۱۴ آبان ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۸
کد خبر: ۶۶۷۷۵۰
مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی:

فعالیت‌های قرآنی خراسان شمالی علی‌رغم شرایط کرونایی رونق یافت

فعالیت‌های قرآنی خراسان شمالی علی‌رغم شرایط کرونایی رونق یافت
خراسان شمالی - حجت‌الاسلام خادمی گفت: علی‌رغم شرایط کرونایی، از ابتدای سال ۹۹ تاکنون فعالیت‌های قرآنی خراسان شمالی رونق قابل قبولی داشته است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام علی خادمی، مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی، امروز در نشست با فعالان قرآنی استان، به تشریح عملکرد هفت‌ماهه امور قرآنی اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی پرداخت و اظهار کرد: علی‌رغم شیوع بیماری کرونا، از ابتدای سال 99 تاکنون فعالیت‌های قرآنی استان خراسان شمالی رونق قابل قبولی داشته است.

وی با اشاره به فعالیت‌های قرآنی انجام‌شده در هفت‌ماهه اخیر ۱۳۹۹ افزود: اداره امور قرآنی اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی، در سه حوزه فعالیت دارد که اولین و مهم‌ترین آن‌ها، حوزه آموزش است که شامل آموزش عمومی، توسعه حفظ، آموزش تفسیر و آموزش تربیت کادر است که به حمدالله در هفت ماه اخیر در بخش آموزش عمومی تعداد ۳۱۸ نفر، در بخش توسعه حفظ تعداد ۵۶۲ نفر، در بخش آموزش تفسیر تعداد ۲۷۲ نفر و در بخش آموزش تربیت کادر هم تعداد ۱۶ نفر آموزش‌های لازم را فراگرفته‌اند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی دومین حوزه فعالیت‌های قرآنی را تبلیغی و ترویجی نام برد و افزود: از ابتدای سال ۱۳۹۹ تاکنون ۱۳ برنامه جزء خوانی در قالب ۸ مراسم محوری و ۵ مراسم غیر محوری و تعداد ۲ محفل انس با قرآن با حضور ۷۰ مخاطب و باهدف جذب نوجوانان و جوانان به سمت فراگیری مبانی و آموزه‌های قرآنی برگزارشده است.

وی خاطرنشان کرد: سومین حوزه کاری اداره امور قرآنی، حمایت و نظارت است که در این راستا مؤسسات فرهنگی قرآن و عترت و خانه‌های قرآن شهری و روستایی حمایت‌های ویژه‌ای را دریافت کرده‌اند.

حجت‌الاسلام خادمی با اشاره به اینکه فعالیت‌های قرآنی در مناسبت‌های ملی و مذهبی و به اقتضای زمان‌های مختلف متغیر است افزود: در رخدادها و مناسبت‌های ملی و مذهبی، برنامه‌های قرآنی متنوع و ویژه‌ای در هفت‌ماهه اخیر در استان خراسان شمالی اجراشده است که ازجمله آن‌ها می‌توان به برنامه‌های ویژه محرم، ماه مبارک رمضان و شرکت فعالان قرآنی در رزمایش مواسات و جمع‌آوری کمک‌های مؤمنانه برای توزیع بین نیازمندان و محرومان اشاره کرد.

وی تصریح کرد: امسال در ماه محرم با توجه به شیوع بیماری کرونا و تعطیلی برخی از برنامه‌های مذهبی، فعالان قرآنی و تشکل‌های قرآنی این استان ضمن رعایت پروتکل‌های بهداشتی با برپایی روضه‌های خانگی و حضور ۱۹۰ مخاطب توانستند شعائر دینی و مذهبی را حفظ کنند.

دبیر ستاد ساماندهی شئون فرهنگی در مناسبت‌های مذهبی خراسان شمالی اظهار کرد: از دیگر برنامه‌های ویژه ماه محرم می‌توان به برگزاری مسابقات روزانه کتاب‌خوانی با موضوع آموزه‌های قرآنی به‌صورت مجازی و پویش ملی ختم قرآن کریم و ختم سوره مبارکه فجر در شب عاشورا از طریق سامانه ختم قرآن در سایت تلاوت اشاره کرد که در این پویش‌ها تعداد ۷۹ مراسم با ۷۳۲ مخاطب شرکت داشتند.

وی تأکید کرد: فعالان قرآنی و مؤسسات و خانه‌های قرآن استان خراسان شمالی در دوران شیوع بیماری کرونا اقدامات مؤثری از قبیل راه‌اندازی کارگاه‌های تولید ماسک، ضدعفونی معابر و حضور فعال در رزمایش مواسات داشته‌اند و با جمع‌آوری مبلغی بالغ‌بر ۲۲ میلیارد ریال به‌صورت نقدی و غیر نقدی و توزیع آن بین ۷۷۲۰ خانواده محروم توانستند بخشی از مشکلات معیشتی جامعه را مرتفع کنند.

حجت‌الاسلام خادمی گفت: برگزاری آزمون‌های اعطاء مدرک تخصصی به حافظان قرآن کریم، صدور گواهی‌نامه‌های آموزش و دوره‌های تربیت‌معلم، بازدید از کلاس‌های قرآنی برادران اهل تسنن، اعزام داور، قاری، ممتحن و مربی به ادارات و سازمان‌ها و همکاری با عقیدتی سیاسی نیروی انتظامی جهت برگزاری دوره‌های تربیت آموزشیار کادر وظیفه از دیگر برنامه‌هایی است که در هفت ماه گذشته انجام شده است./9314/پ210/ب1

هادی رحیمی
ارسال نظرات