۰۶ آذر ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۵
کد خبر: ۶۶۹۱۶۵
حجت الاسلام والمسلمین مجتهد شبستری:

گرانی های افسارگسیخته ناشی از سوء تدبیر دولتمردان است

گرانی های افسارگسیخته ناشی از سوء تدبیر دولتمردان است
نماینده مجلس خبرگان گفت: اگر سوءنیتی در میان مسؤولان در ایجاد گرانی های اخیر وجود نداشته باشد؛ در خوشبینانه ترین حالت مشکلات اقتصادی کشور ناشی از بی تدبیری دولتمردان است.

حجت الاسلام والمسلمین جواد مجتهد شبستری نماینده مجلس خبرگان رهبری در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، با اشاره به اینکه برخی از داخل کشور دوباره از مذاکره و توافق با آمریکا دم می زنند، گفت: مشکل کشور ما رییس جمهور در آمریکا نیست که با رفت و آمد افراد سیاست های ایران در مقابل آمریکا تغییر پیدا کند، مشکل اصلی ما با فکر و جریانی است که بر آمریکا حکومت می کند.

وی با بیان اینکه صهیونیست ها صحنه گردان اصلی حکومت آمریکا هستند، ابراز کرد: در حقیقت صهیونیست ها برای سمت­‌ها و پست­‌های مختلف در آمریکا مهره­‌چینی می‌کنند؛ در حالی که ملت ما هیچ گاه فراموش نخواهد کرد که در زمان ریاست جمهوری اوباما و معاونت اولی بایدن تحریم‌های بی رحمانه علیه ایران به تصویب رسید و مشکلات مختلفی برای ایران ایجاد شد.

حجت الاسلام والمسلمین شبستری با بیان اینکه آمریکا همواره خوی استکباری خود را در برابر ایران به نمایش گذاشته است، افزود: مشکلات ایران با آمریکا زمانی حل خواهد شد که سیاستمداران آمریکا از خوی استکباری خود دست بردارند.

نماینده مجلس خبرگان رهبری ابراز کرد: هرچند ممکن است رییس جمهور جدید آمریکا برخی حرکت های نمایشی انجام دهد و از کارهای وحشیانه ترامپ در قبال ایران خودداری کند و ظاهری مودبانه تر و معقول تری در سیاست های بین المللی نشان بدهد، اما در حقیقت ترامپ و بایدن هیچ تفاوتی باهم ندارند و هیچ­گاه سیاست ها و خوی استکباری آمریکا در برابر نظام اسلامی ایران تغییر پیدا نخواهد کرد.

نتیجه اعتماد به آمریکا چیزی جز خسارت محض نیست

حجت الاسلام والمسلمین شبستری گفت: افرادی که دم از مذاکره می زنند از درک و بصیرت سیاسی برخودار نبوده و توجهی به معادلات منطقه ندارند، در حالی که دولتمردان ما یک بار در توافق نامه برجام به آمریکا اطمینان کردند و نتیجه‌ای جز خسارت محض نصیب ایران نشده است.

وی با اشاره به سخنان اخیر رهبر معظم انقلاب مبنی بر عدم مذاکرات مجدد با آمریکا، بیان کرد: برخی تصور می کنند با تغییر رییس جمهور آمریکا می توان دوباره به میز مذاکرات برگشت و برجام را زنده کرد تا اینکه مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم برطرف شود، در حالی که بسیاری از مشکلات اقتصادی ناشی از تحریم ها نیست؛ بلکه علت اصلی این مشکلات ناشی از بی تدبیری و عدم درایت مسوؤلان است.

نماینده مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه برخی گرانی های افسار گسیخته کالاها از عدم هماهنگی نهادها و مسؤولان دولتی است، گفت: اگر سوء نیتی در میان مسؤولان در ایجاد گرانی های اخیر وجود نداشته باشد؛ در خوشبینانه ترین حالت مشکلات اقتصادی کشور ناشی از بی­‌تدبیری و بی­‌توجهی مسؤولان در مدیریت امور کشور است.

وی با اشاره به رهنمودهای اخیر رهبر معظم انقلاب مبنی بر بهره گیری از توان و تولید داخلی برای رفع مشکلات اقتصادی، اظهار داشت: باید مسؤولان ما بر توان و ظرفیت های نیروهای داخلی تکیه داشته باشند و اکنون کشور ما با بهره گیری از ظرفیت های داخلی در بسیاری عرصه های علمی و فناوری ها پیشرفت کرده است.

نماینده مجلس خبرگان رهبری واردات بی رویه و قاچاق کالاهای اساسی را مانع اصلی تولید ملی دانست و گفت: اگر جلوی واردات بی رویه کالاها و جلوی تعطیلی کارخانه ها گرفته شود، به طور طبیعی مشکل اشتغال جوانان برطرف خواهد شد و همچنین وابستگی کشور به بیگانگان کاهش خواهد یافت.

حجت الاسلام والمسلمین شبستری با اشاره به اینکه امسال رهبر معظم انقلاب جهش تولید را به عنوان شعار سال انتخاب کردند، افزود: باید مسؤولان، کارآفرینان و تولیدگران داخلی را مورد حمایت خود قرار دهند و همچنین موانع مختلف قانونی و دست و پاگیر برای تولیدگران داخلی برداشته شود./998/ت302/ب1

ارسال نظرات