۱۰ آذر ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۵
کد خبر: ۶۶۹۴۸۷
عضو شورای حوزه علمیه مازندران:

ترور دانشمندان هسته ای، نشان دهنده ترس دشمن از اقتدار علمی کشور است

ترور دانشمندان هسته ای، نشان دهنده ترس دشمن از اقتدار علمی کشور است
مازندران - حجت الاسلام والمسلمین مشایخ، ترور ناجوانمردانه شهید فخری زاده، دانشمند هسته ای کشورمان را نشان دهنده ترس دشمن از توان علمی و دفاعی ایران اسلامی دانست.

حجت الاسلام والمسلمین محمود مشایخ، عضو شورای حوزه علمیه مازندران در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در مازندران با محکوم کردن ترور دانشمند هسته ای دفاعی کشورمان دکتر فخری زاده بر ضرورت مجازات عاملان و آمران این اقدام تروریستی تأکید کرد.

وی با بیان این که ترور ناجوانمردانه دانشمندان هسته ای کشور نشان دهنده ترس دشمن از توان علمی و دفاعی کشور است، افزود: دشمنان ملت ایران چون جرأت رویارویی مستقیم با ایران اسلامی را ندارند به چنین روش های بزدلانه ای متوسل می شوند.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که جریان نفاق نیز در سال های ابتدایی پیروزی انقلاب اسلامی با ترور و بمب گذاری و شهادت شخصیت های برجسته نظام، تلاش کرد مسیر حرکت انقلاب را منحرف کند، تصریح کرد: اما شهادت افراد برجسته انقلاب، موجب شد ملت ایران در ادامه راه انقلاب مصمم تر شوند.

حجت الاسلام والمسلمین مشایخ به مواضع دو پهلو و همراه با سکوت مقام های غربی در برابر این جنایت تروریستی اشاره کرد و گفت: ترور شهید فخری زاده که به طور حتم از سوی عوامل رژیم غاصب صهیونیستی و آمریکای جنایت کار صورت گرفته بار دیگر نقاب از چهره واقعی غرب برداشته است.

عضو شورای حوزه علمیه مازندران با بیان این که کشورهای فریبکار اروپایی که کوچکترین حوادث کشور خود را با تبلیغات واهی و دروغ به اسلام نسبت می دهند، این اقدام تروریستی را محکوم نکردند، تصریح کرد: این برخورد دو گانه اروپایی ها نسبت به چنین حوادثی نشان دهنده دروغ بودن شعار حقوق بشری است که آنها سال ها است آن را ابزار فشاری برای کشورهای مختلف از جمله ایران اسلامی قرار داده اند.

امام جمعه نوشهر با تأکید براین که ترور شهید فخری زاده نشان داد که غرب به هیچ اصول انسانی و حقوق بشری پایبند نیست، بیان داشت: این حادثه تلخ باید درس بزرگی برای برخی مسؤولان کشورمان باشد تا در روابط خود با اروپایی ها تجدید نظر جدی انجام دهند.

حجت الاسلام والمسلمین مشایخ با اشاره به این که مقام معظم رهبری همواره در خصوص بی اعتمادی به غرب صحبت کردند و به مسؤولان نیز هشدار دادند، گفت: ترور شهید فخری زاده، ناشی از اعتماد به غرب و ارائه فهرست دانشمندان کشور در مجامع بین المللی است.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که مسؤولان ما نباید به هیچ یک از این سازمان بین المللی اعتماد کنند و اسامی دانشمندان و شخصیت های برجسته کشور را در اختیار آنها قرار دهند، تصریح کرد: باید در نوع تعامل و ارتباط با این سازمان ها تجدید نظر شود.

امام جمعه نوشهر با تأکید براین که همان طور که مقام معظم رهبری نیز در پیام خود فرمودند باید تلاش های علمی و فنی شهید فخری زاده در همه بخش ها با قدرت بیشتری ادامه پیدا کند، خاطرنشان کرد: رشد علمی کشور در عرصه های مختلف به ویژه صنعت هسته ای و دفاعی کشورمان بزرگترین پاسخ به دشمنان و بدخواهان انقلاب اسلامی است.

حجت الاسلام والمسلمین مشایخ با اشاره به این که به طور حتم سایر دانشمندان و نخبگان علمی کشورمان نخواهند گذاشت خلأ فقدان شهید فخری زاده در بخش های مهم علمی کشور حس شود، بیان داشت: تقویت سطح علمی و همچنین اقتدار نظامی و دفاعی کشورمان لرزه بر اندام دشمن خواهد انداخت./950/

ارسال نظرات