۰۳ آذر ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۱
کد خبر: ۶۶۸۹۶۱
حجت الاسلام روستا آزاد مطرح کرد؛

مبلغان عرصه کودک و نوجوان؛ مدیون فکر، اندیشه و خلاقیت مرحوم راستگو

مبلغان عرصه کودک و نوجوان؛ مدیون فکر، اندیشه و خلاقیت مرحوم راستگو
معاون فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی قم گفت: حاج آقای راستگو در حقیقت یک مجموعه ای از خلاقیت، ابتکار، هنر و فعالیت جهادی بود.

حجت الاسلام سعید روستا آزاد معاون فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، با تسلیت و ابراز تأسف و تأثر از درگذشت حجت الاسلام والمسلمین محمدحسن راستگو، گفت: حاج آقای راستگو در حقیقت یک مجموعه ای از خلاقیت، ابتکار، هنر و فعالیت جهادی بود.

وی با اشاره به اینکه حجت الاسلام والمسلمین راستگو همه فعالیت های خود را به صورت جهادی و مخلصانه پیگیری می کرد، ادامه داد: خدای متعال بخاطر اهتمام، خلوص نیت و حرکت جهادگونه برکت بسیار خوبی را به فعالیت های ایشان داده بود که آثارش را در تربیت شاگردان بسیاری که با واسطه و بی واسطه آموزش داده بودند، مشاهده می کنیم.

حجت الاسلام روستا آزاد خاطرنشان کرد: مرحوم آقای راستگو، مركز تربيت مربي كودكان و نوجوانان دفتر تبليغات اسلامي را تأسیس کرده و بیش از سه دهه خودش کارهای آنجا را پیگیری می کرد؛ ایشان هر سال دو دوره، یکی برای خواهران و یکی برای برادران برگزار می کردند.

معاون فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم تأکید کرد: حاج آقای راستگو تنها سی دوره 60 یا 70 نفره تربیت مربی کودک و نوجوان را در قم برگزار کردند و ما به برکت این اقدامات توانستیم با استفاده از شاگردانی که از سوی ایشان تربیت شده بود، اینگونه دوره ها را در سراسر کشور اجرا کنیم.

وی با بیان اینکه هر طلبه ای که در حوزه کودک و نوجوان فعالیت می کند مدیون فکر، اندیشه و خلاقیت مرحوم آقای راستگو است، گفت: حاج آقای راستگو با خلاقیت و ابتکار خود مسیری را در عرصه رسانه، مطبوعات و فعالیت های حضوری باز کرد که می طلبد شاگردانشان و طلاب جوان آن را ادامه دهند.

حجت الاسلام روستا آزاد با اشاره به اینکه امروز فعالان عرصه تبلیغ کودک و نوجوان با توجه به فضای مجازی باید عنایت بیشتری به بحث رسانه و اقتضائات محیطی داشته باشند، عنوان کرد: کسانی وارث خلاقیت حجت الاسلام والمسلمین راستگو هستند نباید تنها به آورده های آقای راستگو در این زمینه بسنده کنند، بلکه باید این مسیر را ادامه دهند و دست به خلاقیت های مؤثری بزنند که ثمره اش اثرگذاری و اثربخشی بیشتر در مخاطبان به ویژه کودکان و نوجوانان باشد./841/ت302/ب1

ارسال نظرات