۱۱ آذر ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۳
کد خبر: ۶۶۹۵۰۴
رییس مجمع نمایندگان طلاب تأکید کرد؛

ترور دانشمندان هسته ­ای؛ ثمره برجام نافرجام

ترور دانشمندان هسته ­ای؛ ثمره برجام نافرجام
حجت الاسلام حسینی نژاد ترور دانشمندان هسته‌­ای را ثمره برجام نافرجام دانست و گفت: برجام سبب شد بسیاری از اطلاعات و آمار اندیشمندان هسته‌ای در دسترس سران غربی قرار گیرد.

حجت الاسلام والمسلمین سید علی اکبر حسینی نژاد رییس مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، با اشاره به اینکه اندیشمندان و دانشمندان کشور سرمایه‌های بزرگ علمی، ملی و فراملی کشور هستند، گفت: هر کدام شخصیت ها و دانشمندان علمی ما ویژگی های خاصی را دارا هستند، برخی از آنها اندیشمندان هسته­‌ای، امنیتی و موشکی و دفاعی کشور هستند و برخی از آنها از عالمان دینی و شخصیت های برجسته حوزوی کشور محسوب می شوند.

وی با بیان این که شخصیت­‌ها و اندیشمندان برجسته کشور ما از اوایل انقلاب تا کنون مورد هدف و طمع دشمنان و بیگانگان بودند، گفت: استکبار جهانی دانشمندان و شخصیت های برجسته کشور را شناسایی و با نیت ضربه زدن به انقلاب به ترور و حذف فیزیکی آنها پرداخته است.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی نژاد اظهار کرد: آیت الله مطهری، آیت الله بهشتی و آیت الله مفتح، سردار سلیمانی و مهندس فخری زاده به دلیل اینکه چهره مردمی داشتند، مورد هدف و ترور ناجوانمردانه بیگانگان قرار گرفتند.

رییس مجمع طلاب و فضلای حوزه علمیه قم بیان کرد: حذف هر یک از اندیشمندان دانشگاهی و حوزوی کشور خلأ بزرگی در عرصه پیشرفت جامعه وارد خواهد کرد و به آسانی نمی توان فرد دیگر را جایگزین آنها کرد و سالیان درازی طول خواهد کشید تا فردی همانند شهید فخری نژاد تربیت شود.

وی با بیان اینکه متأسفانه برجام سبب شد که بسیاری از اطلاعات و آمار اندیشمندان هسته ای در دسترس سران غربی قرار گیرد، گفت: زمانی که دشمنان به راحتی می‌توانند نقاط حساس علمی، هسته­‌ای و موشکی ایران را به راحتی بازرسی کنند، طبیعی است جاسوس‌ها و نفوذی های داخلی آمار و اطلاعات اندیشمندان کشور را در اختیار دشمنان قرار می دهند؛ از این رو جان دانشمندان و نخبگان علمی و هسته ای در معرض خطر ترور قرار می گیرید.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی نژاد با بیان اینکه اطلاعات شخصیتی شهید فخری زاده از طریق بازرسان سازمان ملل در دسترس سران رژیم صهیونیستی قرار گرفته است، افزود: بر نظام اسلامی و مسؤولان کشور واجب است که برای حفظ جان اندیشمندان هسته­‌ای و شخصیت های برجسته کشور مراقبت های ویژه ­ای را انجام دهند.

وی بر لزوم پیگیری جنایت ترور شهید فخری زاده تأکید کرد و گفت: باید با عوامل مستقیم و غیرمستقیم این جنایت و همچنین کوتاهی مسؤولان مربوط در حفظ جان شهید فخری زاده برخورد قاطع انجام شود.

رییس مجمع نمایندگان طلاب بیان کرد: همانگونه که رژیم صهیونیستی به حفظ فیزیکی و ترور دانشمندان هسته‌ای و موشکی ما می پردازد، نظام اسلامی ایران نیز مقابله به مثل کند و شخصیت های موشکی و دفاعی آنها را مورد هدف قرار دهد تا جواب قاطع به این ترورها داده شود./998/ت302/ب1

ارسال نظرات