۰۵ آذر ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۵
کد خبر: ۶۶۹۰۸۸
حجت الاسلام احتشام عنوان کرد؛

استیضاح رییس جمهور؛ فرصت سوزی مطالبه گری جبهه انقلاب از عملکرد دولت

استیضاح رییس جمهور؛ فرصت سوزی مطالبه گری جبهه انقلاب از عملکرد دولت
استاد حوزه طرح استیضاح رییس جمهور از سوی برخی جریانات را بی فایده دانست و گفت: با اتحاد و کمک به قوا در فضای انتقاد صحیح و مطالبه گری کارها را رقم بزنیم.

حجت الاسلام علی احتشام کاشانی امام جمعه موقت کاشان در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، با اشاره به پیامدهای مسأله استیضاح رییس جمهور، گفت: در پدیده سیاست همچون پدیده اقتصاد باید در نظر داشت که هر پدیده نوظهوری باید هزینه فایده، تهدیدها و فرصت هایش مورد بررسی قرار گیرد و سپس دست به اقدام زد.

وی ادامه داد: بدیهی است که همه دلسوز انقلاب و نظام هستیم، اما خودی هایی که در راستای دفاع از نظام، امامین انقلاب و راه شهدا دغدغه مند هستند نه تنها نباید مرتکب اشتباه شوند، بلکه حتی از ارتکاب عمل مشتبهی که عواقبش مشخص نیست نیز باید بپرهیزند.

حجت الاسلام احتشام کاشانی طرح استیضاح رییس جمهور از سوی برخی جریانات را بی فایده دانست و اضافه کرد: در صورتی که استیضاح موفقیت آمیز باشد، بر اساس قانون معاون اول رییس جمهور باید عهده دار امور مملکت شود، از این رو مطمئناً در این چند ماه تغییری در سیاست های کلی کشور ایجاد نخواهد شد.

عضو مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: در شرایط فعلی کشور و با توجه به اینکه انتخابات ریاست جمهوری را در پیش داریم، شکستن مدیریت کشور، آن هم مدیریتی که در بعضی از رده ها به دنبال فضای تنفسی هستند تا بگویند «نگذاشتند کاری انجام دهیم» و با توجه به اینکه برخی از شخصیت های اجرایی کشور از جمله رییس جمهور وعده دادند وضعیت کشور در شش ماه دوم امسال نسبت به شش ماه اول بهتر خواهد بود، قطعاً اگر پروژه استیضاح کلید بخورد، عده ای که همواره توپ را به زمین مقابل می اندازند خواهند گفت «نگذاشتند کاری کنیم».

وی با اشاره به اینکه عقلانیت سیاسی ایجاب می کند در مدت زمان باقیمانده از عمر دولت کنونی مطالبه گری و انتقاد سازنده داشته باشیم و از ملتهب سازی فضای کشور با طرح مسائلی همچون استیضاح پرهیز کنیم، گفت: همانگونه که رهبری بزرگوار در دیدار هیأت دولت مطرح کردند دولت سه تا صد روز مهلت دارد و می تواند در این روزها همانند همان صد روز اولی که وعده حل مشکلات را داد، عمل کند، ما نیز باید مطالبه گری و نقد نسبت به عملکرد دولت داشته باشیم، اما از ملتهب ساختن فضای کشور، آن هم در شرایطی که از سوی استکبار جهانی مورد تهدید و تحریم قرار گرفته ایم، کار درستی نیست، زیرا تنها دشمن از این موضوع بهره می برد.

حجت الاسلام احتشام کاشانی افزود: امروز همه ما باید تحت تدابیر رهبری در جهت برگزاری انتخابات 1400 و راه یافتن شخصی قوی و با تدبیر به مقام نخست اجرایی کشور حرکت کنیم تا ضمن دفاع از آرمان های اسلامی، اندیشه های امامین انقلاب و مسیر شهدا، دِین خود را به انقلاب ادا کنیم.

وی با اشاره به اینکه استیضاح فرصت جبهه انقلاب را برای مطالبه گری از دولت و جریان اصلاحات برای عملکرد 7 سال گذشته را از بین می برد، گفت: دشمنان، منافقان و جناح هایی که روزی خوار اختلافات سیاسی و دو قطبی های کاذب هستند بیشترین نفع را از ملتهب ساختن فضای کشور خواهند برد؛ دشمنانی که در تابستان های داغ و زمستان های سرد نتوانسته اند مردم را مقابل نظام قرار دهند، امروز می خواهند سوژه ای برای التهاب آفرینی در کشور بیابند تا اذهان مردم را منحرف ساخته و کشور را به آشوب بکشند.

حجت الاسلام احتشام کاشانی تأکید کرد: در فضای کنونی طبق رهنمودهای رهبر معظم انقلاب باید با اتحاد و کمک به قوا در فضای انتقاد صحیح و مطالبه گری کارها را رقم بزنیم./841/ت302/ب1

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
علی
Iran, Islamic Republic of
۰۵ آذر ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۵
..انتقاد
0
1
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۵ آذر ۱۳۹۹ - ۱۷:۱۳
سلام. شرمنده چرا بعضی ها کاسه داغ تر آش می شوند.وقتی رهبری صبر می کنند ودولت رد نمی کندواز مردم درخواست میکند که از دولت درخواست داشته باشید نه رد صلاحیت .ولی بعضی ها!
1
0
همدل
Iran, Islamic Republic of
۰۵ آذر ۱۳۹۹ - ۱۷:۱۷
خوبه که حوزه در پی همدلی همکاری و وحدت و تشویق و تحسین خوبیها باشه تا دولت در مدت باقی مونده به فکر رفع نگرانی رهبر انقلاب باشه ، نه تخریب و تضعیف کلین نظام مقدس اسلامی.
1
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۵ آذر ۱۳۹۹ - ۱۷:۱۸
مگر نه اینکه مجلس تصمیم گرفت رئیس جمهور را استیضاح کند اما بخاطر توصیه های رهبر محبوب انقلاب منصرف و خود داری نمود؟
1
0