۰۷ آذر ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۴
کد خبر: ۶۶۹۲۸۳
آیت الله حسینی بوشهری:

تحریم ها بعد از انجام مذاکرات گسترده تر شد

تحریم ها بعد از انجام مذاکرات گسترده تر شد
امام جمعه قم گفت: به وضوح دیدیم تحریم ها بعد از انجام مذاکرات گسترده تر شد، از این رو طبق رهنمودهای رهبری باید مسیر غلبه بر تحریم های دشمن را طی کنیم.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری امام جمعه قم در سخنان آدینه ای خود که از شبکه استانی نور پخش شد، با اشاره به اینکه بر اساس روایتی از امیرمؤمنان(ع)، اخلاص در عمل، کوتاه بودن آرزو و خوب بهره بردن از فرصت ها سه ویژگی افرادی متقی است، گفت: بر اساس این روایت ما باید ضمن خلوص نیت، فرصت هایی که برایمان وجود دارد را مغتنم شمرده و از آنها بهترین بهره را ببریم.

وی به تبیین آسیب ها و تهدیدهای دینداری پرداخت و ادامه داد: ما باید در جامعه ای که عوامل مختلف دست به دست هم داده اند تا دینداری متدینان را ضعیف کنند، همواره نسبت به اعمال و رفتار خود مراقبت داشته باشیم.

آیت الله حسینی بوشهری یکی از آسیب های دینداری را کوچک شمردن و سهل انگاری نسبت به دین دانست و بیان کرد: بر اساس روایتی از پیامبر اکرم(ص)، کوچک شمردن دین سبب از بین رفتن دین داری می شود.

امام جمعه قم با اشاره به اینکه اگر والدین برای دین فرزندان خود ارزش قائل نباشند، فرزندانی دین گریز تحویل جامعه خواهند داد، ابراز کرد: گاهی پدران و مادران به اندازه ای که برای دنیای فرزندانشان دغدغه دارند نسبت به دین آنها غدغه مند نیستند، از این جهت فرزندانی دین گریز تربیت می کنند؛ امروز متأسفانه در جامعه ما کسانی هستند که حرمت دین را آنگونه که شایسته است نگه نمی دارند و حلال و حرام الهی را  رعایت نمی کنند؛ این افراد نه به خودشان، نه به دین و نه به جامعه رحم نمی کنند.

وی توجه بیش از حد والدین به مسائل دنیوی فرزندان را از آسیب های جدی دینداری برشمرد و تأکید کرد: گاهی از اوقات در می یابیم که رفتار برخی افراد با متدینان نیز تحقیر آمیز بوده و از این جهت کسی که به دنبال مسائل دینی باشد را توبیخ می کنند؛ از دیدگاه برخی افراد دینداری با تمدن و بینش صحیح و روشنفکری منافات دارد، گویا روشن فکری ملازم با خط قرمز کشیدن روی دین است و این جای تأسف دارد؛ بر اساس روایات کوچک شمردن دین سبب از دست دادن دنیا و آخرت می شود.

آیت الله حسینی بوشهری با اشاره به سالروز تشکیل بسیج مستضعفان به دستور امام خمینی(ره) عنوان کرد: بسیج وظیفه جذب، آموزش و سازماندهی مردمی را دارد و ما می توانیم ارتش مردمی را در دل بسیج ساماندهی کنیم.

امام جمعه قم نقش بی بدیل بسیج در طول انقلاب را مورد توجه قرار داد و اضافه کرد: بسیجیان چه در دوران جنگ و چه در دوران کنونی در هر مسأله ای که به وجود آمده از پیشگامان حرکت و خدمت به جامعه و دین خدا بوده اند؛ بسیج از برکات این نظام الهی محسوب می شود؛ بسیجی بودن به پوشیدن لباس و فرم مشخص نیست، بلکه همه آحاد مردم می توانند بسیجی باشند.

وی با بیان اینکه بسیجی بودن، اخلاق بسیجی لازم دارد، افزود: هر کسی از فرهنگ بسیج برخوردار بود می توان نامش را بسیجی گذاشت؛ بسیج تکلیف محور است و زمان و مکان نمی شناسند.

آیت الله حسینی بوشهری ضمن گرامیداشت روز نیروی دریایی خاطرنشان کرد: امروز نیروی دریایی ارتش و سپاه با امکانات پیشرفته ای که در اختیار دارند در عرصه ها و آب های بین المللی حضور جدی و مقتدرانه داشته و این نشان از فرهنگ ناب «ما می توانیم» دارد.

امام جمعه قم با اشاره به سالروز شهادت شهید مدرس تأکید کرد: ایشان شجاع و نترس بود و در مقابل زورگویی های رضاخان قلدر ایستاد؛ نماینده تراز انقلاب اسلامی کسی است که همچون شهید مدرس باشد، از این جهت مجلس شورای اسلامی باید از ابعاد مختلف شخصیت این شهید والامقام الگوبرداری کند؛ گاهی برخی افراد در زمانی که باید سکوت کنند لب به سخن می گشایند و زمانی که باید لب به سخن بگشایند، سکوت می کنند؛ این درست نیست.

وی تصریح کرد: امروز مجلس شورای اسلامی از طرح های مناسب جهت رفع تنگناهای معیشتی مردم استفاده کند، زیرا زیبنده نیست که ما هر روز دچار نوسان قیمت های کالاها باشیم؛ چرا باید اجناس مدت های طولانی در گمرکات نگه داشته شود؟ این کوتاهی ها و قصورات به پای چه کسانی نوشته می شود؟ به پای کسانی نوشته می شود که در مسؤولیت های خود کوتاهی می کنند.

آیت الله حسینی بوشهری با اشاره به بیانات بسیار ارزشمند رهبر معظم انقلاب در جلسه شورای عالی و هماهنگی اقتصادی، عنوان کرد: ایشان در این جلسه بر مسأله کسری بودجه، سرمایه گذاری، جهش تولید و معیشت مردم انگشت گذاشتند و فرمودند علاج مشکلات کشور همت جدی و تلاش پیگیرانه لازم دارد و اگر مسؤولان تلاش کنند مشکلات حل خواهد شد؛ امروز مشکل اساسی کشور ما این است که برخی از مسؤولان چشم به بیرون دوخته اند.

امام جمعه قم ابراز کرد: رهبر معظم انقلاب در جلسه شورای هماهنگی اقتصادی تأکید کردند که امروز آمریکایی ها و اروپایی ها به موشک های مخرب مجهز هستند، اما به جای عمل به تعهداتشان علیه ما قطعنامه صادر می کنند، از این رو انتظار از آنها را انتظار بیجا دانستند؛ ایشان بیان داشتند که امروز به تحریم های تلخ دچار شده ایم و مسیر رفع تحریم ها را طی کردیم، اما نتیجه ای نداشت؛ ما به وضوح مشاهده کردیم که تحریم ها بعد از انجام مذاکرات گسترده تر شد، از این جهت طبق رهنمودهای رهبری باید مسیر غلبه بر تحریم های دشمن را طی کنیم.

وی در پایان با بیان اینکه امروز دولت و مجلس با طرح ها و لوایح مناسب و قوه قضاییه با پیگیری های مجاهدانه مشکلات داخلی را رفع کنند، یادآور شد: بی تدبیری ها ممکن است که به باورهای مردم آسیب برساند و ما باید مراقب باشیم./841/

ارسال نظرات