۱۹ آذر ۱۳۹۹ - ۱۹:۰۲
کد خبر: ۶۷۰۰۹۵
فقیه بصیر؛

آیت الله یزدی در مسیر حق از هیچ چیزی هراس نداشت

آیت الله یزدی در مسیر حق از هیچ چیزی هراس نداشت
استاد درس خارج حوزه علمیه قم آیت الله یزدی را فقیهی مجاهد، مبارز و انقلابی توصیف کرد و گفت: این فقیه بصیر در مسیر حق از هیچ چیزی هراس نداشت.

آیت الله سید محمد غروی استاد درس خارج حوزه علمیه قم در گفت‎وگو با خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، با تسلیت ارتحال آیت الله محمد یزدی، ایشان را از علمای برجسته حوزه علمیه قم و از مدرسان عالی حوزوی دانست و گفت: ایشان از اعضای نخستین جامعه مدرسین حوزه علمیه قم بودند.

وی آیت الله یزدی را شخصیتی تأثیرگذار در جامعه مدرسین حوزه علمیه قم توصیف کرد و اظهار داشت: ایشان در اصفهان در یک خانواده مذهبی و روحانی رشد یافتند و پدرشان نیز از علمای سرشناس اصفهان بودند.

آیت الله غروی دوران تحصیلات و اساتید آیت الله یزدی را مورد توجه قرار داد و با بیان اینکه خطابه یکی از ویژگی های این عالم وارسته بود، عنوان کرد: ایشان یک خطیب توانا بود و به وسیله همین فن نقش خودشان را در عرصه های مختلف ایفا می کرد.

استاد درس خارج حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه آیت الله یزدی یک عالم مجاهد بود، شخصیت انقلابی این فقیه بصیر را مورد اشاره قرار داد و افزود: ایشان از آغاز نهضت امام خمینی(ره)، بلکه قبل از آغاز این نهضت، فعالیت های سیاسیِ دینی داشتند و همواره مورد عنایت و توجه حضرت امام(ره) قرار می گرفتند.

وی با بیان اینکه آیت الله یزدی همواره در مسیر امام(ره) گام برداشته و در انقلاب سهیم بودند، خاطرنشان کرد: ایشان در این زمینه بسیار فعال بودند و از همان ابتدا از سخنرانی و حرکت در راستای روشنگری و تبیین مسائل مربوط به انقلاب از هیچ تلاشی فروگذار نمی کردند.

آیت الله غروی با اشاره به اینکه آیت الله یزدی در راستای مجاهدت های انقلابی خود بارها و بارها محکوم به تبعید شدند، گفت: ایشان علی‌رغم مزاحمت های ساواک و رژیم شاه هیچگاه از مسیر انقلاب و خط امام راحل عقب نشینی نکرده و همواره در راستای مسیر امام(ره) وحدت آفرینی می کردند.

وی آیت الله یزدی را فقیهی مجاهد، مبارز و انقلابی توصیف کرد و یادآور شد: ثبات قدم ایشان بسیار مثال زدنی بود و باید دانست این فقیه بصیر در مسیر حق از هیچ چیزی هراس نداشت./841/ت302/ب1

ارسال نظرات