۰۴ آذر ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۶
کد خبر: ۶۶۸۹۹۱
حجت الاسلام علیزاده:

حوزه انقلابی زبان مردم است

حوزه انقلابی زبان مردم است
حجت الاسلام علیزاده با بیان این که بسیج پرچمدار مردمی بودن بوده و از دل مردم برخاسته است، گفت: حوزه علمیه هم در این ویژگی با بسیج اشتراک دارد.

حجت الاسلام عبدالرحیم علیزاده معاون سیاسی مرکز بسیج نخبگان و اساتید حوزه علمیه قم در گفت و گو با خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، با اشاره به هفته بسیج و تبریک آن به طلاب بسیجی، گفت: عصاره و خلاصه تفکر امامین انقلاب و گفتمان انقلاب اسلامی همین تفکر بسیجی و جهادی است.

وی ادامه داد: لازمه این تفکر داشتن روحیه بسیجی، جهادی و انقلابی است و همین روحیه است که ما را در عرصه های مختلف اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و... راهنمایی می کند و این روحیه در دفاع مقدس و فتنه های رخ داده و نیز در جبهه مقاومت نمودهای قابل توجهی داشته است.

حجت الاسلام علیزاده اظهار داشت: با این تعریف حوزه های علمیه نیز باید ایجاد و تقویت روحیه بسیجی را در دستور کار خود قرار دهند و تاریخ انقلاب بر این مهم صحه می گذارد، چرا که روحانیت در پیروزی و حفظ انقلاب بیشترین نقش را ایفا کرده است و تعداد بالای شهدای روحانیت مؤید همین موضوع است.

وی گفت: طلاب بسیجی و جهادی با حضور در عرصه های مختلف از جمله در مبارزه با کرونا هم در راستای انقلابی ماندن حوزه حرکت می کنند و هم در تلاشند تا به عنوان نمایندگان شایسته روحانیت نسبت به خدمت به مردم اقدام کنند.

معاون سیاسی مرکز بسیج نخبگان و اساتید حوزه علمیه قم بیان داشت: زادگاه بسیج و روحیه بسیجی حوزه های علمیه است و اگر به خاطرات جنگ مراجعه کنیم و نقشی که روحانیت در آن ایفا کرد بررسی شود این موضوع برای ما روشنتر خواهد شد و خواهیم یافت که حوزه با روحیه بسیجی عجین است و دشمن هم در تلاش است تا حوزه را از این تفکر دور کند و سکولاریسم را جایگزین آن کند و با شعارهایی روحانیت را از مردم جدا کند.

حجت الاسلام علیزاده افزود: در حال حاضر 50 درصد طلاب عضو بسیج هستند و مسؤولان حوزه های علمیه باید فضا را برای طلاب بسیجی باز کنند و این هدیه الهی که بواسطه امام راحل به اقشار مختلف و از جمله حوزه های علمیه ارزانی داشته شده حفظ و روز به روز تقویت شود.

وی در پایان با اشاره به پرچمداری بسیج و طلاب بسیجی در مردمی بودن، گفت: همانطور که از نام بسیج برمی آید این مجموعه از دل مردم برخاسته است و حوزه هم در این ویژگی با بسیج اشتراک دارد و حوزه اگر بخواهد انقلابی و ماندگار باشد باید زبان مردم باشد و در مشکلات با مردم و در بین مردم باشد چرا که تمام تلاش دشمن این است که حوزه روحانیون را از مردم جدا کند./1399/ت302/ب1

ارسال نظرات