۱۵ آذر ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۲
کد خبر: ۶۶۹۷۶۲
استاد حوزه علمیه عنوان کرد؛

آثار فراوان حجت الاسلام خوشنویس در حوزه کلام و دفاع از اعتقادات شیعه

آثار فراوان حجت الاسلام خوشنویس در حوزه کلام و دفاع از اعتقادات شیعه
حجت الاسلام خوشنویس گفت: مرحوم حجت الاسلام والمسلمین جعفر الهادی آثار تألیفی و ترجمه ای فراوانی در حوزه کلام و دفاع از اعتقادات شیعه از خود به یادگار گذاشته است.

حجت الاسلام علی خوشنویس، فرزند مرحوم حجت الاسلام والمسلمین جعفر الهادی (خوشنویس)، در گفت و گو با خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، به شرح مجاهدت های علمی و سیره معنوی اخلاقی مرحوم خوشنویس پرداخت و گفت: مرحوم خوشنویس در کربلا درس طلبگی را شروع کرد، اما به جهت اینکه موضع گیرهای ضد بعثی داشت، تحت تعقیب نیروهای بعث عراق قرار گرفت، از این رو وی برای ادامه تحصیل به لبنان عزیمت کرد و مدت پنج سال در این کشور اقامت داشت.

حجت الاسلام خوشنویس بیان کرد: مرحوم حجت الاسلام والمسلمین خوشنویس در سال 1356 وارد ایران و حوزه علمیه قم شد و از محضر علمای بزرگی همچون حضرت آیت الله وحید خراسانی و حضرت آیت الله مکارم شیرازی بهره برد و جزء شاگردان خاص حضرت آیت الله سبحانی محسوب می شد.

وی با بیان اینکه مرحوم حجت الاسلام والمسلمین خوشنویس آثار تألیفی و ترجمه ای فراوانی در حوزه کلام و دفاع از اعتقادات شیعه از خود به یادگار گذاشته است، گفت: کتاب سيد المرسلين ترجمه عربی کتاب فروغ ابدیت اثر حضرت آیت الله سبحانی و همچنین کتاب «الحقيقه کما هی» معرفي کوتاه و جامع از شيعه که به پانزده زبان دنیا ترجمه شده، از آثار مشهور وی است.

حجت الاسلام خوشنویس بیان کرد: مرحوم خوشنویس در مقاله مشهور خود با عنوان «کان رسول الله» سیره اخلاقی پیامبر اکرم(ص) را ترسیم کرده و همچنین وی در کتاب «شؤون الاقتصاديه» به طبقه بندی آیات و روایات در زمینه اقتصاد اسلامی پرداخته است و کتاب «قران در احادیث اسلامی» نیز مورد اقبال مخاطبان قرار گرفت و به گفته پدرم عنایت ویژه ای برای نوشتن این کتاب به وی شده است.

وی به سیره اخلاقی و رفتاری مرحوم حجت الاسلام والملسمین خوشنویس پرداخت و گفت: مرحوم ابوی فردی بسیار مهربان، متعادل و اندیشمند بود و همواره درباره علما و اندیشمندان با احتیاط اظهار نظر می کرد.

حجت الاسلام خوشنویس ابراز کرد: مرحوم حجت الاسلام والملسمین خوشنویس معتقد بود اگر جایگاه علمی اهل بیت در میان مذاهب اسلامی به درستی ترسیم شود، بسیاری از سوء تفاهم­ ها میان تشیع و سایر مذاهب اسلامی از این طریق برطرف خواهد شد./998/ت302/ب1

ارسال نظرات