۰۵ آذر ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۶
کد خبر: ۶۶۹۱۴۱
امام جمعه موقت خرم آباد:

تقوا، مؤلفه مهم پیمودن راه رستگاری است

تقوا، مؤلفه مهم پیمودن راه رستگاری است
حجت الاسلام متقی نیا با اشاره به سفارش معصومین(ع) به شیعیان در کسب تقوا گفت: تقوا، مؤلفه مهم پیمودن راه رستگاری است و این مهم در ارتقای معنویت و اخلاق در جامعه مؤثر است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، حجت الاسلام قاسم متقی نیا، ظهر امروز در نشستی با عنوان سیره امام حسن عسکری(ع) در جمع طلاب مرکز تخصصی زینبیه خرم آباد با اشاره به نسبت معصومین(ع) و قرآن کریم گفت: قرآن یک وجود لفظی دارد و یک وجود ملکوتی که به آن حقیقت قرآن گفته می شود.

امام جمعه موقت خرم آباد بیان کرد: معصومین نیز یک بُعد جسمانی و یک بُعد ملکوتی دارند که از این دو جهت مانند قرآن هستند.

وی با بیان اینکه خداوند قرآن کریم و مکتب معصومین را تا قیامت حفظ می کند، ادامه داد: اراده  خداوند بر حجت بودن قرآن و معصومین تعلق گرفته است و طبق حدیث ثقلین هر دو با هم هستند و از هم جدا نمی شوند. 

حجت الاسلام متقی نیا با بیان اینکه قرآن و معصومین هر دو هدایت می کنند، خاطرنشان کرد: اطاعت از هر دو واجب است، عمل به معارف دینی و دستورات دین و قرآن راه رسیدن به رستگاری است.

وی در ادامه به مواردی از سیره امام حسن عسکری(ع) پرداخت و اظهار داشت: ارتباط امام با شیعیان از طریق ارسال نامه بوده و بدعت های حکومت را مطرح نموده و آنها را رد می کردند.

الگو گرفتن از سیره معصومین عاملی مهم برای ارتقای معنویت است

امام جمعه موقت خرم آباد با تأکید بر ضرورت الگو گرفتن از سیره معصومین(ع) بیان کرد: امام حسن عسکری(ع) با اخلاق و رفتارشان سبب تغییر و تحول در دشمنانشان می شدند.

حجت الاسلام متقی نیا با اشاره به اینکه امام حسن عسکری با اکرام افراد گناهکار باعث می شدند که آنها از گناه خود توبه کنند، عنوان کرد: الگو گرفتن از سیره معصومین و اهل بیت(ع) امری مهم برای تقویت ارزش ها و خودسازی است.

وی با اشاره به سفارش به تقوای الهی خاطرنشان کرد: تقوا سبب تهذیب نفس و خودسازی بوده و مهم ترین عامل برای پیمودن راه رستگاری است./9451/

ابراهیم بهروج
ارسال نظرات