۱۲ آذر ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۳
کد خبر: ۶۶۹۶۵۸
آیت الله اعرافی:

طرح‌ها و لوایح مجلس از نظر مبانی شرعی با مشورت حوزه‌ علمیه تهیه و تنظیم شود

طرح‌ها و لوایح مجلس از نظر مبانی شرعی با مشورت حوزه‌ علمیه تهیه و تنظیم شود
مدیر حوزه‌های علمیه در خصوص تعامل هرچه بهتر مجلس شورای اسلامی با شورای نگهبان گفت: ضروری است طرح‌ها و لوایح، از نظر مبانی شرعی با مشورت نهاد حوزه، تهیه و تنظیم شود.

به گزارش سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، آیت الله علیرضا اعرافی در دیدار اعضای فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی که با هدف تعامل هرچه بهتر مجلس با شورای نگهبان و مسائل مربوط به طرح ها و لوایح مربوط به زنان و خانواده برگزار شد، با تسلیت شهادت دکتر فخری زاده، گزارشی از اقدامات و برنامه های تحولی از جمله تدوین اسناد بلند مدت و میان مدت و طرح های تحولی حوزه علمیه از جمله سند چشم اندار، برنامه ۵ساله، طرح آمایش، تدوین درختواره رشته های تحصیلی حوزه در ۱۶ حوزه دانشی و ۴۰۰ رشته گرایش و اسناد همکاری حوزه  و وزارت آموزش و پرورش و همکاری حوزه در تدوین سند برنامه هفتم توسعه ازاقدامات تحولی حوزه بیان کرد.

مدیر حوزه های علمیه در ادامه، ضمن اعلام آمادگی همکاری حوزه علمیه، نکاتی پیرامون تاریخ یکصد ساله حوزه علمیه و سیر تحولات مختلف حوزه از زمان موسس آن، آیت الله حائری یزدی تاکنون ارائه نمود.

عضو فقهای شورای نگهبان در پایان در خصوص تعامل هرچه بهتر مجلس با شورای نگهبان و مسائل مربوط به طرح ها و لوایح مربوط به زنان و خانواده گفت: ضروری است طرح ها و لوایح، از نظر مبانی شرعی با مشورت با نهاد حوزه، تهیه و تنظیم شود.

در ابتدای این دیدار هریک اعضای فراکسیون زنان با ارائه و طرح دیدگاه های خود در مسائل مختلف زنان در جامعه از مدیر حوزه های علمیه تقاضا نمودند با توجه به جایگاه محوری حوزه های علمیه در پاسخ به موضوعات اجتماعی زنان، این فراکسیون را در ارائه طرح های و لوایح قانونی پیشنهادی مربوط به زنان در مجلس شورای اسلامی از نظر تئوریک و نظریه حمایت نماید./998/د102/ب1

ارسال نظرات