۰۶ آذر ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۹
کد خبر: ۶۶۹۲۱۲

چند خبر کوتاه از حوزه علمیه خراسان

چند خبر کوتاه از حوزه علمیه خراسان
خراسان رضوی - برگزاری سی و پنجمین جلسه حدیث پژوهی از طریق سامانه(LMS) و آغاز رقابت علمی نخبگانی فقه و اصول حوزه علمیه خراسان از جمله خبر های کوتاه است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، سی و پنجمین جلسه در ادامه سلسله نشست های حدیث پژوهی به همت گروه رجال و حدیث معاونت پژوهش حوزه علمیه خراسان و بنیاد پژوهش های آستان قدس رضوی( شعبه قم)، به صورت غیرحضوری از طریق سامانه(LMS) برگزار شد

در این نشست حجت الاسلام دکتر علی نصیری از اساتید حوزه و دانشگاه روز پنجشنبه 6 آذر 99 ساعت 10 صبح به موضوع «آموزه عصمت پیامبران در احادیث عیون اخبارالرضا(ع)» پرداخت.

قابل ذکر است از بهترین نوشتاری که در قالب یک مقاله علمی به تقریر یا نقد این نشست بپردازد، تقدیر می شود و جوائز نفیس اعطاء خواهد شد.

همچنین این گروه از مقالات علمی پژوهشی همه پژوهشگران علاقه مند، اعم از طلاب حوزه علمیه خراسان و سایر طلاب حوزه های علمیه و دانشجویان علوم دینی ، جهت چاپ در دوفصلنامه مطالعات اعتبار سنجی حدیث حمایت می کند و پژوهشگران می توانند آثار خود را به سامانه این مجله به آدرس vsh.journals.hozehkh.com ارسال فرمایند و از امتیازات و مزایای آن بهره مند شوند.

آغاز رقابت علمی نخبگانی فقه و اصول حوزه علمیه خراسان

حجت الاسلام فروتن، دبیر علمی رقابت علمی نخبگانی حوزه علمیه خراسان اعلام کرد: رقابت علمی نخبگانی در سه سطح ۱ و ۲ و ۳ امروز پنج شنبه ۶ آذر ساعت ۸ صبح از طریق سامانه LMS حوزه علمیه خراسان آغاز شد.

وی با بیان این که مدت آزمون ۱۲۰ دقیقه است، ابراز کرد: برای هر سطح ۸۰ سؤال چهار گزینه ای (۴۰ سوال فقه و ۴۰ سوال اصول) و ۴ سؤال تشریحی طراحی شده است که هر سؤال چهار گزینه ای یک امتیاز و هر سؤال تشریحی ۵ امتیاز دارد و در مجموع ۱۰۰ امتیاز برای هر سطحی درنظر گرفته شده است.

دبیر علمی رقابت علمی نخبگانی حوزه علمیه خراسان افزود:‌ کسانی که بیشتر از ۷۰ امتیاز را کسب کنند، برای مرحله دوم رقابت علمی نخبگانی دعوت می شوند .

وی با اشاره به اینکه این رقابت نمره منفی دارد و به ازای هر ۳ پاسخ اشتباه، یک امتیاز کسر می شود، گفت:‌ پاسخنامه تفصیلی سؤالات، یک ساعت بعد از رقابت ساعت ۱۱ ظهر در کانال ایتا به نشانی https://eitaa.com/joinchat/۳۸۶۲۵۶۰۸۳۲C۹abcc۹c۸۳۷ بارگذاری می شود.

گفتنی است، در نخستین دوره رقابت علمی نخبگانی فقه و اصول حوزه علمیه خراسان، بیش از ۹۵۰ نفر ثبت نام کرده اند که امروز در این آزمون مجازی شرکت می کنند.

تمدید زمان ثبت‌نام مسابقه کتابخوانی ویژه طلاب

مهلت ثبت نام در مسابقه كتابخواني مجازي با محوريت كتاب «وحدت اسلامي، واقعيت ها و توهم ها» اثر حجت الاسلام نظافت يزدي، تا 6 آذر تمدید شد.

عموم طلاب برادر و خواهر برای ثبت نام می توانند از طریق مدرسه‌ی علمیه حضرت مهدی(عج) در سامانه آموزش مجازی حوزه علمیه خراسان ( LMS2 ) به آدرس http://mahdi.lms2.hozehkh.com/ اقدام کرده و فایل الکترونیکی کتاب را دریافت کنید.

آزمون مسابقه 7 آذرماه و به صورت مجازی ساعت 13 برگزار می شود و به نفر اول، كارت هديه پنج ميليون ريالي، نفر دوم كارت هديه سه ميليون ريالي، نفر سوم كارت هديه دو ميليون ريالي و به بيست نفر برتر، هركدام يك كارت هديه يك ميليون ريالي اهدا خواهد شد.

گفتنی است، این مسابقه کتابخوانی با همکاری واحد‌ فرهنگي مدارس علميه حضرت مهدي(عج)، عباسقلي خان، ثقلين و امام محمد باقر(ع) مشهد و مشارکت اداره سیاسی معاونت فرهنگي اجتماعي سياسي حوزه علميه خراسان، به صورت مجازی برگزار می شود.

لازم به ذکر است، ثبت نام، تهيه فایل كتاب و شركت در آزمون این مسابقه از طریق مدرسه‌ی مجازی حضرت مهدی(عج) به آدرس http://mahdi.lms2.hozehkh.com/ انجام مي شود.

برگزاری مراسم عزاداری مجازی از ساعت 19 تا 20

مدرسه علميه فاضليه مشهد با همكاري معاونت فرهنگي اجتماعي سياسي این حوزه، جهت تعظيم شعائر اسلامي و انس بيشتر با خاندان عصمت و طهارت در ايام سوگواري رحلت حضرت معصومه سلام الله عليها، مراسم عزاداری با عنوان « از خانه تا حرم شفيعه بهشت » را به صورت مجازی و از ساعت 19 تا 20 در سامانه‌ی LMS حوزه برگزار می کند.

مراسم عزاداري خواهر گرامی علی بن موسی الرضا علیه السلام، از ساعت 19 در سامانه‌ی LMS حوزه علمیه خراسان به آدرس اینترنتی http://fazeliyeh.lms2.hozehkh.com/ws/shbehesht به صورت پخش زنده، برگزار می شود.

براساس این گزارش، قرائت زيارت حضرت معصومه سلام الله عليها، ساعت 19، آغازگر این مراسم می باشد و در ادامه حجت الاسلام عباس فرازي نيا، مدیر ارتباطات حوزوی دفتر تولیت آستان قدس رضوی به مدت 30 دقیقه و از ساعت 19:15 سخنانی را ایراد خواهد کرد و پایان بخش این مراسم، مرثیه سرایی اهل بیت(ع) با صدای مشكي باف در ساعت 19:45 است.

گفتنی است، پخش مستقيم مراسم عزاداری در شبكه هاي اجتماعي گپ و روبيكا نیز با آ‌ی‌دی sh_behesht8 @ در دسترس عموم مومنان است./864/ت304/ب1

جواد رستمی
ارسال نظرات