۱۹ آبان ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۲
کد خبر: ۶۶۷۹۸۷
نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی:

بدنه اجرایی کشور باید جوان و حزب‌اللهی باشد

بدنه اجرایی کشور باید جوان و حزب‌اللهی باشد
خراسان شمالی - حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری، گفت: بدنه اجرایی کشور باید جوان و حزب‌اللهی و دارای روحیه نشاط و بالندگی باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی و امام‌جمعه بجنورد، امروز در نشست با شماری از جوانان بسیجی، به تبیین فرمایشات رهبر معظم انقلاب درباره دولت جوان حزب‌اللهی پرداخت.

وی افزود: رهبر حکیم انقلاب می‌فرمایند: من البتّه همچنان که قبلاً هم در سال گذشته تأکید کردم و مکرّر هم گفته‌ام به دولت جوان و حزب‌اللهی معتقدم و تأکید می‌کنند به نظر من علاج مشکلات کشور، دولت جوان حزب‌اللهی و جوان مؤمن است که می‌تواند کشور را از راه‌های دشوار عبور بدهد.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با بیان اینکه گفتمان دولت جوان حزب‌اللهی دو قید مهم جوان و حزب‌اللهی بودن دارد، اضافه کرد: هدف رهبر حکیم انقلاب از به کار بردن تعبیر جوان برای دولت این است که در بدنه اجرایی کشور نیازمند افرادی هستیم که روحیه نشاط، بالندگی و ریسک‌پذیری و عدم ایستایی جزء خصوصیات اصلی آن‌ها باشد.

وی تصریح کرد: تعبیر حزب‌اللهی نیز یعنی جوان ما، هم فهم صحیحی از اندیشه اسلام ناب و اهداف و آرمان‌های انقلاب اسلامی داشته باشد و هم برای تحقق آرمان‌های انقلاب همه تلاش خود را به کار می‌گیرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی گفت: این‌که چرا امام خامنه‌ای به جای کلمه انقلابی تعبیر حزب‌اللهی را به کار بردند، باید خاطرنشان کرد که این قید از جنبه‌ای هم قید توضیحی است و هم از جنبه‌ای دیگر، قیدی احترازی.

وی افزود: یعنی در این‌که دولت جوان حزب‌اللهی دولتی است که باید صد درصد انقلابی باشد و انقلابی عمل کند، شکی نیست اما این‌که به جای عبارت دولت جوان انقلابی معظم له روی تعبیر دولت جوان حزب‌اللهی تأکید دارند، به این معناست که این دولت مدنظر، علاوه بر انقلابی گری، باید از شاخص‌های تدیّن، تقوا و معنویت برجسته‌ای نیز برخوردار باشد والا به‌تدریج از انقلابی بودن به انقلابی‌نمایی تغییر ماهیت می‌دهد./9314/

هادی رحیمی
ارسال نظرات