۰۴ آذر ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۸
کد خبر: ۶۶۹۰۷۲
از سوی خبرگزاری رسا؛

پرونده «انقلابی دیگر» منتشر می‌شود

پرونده «انقلابی دیگر» منتشر می‌شود
زمانی در فضای حقیقی استقلال و آزادی دیده نمی‌شد، امروزه نیز در فضای مجازی کشور نیازمند انقلابی دیگر از جنس سایبری هستیم تا استقلال را بر جامه این فضا مشاهده کنیم.

به گزارش خبرنگار سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا، وقتی بر صفحات تاریخ نظر می‌کنیم، روزگاری می‌بینیم که استقلال و آزادی از میان مردم رخت بسته بود. شاه دست نشانده بیگانگان بود و برای تکرار نشدن سرنوشت پدر، باید تمام اوامر بیگانگان را اطاعت می‌کرد؛ می‌خواهد اصلاحات ارضی باشد یا کاپیتولاسیون!

در نظام سلطنتی توجه به مردم در کمترین حد خود قرار داشت و در مواقع حساس مجبور به رعایت حال روحانیون و علما بودند؛ اما برای سرکوب صدای اسلام و استقلال 2 فروردین و 15 خرداد به راه انداختند. آن روزها علما به فضای حقیقی جامعه معترض بودند و با علم‌داری حضرت امام(ره) به سرانجام پربرکتی رسانده شد؛ اما امروز در جامعه فضایی وجود دارد که نه تنها استقلال و آزادی ندارد، بلکه امنیت حداقلی هم ندارد. فضایی بس مهم که رهبر معظم انقلاب سال 91 در وصف آن گفته است: «اگر من امروز رهبر نبودم، رئیس فضای مجازی کشور می‌شدم»

در پرونده «انقلابی دیگر» که توسط سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا منتشر می‌شود به مسائل مختلفی خواهیم پرداخت که آیا مطالبات رهبر معظم انقلاب، مصوبات شورای عالی فضای مجازی و طرح‌های مصوب مجلس شورای اسلامی به خود لباس عمل می‌بینند؟ آیا مرزبندی موجود برای فضای سایبری کشور تأمین کننده امنیت کاربران می‌باشد؟ وظیفه حوزه های علمیه در قبال این مساله چگونه تعریف می شود؟ نقش والدین در برابر این فضا ایستادگی و مقاومت است یا تسلیم و همراهی؟ آیا از قِبل اسلامی و ملی نشدن شبکه اطلاعات کسانی منفعت می‌برند؟ و کلی پرسش دیگر که در این پرونده به آن خواهیم پرداخت. با ما همراه باشید.

ارسال نظرات