۰۳ آذر ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۱
کد خبر: ۶۶۸۹۵۳
حجت‌الاسلام والمسلمین خسروپناه مطرح کرد؛

وقتی که انقلاب از دستان نسل اولی‌ها به نسل سومی‌ها می‌رسد

وقتی که انقلاب از دستان نسل اولی‌ها به نسل سومی‌ها می‌رسد
حجت‌الاسلام خسروپناه گفت: مخاطب بیانیه گام دوم انقلاب به دو دسته کلی تقسیم می‌شوند که یکی از آن‌ها بدون شک جوانان هستند.

به گزارش خبرنگار سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالحسین خسروپناه استاد تمام حکمت اسلامی در اولین جلسه از دوره نخبه‌پروری سیاسی، درمورد تبین بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی با اشاره به مخاطبین این بیانیه اظهار داشت: مخاطب بیانیه گام دوم انقلاب به دو دسته کلی تقسیم می‌شوند که یکی از آن‌ها بدون شک جوانان هستند.

بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی توسط رهبر معظم انقلاب در روز 22 بهمن ماه 1397 خطاب به ملت ایران، در 40 سالگی پیروزی انقلاب اسلامی و قدم نهادن در پنجمین دهه حیات خود صادر شد. بیانیۀ «گام دوم انقلاب» تجدید مطلعی است خطاب به ملت ایران و به‌ویژه جوانان که به‌مثابه منشوری برای «دومین مرحلۀ خودسازی، جامعه‌پردازی و تمدن‌سازی» خواهد بود و «فصل جدید زندگی جمهوری اسلامی» را رقم خواهد زد. این گام دوم، انقلاب را «به آرمان بزرگش که ایجاد تمدن نوین اسلامی و آمادگی برای طلوع خورشید ولایت عظمی (ارواحنافداه) هست» نزدیک خواهد کرد.

وی در ادامه به نقش جوانان در اول انقلاب و دفاع هشت ساله اشاره کرد و گفت: حضرت امام خمینی(ره) قبل از انقلاب و بعد از انقلاب یک اعتماد حداکثری به جوانان داشتند و حضرت آقا نیز همین‌گونه هستند و به جوانان اعتماد حداکثری دارند که ما نسل اول و دوم نیز باید به جوانان مانند رهبری اعتماد داشته باشیم.

استاد دانشگاه‌ها و حوزه‌های علمیه جوان‌گرایی را به معنای پیرزدایی ندانست و خاطرنشان کرد: صحبت از جوان‌گرایی به معنای پیرزدایی نیست؛ اما باید نسل اول و دوم انقلاب بدانند که تا قیامت نمی‌توانند از انقلاب محافظت کنند و باید عرصه را برای جوانان و نسل‌های سوم و چهارم محیا کنند.

وی از روی کار آمدن نسل جوان و نسل سوم در مناصب کشوری و نظامی خبر داد و بیان داشت: امروزه که رهبر معظم انقلاب جوان‌گرایی را مطرح کرده‌اند، خود ایشان نیز اولین تغییرات را به وجود آوردند و در ارتش و سپاه برای فرماندهی و مسؤولیت‌های نظامی از نسل سوم استفاده کردند.

خشروپناه باتوجه به دستاوردهای اخیر جوانان در انقلاب اسلامی عنوان کرد: دستاوردهای جوانان در انقلاب اسلامی کم نیست، دستاوردهای هسته‌ای و نظامی به دست جوانان به سرانجام رسید. این همه پیشرفت در مسائل موشکی، ماشین‌های زرهی و غیرزرهی، اسلحه و... به خاطر تلاش جوانان بوده است؛ پس باید به نسل سوم و چهارم اعتماد کرد و آن‌ها را آماده پاسداری از انقلاب کنیم و این وظیفه بر دوش نسل اول و دوم می‌باشد.

ارسال نظرات