۲۲ آذر ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۱
کد خبر: ۶۷۰۰۵۶
امام جمعه رشت با یادآوری وعده های رییس جمهور عنوان کرد؛

دولت و ۱۸۸ روز باقی مانده برای حل مشکلات مردم

دولت و ۱۸۸ روز باقی مانده برای حل مشکلات مردم
حجت الاسلام والمسلمین فلاحتی گفت: کسانی که دم از حل ۱۰۰ روزه مشکلات می‌زدند در ایام باقیمانده از عمر دولت وارد میدان شوند و با کار شبانه روزی به حل مشکلات مردم بپردازند.

حجت الاسلام والمسلمین رسول فلاحتی نماینده ولی فقیه در استان گیلان در گفت و گو با خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، با اشاره تذکر مراجع به مسؤولان در رابطه با گرانی ها، گفت: علما و مراجع بزرگوار تقلید در 40 سال گذشته در جلسات متعدد خود با مسؤولان همواره آن ها را به حل مشکلات مردم به خصوص قشر آسیب پذیر جامعه توجه داده اند.

وی نبود نظارت لازم، تحریم و تخریب ضد انقلاب داخلی را سه ضلع مشکلات اقتصادی دانست و افزود: مطالبه مردم درد کشیده از علما و مراجع عظیم الشأن این است که توجه به معیشت مردم و تذکرات خود را نسبت به مسؤولان دوچندان کنند تا نظارت ها تقویت شود.

نماینده ولی فقیه در گیلان اظهار داشت: بخش اندکی از مشکلات اقتصادی متوجه تحریم است و در واقع این عدم نظارت ها بر ارز دولتی و مدیریت غلط است که وضع موجود را رقم زده، بنابراین نقش اساسی را در این موضوع قوه مجریه بر عهده دارد.

وی بیان داشت: نمونه این سوء مدیریت ها را در ماجرای دپوی کالاهای اساسی در گمرک شاهد بودیم که این بسیار مشکل آفرین است، چرا که اگر یک روز مواد غذایی به دست مردم نرسد کشور با مشکلات اساسی روبرو می شود.

حجت الاسلام والمسلمین فلاحتی ادامه داد: اگر بخواهیم به این اتفاقات و یا مشکلاتی که در قضیه روغن رقم خورد خوشبینانه نگاه کنیم و فرض بگیریم که دستان پنهانی در پس پرده این اتفاقات نباشد باید گفت این ها از سوءمدیریت دستگاه اجرایی کشور نشأت می گیرد.

وی به تلاش دوباره برخی برای کلید زدن مذاکره، گفت: 40 سال است آمریکا و کشور های اروپایی به عنوان دنباله روهای آن در مقابل ما ایستاده اند، حال چطور عده ای می خواهند با آمریکایی مذاکره کنند که هواپیمای مسافربری ما را ساقط کرد، ترورهای دانشمندان ما را رقم زد و فتنه 88 را به راه انداخت.

نماینده ولی فقیه در گیلان اظهار داشت: حل مشکلات از دریچه مذاکره با آمریکا خیالی خام است و خوابی است که تعبیر ندارد، آمریکایی که خودش بهترین بدهی را در سطح جهانی دارد و میلیاردها دلار برای ایجاد داعش هزینه کرد اما انگار برخی شخصیت ها و رسانه ها سر خود را در برف فرو کرده اند و نمی خواهند حقایق را ببینند.

وی ادامه داد: با وجود برجامی که آمریکا برای ما رقم زد و کلاه گشادی که بر سر برخی از مسؤولان گذاشتند و هزینه های بسیاری را به ما تحمیل کردند و در آخر هم از برجام خارج شدند حالا هم برخی منتظر برگشت آمریکا به برجام هستند.

حجت الاسلام والمسلمین فلاحتی گفت: آمریکا به دنبال استثمار و ذلیل کردن ملت هاست و جای تعجب است که کسانی هنوز به آمریکا امید دارند و کسانی که در داخل به آمریکا خوش بینند یا غافل اند و یا خائن و هنوز آمریکا را نشناخته اند.

وی در پایان با اشاره به زمان باقیمانده از عمر دولت اظهار داشت: برخی ادعا داشتند که قادرند 100 روزه مشکلات را حل کنند و در حال حاضر بیش از 6 ماه از عمر دولت باقی است و می توانند با کار مجاهدانه و شبانه روزی در زمان پیش رو به حل مشکلات مردم اقدام کنند./1399/ت302/ب1

ارسال نظرات