۱۱ آذر ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۱
کد خبر: ۶۶۹۵۵۵
رییس جمعیت علمای پاکستان:

مسأله قدس و فلسطین مسأله جهان اسلام است

مسأله قدس و فلسطین مسأله جهان اسلام است
پیر اعجاز احمد هاشمی گفت: ایران خطری برای جهان اسلام ندارد و متحدان جمهوری اسلامی ایران نیاز به پشتوانه دیگر قدرت ها نخواهند داشت.

به گزارش خبرنگار سرویس بین الملل خبرگزاری رسا، پیر اعجاز احمد هاشمی رییس جمعیت علمای پاکستان در سخنانی، برقراری روابط دوستانه با اسرائیل را خیانت به جهان اسلام دانست و تاکید کرد: ایران خطری برای جهان اسلام ندارد بلکه جهان اسلام از رژیم نامشروع اسرائیل احساس خطر کند.

وی خواهان برقراری ارتباط دوستانه با جمهوری اسلامی ایران شد و ابراز داشت: متحدان جمهوری اسلامی ایران نیازمند کمک و امداد دیگر قدرت ها نخواهند شد، اسرائیل وجود نامشروع در قلب اسلام است و به رسمیت شناختن آن معامله با خون فلسطینان است.

رییس جمعیت علمای پاکستان با تاکید به این که ما هیچ گونه مصالحه ای درباره آزادی قدس شریف، قبله نخست جهان اسلام را نمی پذیریم، افزود: انتظار خیر از امریکا، اسرائیل و کشورهای عربی، توقع بیجا است.

وی افزود: اسرائیل رژیمی غاصب در سرزمین انبیاء است و با ظلم، جنایت و آوره کردن فلسطینیان پایه گذاری شده است.

پیرهاشمی با بیان این که امارات، بحرین و دیگر کشورهای اسلامی با رسمیت شناختن اسرائیل زیان بزرگی کرده اند، تاکید کرد: جهان اسلام بویژه مسلمانان پاکستان از احتمال برقراری روابط دوستانه عربستان سعودی «سرزمین پیامبر اسلام(ص)» با اسرائیل به شدت نگران اند.

این روحانی اهل سنت پاکستان خطاب به سازمان کنفرانس اسلامی گفت: کشورهای که اسرائیل را به رسمیت بشاسند عضویت آنان در این کنفرانس لغو شود، چون برقراری روابط دوستانه با اسرائیل خیانت به جهان اسلام است و خائنین نمی توانند در جمع حامیان فلسطین باشند.

وی در آخر از کشورهای مسلمان خواست که برای آزادی هرچه زودتر قدس، قبله نخست مسلمانان نیروی مسلح مشترک تشکیل دهند./988/

ارسال نظرات