۰۸ آبان ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۵
کد خبر: ۶۶۷۳۴۵
امام‌جمعه بجنورد:

وقف با نیت حوزه علمیه از مصادیق بارز باقیات‌الصالحات است

وقف با نیت حوزه علمیه از مصادیق بارز باقیات‌الصالحات است
خراسان شمالی - حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی گفت: وقف با نیت حوزه علمیه از مصادیق بارز باقیات‌الصالحات است و باید در راستای افزایش موقوفات مرتبط با حوزه تلاش بیشتری شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی و امام‌جمعه بجنورد، امروز در نشست وقف و حوزه‌های علمیه، با اشاره به آیه 77 سوره حج، اظهار کرد: خداوند در این آیه می‌فرماید: «یا أَیهَا الَّذینَ آمَنُوا ارْکَعُوا وَ اسْجُدُوا وَ اعْبُدُوا رَبَّکُمْ وَ افْعَلُوا الْخَیرَ لَعَلَّکُمْ تُفْلِحُونَ» و تأکید می‌کند ای کسانی که ایمان آورده‌اید رکوع کنید و سجود بجا آورید و پروردگارتان را عبادت کنید و کار نیک انجام دهید، شاید رستگار شوید.

وی افزود: بر این اساس قرآن افزون بر رکوع و سجود، نماد بندگی را در کار خیر می‌داند؛ ازاین‌رو باید کار خیر بکنیم زیرا نماز و عبادت تنها، منجر به رسیدن به فلاح نمی‌شود در حالی که فعل الخیر هم لازم است؛ یعنی باید کارهای خیر انجام دهیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با بیان اینکه کار خیر به دو گونه موقت و مدام تقسیم می‌شود، اضافه کرد: قرآن می‌گوید: «بَقِیتُ اللَّهِ خَیرٌ لَکمْ إِنْ کنْتُمْ مُؤْمِنِینَ» و تأکید دارد تلاش کنید کار خیر شما مدام و بقیت الله باشد؛ یعنی رنگ بقا داشته باشد.

رییس شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی افزود: ماندگاری هر کاری در انتساب آن به خداست؛ لذا بقیت الله در ادامه کارهایی است که مردم را به حلال‌خوری سفارش و از گران‌فروشی و ... نهی می‌کند.

وی تصریح کرد: آیه بقیة‌الله بر وجود امام زمان (عج) دلالت دارد؛ یعنی ادامه اهل‌بیت (ع) بوده و بقای دین خدا به امام زمان (عج) است و کار انسان هم باید رنگ بقیة‌الله بگیرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با بیان اینکه موقوفات هم بقیة‌الله الله‌اند، خاطرنشان کرد: کار نسبت به خدا باقی می‌ماند و موقوفه هم بقیة‌الله بوده و باقی می‌ماند است.

وی با اشاره به اینکه وقف با نیت حوزه علمیه از مصادیق بارز و درخشان باقیات‌الصالحات است، گفت: باید تلاش کنیم صدقات جاریه پشتوانه ولد صالح و علم مفید باشد؛ ازاین‌رو لازم است پشتوانه مالی حوزه‌های علمیه تقویت شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با تأکید بر اینکه در این زمینه باید در راستای افزایش موقوفات مرتبط با حوزه علمیه تلاش بیشتری بکنیم، افزود: در این راستا باید هماهنگی اوقاف و حوزه علمیه سرعت یابد تا مردم استان با حوزه ارتباط معنوی بیشتری پیدا کرده و انگیزه‌ها برای ثبت موقوفات با نیت حوزه علمیه افزایش یابد./9314/پ210/ب1

هادی رحیمی
ارسال نظرات