۰۸ آذر ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۹
کد خبر: ۶۶۹۳۵۴
آیت الله توکل تأکید کرد؛

لزوم حفاظت بیشتر از شخصیت ها و دانشمندان علمی کشور

لزوم حفاظت بیشتر از شخصیت ها و دانشمندان علمی کشور
آیت الله توکل برلزوم حفاظت بیشتر از شخصیت ها و دانشمندان علمی کشور تأکید کرد و گفت: چرا شورای امنیت ملی فعالیت و تلاشی برای حفاظت از چنین شخصیت هایی انجام نمی دهد.

آیت الله سید رحیم توکل، نماینده مجلس خبرگان رهبری، در گفت‌و‎گو با خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، با محکوم کردن ترور شهید محسن فخری زاده دانشمند هسته‌ای ایران، گفت: ترور دانشمندان برجسته ایرانی، نشان می‌دهد که ادعای استکبار جهانی مبنی بر اینکه همراه با مردم و طرفدار ملت ایران هستند، کذب و دروغ محض است.

آیت الله توکل با بیان اینکه تنها هدف استکبار جهانی نابودی ایران است، تأکید کرد: استکبار جهانی به سرکردگی آمریکا، سالیان طولانی ایران را مورد تحریم های بی رحمانه خود قرار دادند و دانشمندان و شخصیت های برجسته کشور را ترور می کنند، از این رو تمام وعده و وعیده های آنها دروغ است و بیگانگان تنها افرادی که از بصیرت سیاسی کافی برخودار نیستند را می توانند فریب دهند.

وی به تبیین شخصیت و مجاهدت های علمی شهید محسن فخری زاده پرداخت و افزود: فخری زاده از دانشمندان برجسته علمی و هسته ای کشور بود و برای عزت و استقلال ایران به پژوهش‌های علمی بسیاری پرداخته بود.

نماینده مجلس خبرگان رهبری بیان کرد: بیگانگان با حرکت کوردلانه خود، فردی را که سالیان طولانی در عرصه علم زحمت کشیده بود و تازه نتایج و دستاوردهای این دانشمند به ثمر رسیده بود، به حذف فیزیکی و ترور وی پرداختند.

وی بر لزوم حفظ و محافظت بیشتر از شخصیت های برجسته کشور تأکید و ابراز کرد: چه تعداد از دانشمندان و شخصیت های برجسته کشور باید ترور شوند تا اینکه نهادهای مربوط به فکر حفاظت بیشتر از دانشمندان ما باشند.

نماینده مجلس خبرگان رهبری با انتقاد از عملکرد نهادهای حفاظتی در جهت حفظ دانشمندان کشور، گفت: چرا شورای امنیت ملی فعالیت و تلاشی برای حفاظت چنین شخصیت هایی انجام نمی دهد؛ باید نهادهای حفاظتی کشور برای دانشمندانی که در سرنوشت کشور مؤثر هستند، حفاظت های بیشتری قرار دهد.

آیت الله توکل بر ادامه مسیر راه شهید فخری زاده تأکید کرد و افزود: باید شاگردان و همرزمان شهید فخری زاده با الگوگیری از مجاهدت های علمی این دانشمند هسته ای، تلاش خود را دوچندان کنند تا خلاء وی در عرصه های علمی کشور احساس نشود./998/ت302/ب1

ارسال نظرات