۰۶ آذر ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۸
کد خبر: ۶۶۹۲۲۹

نگاهی به تازه های شبکه های اجتماعی

نگاهی به تازه های شبکه های اجتماعی
به خلوص و یکپارچگی سال ۵۷ نیازمندیم، نقش نیروهای بسیجی در کنترل ناآرامی‌های اوایل انقلاب، افزایش تحریم‌ها علیه ایران تا آخرین روز دولت ترامپ بخشی از مهمترین تازه های شبکه های اجتماعی است.

به گزارش خبرگزاری رسا، به خلوص و یکپارچگی سال ۵۷ نیازمندیم، نقش نیروهای بسیجی در کنترل ناآرامی‌های اوایل انقلاب، افزایش تحریم‌ها علیه ایران تا آخرین روز دولت ترامپ بخشی از مهمترین تازه های شبکه های اجتماعی است.

به خلوص و یکپارچگی سال ۵۷ نیازمندیم

یک کاربر فضای مجازی در توییتر نوشت: به شدت نیازمند به وحدت، خلوص و یکپارچگی ۵۷ هستیم، زمانی که بین مردم و مسئولین فاصله ای نبود و دوقطبی های کاذب نداشتیم!

 

 

نقش نیروهای بسیجی در کنترل ناآرامی‌های اوایل انقلاب

کانال تلگرامی مرکز اسناد انقلاب اسلامی درباره نقش بسیج در ناآرامی‌های انقلاب نوشت: نقش بسیج در مهار بحران‌های سال‌های اولیه انقلاب بسیار پررنگ است. حجت‌الاسلام والمسلمین سالک در بخشی از کتاب خاطرات خود در این باره می‌گوید، ما با همکاری و طراحی شهید خلیفه‌سلطانی، جوان‌ها و مردم را در مسجد سید دعوت می‌کردیم و پس از سخنرانی من، مرحوم خلیفه‌سلطانی شروع به ثبت‌نام جوان‌ها در گردان‌هایی با عنوان بسیج مردمی می‌نمود.

گردان‌های بسیج در اصفهان قبل از فرمان پنج آذر حضرت امام تشکیل شد و زمانی که این موضوع توسط حضرت امام(ره) مطرح شد، از این بابت خیلی خوشحال بودیم که توانسته‌ایم به ساماندهی نیروهای جوان در قالب بسیج مردمی بپردازیم، طوری که حتی توانستیم در جریان سیستان‌وبلوچستان و گنبد تعداد زیادی از همین نیروها را به مناطق مذکور اعزام کنیم. بنابراین نیروهای آموزش دیده در اصفهان، زمینه‌ای را فراهم کرده بودند که بتوانند در سطوح مختلف حضور پیدا نمایند.

 

افزایش تحریم‌ها علیه ایران تا آخرین روز دولت ترامپ

کانال تلگرامی موسسه پژواک خرد معاصر به نقل تارنمای خبری آکسیوس نوشت: دولت ترامپ با مشورت رژیم صهیونیستی، عربستان و امارات درصدد اِعمال تحریم‌های جدیدی علیه ایران تا پیش از تحلیف بایدن به عنوان ریاست ‌جمهوری آمریکا است. در همین راستا الیوت آبرامز، نماینده ویژه آمریکا در امور ایران، به سرزمین‌های اشغالی سفر کرده و پمپئو نیز در آینده به آنجا سفر خواهد کرد. به نظر می‌رسد قرار است بانک اهداف تحریم توسط رژیم صهیونیستی به دولت آمریکا ارائه شود.

به نظر می‌رسد با وجود شکست رویکرد دولت ترامپ، نومحافظه‌کاران آمریکایی از تداوم سیاست «فشار حداکثری» اهداف زیر را دنبال می‌کنند.

انتقام از ایران: مقاومت ایران در برابر فشارهای فزاینده و بی‌وقفه آمریکا، خشم دولت‌مردان این کشور را برانگیخته است. به‌ویژه که در شرایط بحران‌های سه‌ گانه داخلی در آمریکا شامل کرونا، رکود اقتصادی و اعتراض‌های ضد نژادپرستی، آن‌ها به دستاوردی هر چند نمایشی در حوزه دیپلماسی نیاز داشتند. زیرا سیاست خارجی دولت ترامپ نه در برابر چین، روسیه، کره شمالی یا ایران توفیقی نیافته و بر بحران‌ها با اتحادیه اروپا و دیگر متحدان نیز افزوده است.

جلوگیری از احیای برجام: اِعمال تحریم‌های جدید با برچسب‌های برنامه موشک‌های بالستیک، فعالیت‌های به ‌اصطلاح تروریستی و هم‌چنین آن‌چه نقض حقوق بشر خوانده می‌شود، سبب خواهد شد تا دولت بایدن حتی در صورت بازگشت به برجام و رفع تحریم‌ هایی که به بهانه برنامه هسته‌ای اِعمال شده‌اند، نتواند بسیاری از تحریم‌های دیگر را لغو کند.

افزایش تنش در غرب آسیا: تشدید تحریم‌ها علیه ایران با برچسب «ضد تروریسم» در راستای منافع عربستان، امارات و رژیم صهیونیستی مبنی بر ممانعت از هرگونه تلاش جهت حل مسائل منطقه‌ای است که منافع محور مقاومت نیز در آن لحاظ شود.

علاوه بر موارد فوق، اشاره به این نکته نیز ضروری به نظر می‌رسد که در صورت حفظ اکثریت سنای آمریکا توسط جمهوری ‌خواهان، بایدن راه دشوارتری برای عبور از موانع ایجادشده در دوران ترامپ برای بازگشت کامل به برجام خواهد داشت.

 

گام مهم مجلس برای شفاف‌سازی منابع ملت

علی خضریان، نماینده مجلس درباره شفافیت منابع ملت در توییتر نوشت: بخش قابل توجهی از منابع کشور در اختیار سازمان تامین اجتماعی است. این روزها هم بسیاری از شرکت‌ها، در قالب بدهی دولت نیز به این سازمان واگذار می‌شود.

تحقیق و تفحص از این سازمان و شرکت سرمایه‌گذاری آن شستا، گام مهمی در شفافیت منابع ملت خصوصا کارگران و بازنشستگان خواهد بود.

 

شکست محصول جدید موساد در برابر اطلاعات سپاه

یک کاربر فضای مجازی در توییتر نوشت: اگر اسرائیلی‌ها چندین سریال سراسر دروغ و خیالی مانند تهران بسازند باز هم نمی‌توانند نقاط ضعف خود را در برابر اشراف و اقتدار اطلاعاتی جمهوری اسلامی در واقعیت بپوشانند.

 

 


استاد مطالعات اسلامی که جاسوس از آب درآمد!

یک کاربر فضای مجازی در خصوص جاسوس صهیونیست‌ها طی توییتی نوشت: کایلی گیلبرت مور پرستوی صهیونیست با تابعیت انگلیسی استرالیایی پس از ازدواج با یک مأمور موساد و آموزش در اسرائیل تحت پوشش استاد مطالعات اسلام دانشگاه ملبورن برای جمع‌آوری اطلاعات درباره نهادهای انقلابی و شناسایی شبکه انقلابیون بحرینی به ایران سفر کرد و در تور اطلاعات سپاه گرفتار شد!

 

 


خاطره جالب حسین ماهینی از مارادونا

حسین ماهینی، فوتبالیست خاطره‌ای جالب از مارادونا را در توییتر منتشر کرد.

 دقیقه ده دوازده بازی با آرژانتین تو جام جهانی بود که یهو دیدیم کل استادیوم بازی رو ول کردن و برگشتن به سمت وی ای پی و شروع کردن به تعظیم کردن، مارادونا وارد وی ای پی شده بود.

من خدای فوتبال رو اونجا دیدم.

 

مقایسه جایگاه زن در ایران و اسرائیل

یک کاربر فضای مجازی در خصوص خشونت علیه زنان طی توییتی نوشت: اسراییل جنایتکار به اجبار زنان و دخترانش را به سربازی می فرسته وشعار نه به خشونت علیه زنان سرمیده

اما در ایران عزیزم زنان و مادران ایرانی نخبه می شوند و افتخار جهانی می‌آفرینند.

اینجا جایگاه زن به حدی ارزش داره که یک روز را به پاس قدردانی از جنس مونث به نامش نامگذاری می کنند.

 

ترامپ، مشاور امنیت ملی ‌‎پیشین خود را عفو کرد

ترامپ طی پیامی در صفحه توئیتر خو د نوشت: «باعث افتخار من است که اعلام کنم به ژنرال مایکل فلین عفو کامل اعطا شده است. تبریک به فلین و خانواده فوق‌العاده او، می‌دانم که اکنون [جشن] شکرگذاری واقعا شگفت‌انگیزی خواهی داشت».

فلین، ژنرال بازنشسته ارتش در سال ۲۰۱۷ به دروغگویی به اف‌بی‌آی درباره تعاملات خود با سفیر روسیه در آمریکا در هفته‌های قبل از روی کار آمدن ترامپ، اعتراف کرد. او از آن زمان تلاش کرده از خود رفع اتهام کند و گفته دادستان‌ها حقوق او را نقض کردند و او را برای بیان این اعتراف فریب دادند.

با این اقدام ترامپ از زمان روی کار آمدن، فلین ارشدترین مقامی خواهد بود که مورد بخشش رئیس‌جمهور آمریکا قرار گرفته است.

او یکی از چند تن از دستیاران ترامپ بود که پایشان در تحقیقات «رابرت مولر» بازرس ویژه پرونده دخالت ادعایی روسیه در انتخابات آمریکا برای تقویت نامزدی ترامپ به میان کشیده شد. مایکل فلین که در آغاز ریاست‌جمهوری دونالد ترامپ تنها ۲۴ روز مشاور امنیت ملی او بود، بعد از آن اخراج شد.

پیشتر «اندرو ویسمن» معاون بازرس سابق رسیدگی به تخلفات رئیس جمهور آمریکا گفت، احتمالاً او در صورت شکست در انتخابات، خود و خانواده‌اش را مورد عفو قرار خواهد داد.

ترامپ پیش از این در این باره گفته این اختیار را دارد که خودش را مورد عفو قرار دهد اما چنین کاری نخواهد کرد زیرا مرتکب هیچ اقدام غیرقانونی نشده است.

او تاکنون از اختیارات ریاست‌جمهوری خود برای عفو برخی افراد با مقاصد فردی و سیاسی استفاده کرده است. وی چندی پیش «راجر استون» مشاور سابقش را که به جرم دروغ گفتن به کنگره محکوم به حبس شده بود آزاد کرد.

 


برقراری کاپیتولاسیون حتی در انگلیس

یک کاربر فضای مجازی درباره کاپیتولاسیون طی توییتی نوشت: خیلی ها وجود کاپیتالاسیون رو زاده ذهن جمهوری اسلامی می دونن. ولی نشانه هایی از این قانون در کل جهان هست که نمی شه انکار کرد حتی در انگلیس.

یک آمریکایی در تصادفی یک پسر انگلیسی ۱۹ ساله رو می کشه ولی دادگاه به دلیل امنیت سیاسی فرد مورد نظر رو نتونست محکوم کنه

 

 

 

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.

 

 

علی اصغر خواجه الدین
ارسال نظرات