۱۶ آذر ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۶
کد خبر: ۶۶۹۸۴۳
حجت الاسلام والمسلمین تقوی عنوان کرد؛

حل مشکلات معیشتی مردم؛ دغدغه اصلی رهبر معظم انقلاب

حل مشکلات معیشتی مردم؛ دغدغه اصلی رهبر معظم انقلاب
نماینده مجلس شورای اسلامی مشکلات معیشتی مردم را دغدغه اصلی رهبر انقلاب دانست و گفت: سوء مدیریت دولتمردان سبب ایجاد گرانی‌های افسار گسیخته در کشور شده است.

 حجت الاسلام والمسلمین سید رضا تقوی، نماینده مجلس شورای اسلامی، در گفت‌­وگو با خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، با اشاره به جلسه اخیر رهبر انقلاب با سران قوا و شورای اقتصادی، گفت: با توجه به رهنمودها و سخنان اخیر رهبر معظم انقلاب در چند سال اخیر می توان بدین نتیجه رسید که دغدغه اصلی ایشان مشکلات اقتصادی کشور و بهبود معیشت مردم بوده است.

حجت الاسلام والمسلمین تقوی با بیان اینکه نشست اخیر رهبر معظم انقلاب با سران قوا و شورای اقتصادی کشور مساله بدیع و جدید بوده است، ابراز کرد: طبیعی است زمانی که مردم در تنگناهای اقتصادی قرار گیرند، دغدغه اصلی رهبر انقلاب مشکلات معیشتی مردم خواهد شد.

نماینده مجلس شورای اسلامی افزود: در شرایط کرونایی که تمام جلسات و تجمعات تعطیل است، اما رهبر معظم انقلاب جلسه شورای اقتصادی را به صورت حضوری تشکیل می دهند و از سران نظام می خواهند که با ارائه طرح و برنامه برای حل مشکلات معیشتی به وحدت نظر برسند و قیمت های افسار گسیخته را کنترل کنند.

وی گسترش مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم را به جهت سوء مدیریت دولتمردان دانست و گفت: بسیاری از مشکلات اقتصادی کشور ربطی به مسأله تحریم های ناجوانمردانه استکبار جهانی علیه ایران ندارد؛ بلکه به خاطر عدم مدیریت و نظارت صحیح مجریان و دستگاه های اجرایی است.

حجت الاسلام والمسلمین تقوی ابراز کرد: باید دولت با کمک مجلس شورای اسلامی طرحی برای حل مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم ارائه دهد البته حرکت های مناسبی از سوی قوه قضاییه در جهت نظارت بر بازار و برخورد با مفسدان اقتصادی و بازگشت کارخانه ها به دولت صورت گرفته است.

نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه باید توزیع کالاها هدف دار و نظام مند شود، بیان کرد: برخی گمان می کنند تنها با صدور بخشنامه و اجرای قوانین می توان همه مسائل را حل کرد؛ در حالی که مساله توزیع کالا در کشور نابه‌سامان و دچار اختلال است و باید اجناس و کالاهای اساسی وارد بازار شود و به راحتی در دسترس مردم قرار گیرد.

وی با اشاره به رهنمودهای رهبر معظم انقلاب مبنی بر عدم مذاکره مجدد با آمریکا، گفت: برخی با تغییر رییس جمهور سخن از مذاکرات مجدد با آمریکا به میان می آورند در حالی که رهبر معظم انقلاب در سخنان اخیر خود تأکید کردند که مذاکرات و برجام بدون ثمره و دستاورد برای کشور بوده است./998/ت302/ب1

ارسال نظرات