۱۴ آبان ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۵
کد خبر: ۶۶۷۷۵۷
مدیر مدرسه علمیه تخصصی امام خامنه‌ای بجنورد:

مقابله فراگیر با کرونا نیازمند اقدام قرارگاهی و عملیاتی است

مقابله فراگیر با کرونا نیازمند اقدام قرارگاهی و عملیاتی است
خراسان شمالی - حجت‌الاسلام آزموده گفت: همان‌گونه که رهبر معظم انقلاب هم تأکید کردند مقابله فراگیر با کرونا نیازمند اقدام قرارگاهی و عملیاتی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام نعمت‌الله آزموده، مدیر مدرسه علمیه تخصصی امام خامنه‌ای بجنورد، امروز در درس اخلاق مجازی حوزه علمیه استان، به تبیین فرمایشات رهبر معظم انقلاب در دیدار اخیر با اعضای دولت و ستاد ملی مقابله با کرونا پرداخت.

وی با بیان اینکه این اولین جلسه حضوری رهبر انقلاب در طول ۹ ماه گذشته است که خبر آن علنی شد، اظهار کرد: رهبر انقلاب در طول این ماه‌ها، جلسات کاری و مشورتی مختلفی را در سطوح مختلف داخلی و خارجی به شیوه حضوری و غیرحضوری داشته‌اند که به جهت فرهنگ‌سازی برای رعایت شیوه‌نامه‌ها و مقررات علنی نشد.

حجت‌الاسلام آزموده افزود: ایشان حتی مراسم عزاداری حسینی در دو ماه محرم و صفر را به شیوهای درس‌آموز برگزار کردند، لکن به خاطر اهمیت مقابله با این ویروس منحوس، تصمیم بر برگزاری دیدار حضوری شد.

وی تصریح کرد: این فراز از سیره و رفتار رهبر انقلاب برای همه مسؤولان، خصوصاً نمایندگان گفتمانی ایشان درس‌آموز است.

حجت‌الاسلام آزموده در ادامه گفت: علیرغم تلاش‌ها و زحمات زیاد و طاقت‌فرسای مسؤولان، بخصوص مدیران و کارکنان تلاشگر وزارت بهداشت و اعضای ستاد ملی کرونا در طول ماه‌های گذشته، چنین برداشت می‌شود که سطح مدیریت انجام شده در تراز مطلوب نبوده و نیاز به ورود حاکمیتی رهبر انقلاب اسلامی احساس شده است.

وی ادامه داد: بر همین مبنا ایشان، بر تشکیل عقبه قرارگاهی و عملیاتی تأکید کرده‌اند و علاوه بر توصیه‌های راهبردی به راهکارها و شیوه‌ها نیز پرداخته‌اند.

حجت‌الاسلام آزموده افزود: امام خامنه‌ای، محورهای اصلی اقدام مبتنی بر سه اصل تصمیمات قاطع حاکمیتی، اقناع افکار عمومی و همکاری‌های دستگاهی و مردمی را تبیین کرده‌اند که این یک الگوی زیبا در تصمیم‌سازی و تصمیم‌گیری‌های مهم و کلان است.

وی اضافه کرد: اگر در تصمیم‌گیری برای افزایش قیمت بنزین، اقناع عمومی و همکاری دستگاهی و مردمی، به‌درستی اجرا می‌شد ما شاهد خسارات و تلفات کمتر معنوی و مادی در آشوب‌های آبان ماه ۹۸ بودیم.

حجت‌الاسلام آزموده افزود: امام خامنه‌ای، شش محور اصلی عملیات قرارگاهی را برشمرده‌اند که شامل آموزش عمومی مسجد محور و محله محور، به‌کارگیری ابتکارات و خلاقیت‌های برنامه‌ای و عملی در مقابله با کرونا و تداوم رزمایش مواسات و کمک مؤمنانه با به میدان آمدن جوانان مؤمن است.

وی تصریح کرد: رعایت حداکثری مقررات بهداشتی توسط همگان با پیشتازی مسؤولان، در نظر گرفتن برنامه‌های حمایتی برای آسیب‌دیدگان و اولویت شناسایی و پیشگیری با استفاده از ظرفیت‌های جدید مردمی و بسیج با اصل مسجدمحوری و محله محوری از دیگر محورهای اصلی عملیات قرارگاهی است که باید مدنظر همه مردم و مسؤولان در راستای مقابله با کرونا و تبعات آن باشد./9314/پ210/ب1

هادی رحیمی
ارسال نظرات