باید توجه بیشتری به نیازهای روز جامعه داشته باشند.

وی همچنین لزوم توجه مسؤولان حوزه علمیه نسبت به معیشت طلاب را مورد توجه قرار داد و اظهار کرد: یکی از دلایلی که پیشرفت لازم از لحاظ علمی و مطرح شدن مسائل روز کمتر مشاهده می شود، از این جهت است که طلاب به تبلیغ می روند یا با انجام امور دیگر به دغدغه های معیشتی خود می پردازند.

م/دشمن درصدد حذف اسلامیت نظام و انقلاب است/حوزه پاسخگوی نیاز روز جامعه باشد

حوزویان باید پاسخگوی نیازهای روز جامعه باشند

آیت الله مجتهد شبستری با اشاره به اینکه امروز حوزویان باید پاسخگوی نیازهای روز جامعه باشند، عنوان کرد: علما و طلاب باید در زمینه بروز بودن مباحث حوزوی و دینی قلم فرسایی کنند؛ امروز از یک سو حوزویان باید نسبت به پرداختن به مسائل روز تشویق شوند و از سوی دیگر نیز بزرگان حوزه زمینه پرداختن به این مسائل را برای طلاب فراهم آورند.

تولیت مدرسه علمیه آیت الله ایروانی تهران به شرایط جذب طلاب در این مدرسه اشاره کرد و با بیان اینکه سعی می کنیم طلاب با استعداد را جذب کرده و آموزش دهیم، خاطرنشان کرد: طلاب در این مدرسه به صورت منظم در کلاس ها حاضر می شوند و در ایام کرونا نیز کلاس ها به صورت مجازی برگزار شده و می شود.

وی انقلابی بودن و اعتقاد، التزام و تعهد به ولایت فقیه را از ویژگی های طلاب مدرسه علمیه آیت الله ایروانی برشمرد و اضافه کرد: سعی می کنیم در این مدرسه طلابی را تربیت کنیم که برای آینده نظام مفید بوده و برای جمهوری اسلامی افراد مؤثری محسوب شوند.

به مسأله هجرت از قم به شهرستان ها و تمرکززدایی توجه شود

آیت الله مجتهد شبستری با اشاره به اینکه بنیه علمی طلاب باید تقویت شود، لزوم مسأله هجرت از قم به شهرستان ها و تمرکز زدایی را مورد توجه قرار داد و با بیان اینکه امروز شهرستان ها و حتی تهران نیز در زمینه حضور علما با خلأ مواجه هستند، گفت: در گذشته علما و مراجع بزرگی در تهران، مشهد و شهرستان ها حضور داشتند، اما امروز تهران و شهرستان ها در این زمینه مشکل دارند و علما باید از تمرکز در قم پرهیز کرده و به آیه شریفه «لینذروا قومهم» عمل کنند.

وی افزود: امروز حوزویان باید همین که به مقدار لازم دوره های آموزشی را دیدند و در دروس خارج حضور یافتند به شهرستان ها بازگردند و به رسالت های حوزوی خود عمل کنند.

نماینده مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه طلاب باید نسبت به نیازهای روز جامعه احساس تکلیف کنند، تأکید کرد: امروز علمایی که توانایی برگزاری دروس خارج و تبلیغ را دارند باید در تهران و شهرستان ها حاضر شوند، زیرا در این زمینه مشکل داریم./841/پ201/ق

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
مهدی
Iran, Islamic Republic of
۰۴ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۱
دانش آموزان از دین گریزی به دین ستیزی رسیدن و راحت هم به این موضوع اعتراف می کنن شماها اصلا از عقاید و رفتار مردم خبر ندارید اونوقت نشستید برای خودتون خیال بافی می کنید
0
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۲
چند بار یک خبر را کار می کنید، یک بار گزارش تصویری یک بار خلاصه خبر و یک بار متن اصلی خبر و ...
می توانید یک خبر جامعه به همراه تصاویر آن بزارید
0
0