۱۹ آذر ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۹
کد خبر: ۶۷۰۱۰۵
صدقه جاریه امام؛

اثر شورای عالی انقلاب فرهنگی در جامعه احساس نمی‌شود

اثر شورای عالی انقلاب فرهنگی در جامعه احساس نمی‌شود
حجت‌الاسلام والمسلمین سعیدی با اشاره به هویدا نبودن اثر شورای عالی انقلاب فرهنگی در فرهنگ عمومی جامعه گفت: شورای عالی باید کاری کند که ضمانت اجرای مصوبات بیشتر شود.

19 آذرماه سالروز تأسیس شورای عالی انقلاب فرهنگی است که رهبر معظم انقلاب در دیدار سال 71 با اعضای این شورا، این شورا را یکی از صدقات جاریه‌ امام رضوان اللَّه تعالی علیه عنوان کردند و اذعان داشتند که شورای عالی انقلاب فرهنگی نعمت بزرگی برای امور فرهنگی کشور است.

از این رو حجت‌الاسلام والمسلمین سیدحسن سعیدی‌گلپایگانی عضو مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا، با اشاره به هویدا نبودن اثر شورای عالی انقلاب فرهنگی در فرهنگ عمومی جامعه گفت: شورای عالی انقلاب فرهنگی وظیفه‌ای دارد که با خط دهی، سیاست‌گذاری و مهندسی فرهنگ عمومی جامعه را به سمت انقلابی و اسلامی بودن سوق دهد؛ اما چیزی که دیده می‌شود آن است که اثر این شورا برروی جامعه احساس نمی‌شود.

وی از اجرایی نشدن اسناد و چشم اندازهای شورای عالی انقلاب فرهنگی انتقاد کرد و اظهار داشت: اینکه اثر این شورا بر جامعه احساس نمی‌شود، به معنای نفی کامل شورای عالی نیست؛ بلکه به این معناست که وقتی مجریان، اسناد شورای عالی را انجام نمی‌دهند، تصویب اسناد دیگر چه فایده‌ای دارد؟ شورای عالی باید کاری کند که ضمانت اجرای مصوبات بیشتر شود.

عضو مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، با اشاره به اثر فقدان علما در جامعه اظهار داشت: در احادیث داریم که وقتی عالمی مابین مردم نباشد جای خالی او احساس می‌شود و این حدیث را نیز می‌توانیم برای شورای عالی مدنظر بگیریم، به نظر بنده جای خالی شورای عالی انقلاب فرهنگی در جامعه احساس نمی‌شود و این یعنی به درستی وظایف خود، مطالبات رهبری و مطالبات نخبگان فرهنگی را انجام نداده‌اند و این متوجه تمام اعضای حقیقی و حقوقی این شورا است.

وی بازنگری در عملکرد شورای عالی انقلاب فرهنگی را لازم دانست و خاطرنشان کرد: در سالگرد تأسیس شورای عالی انقلاب فرهنگی باید یک بازنگری و دقتی بر عملکرد این شورا در جامعه انجام شود که آیا مطالبات امامین انقلاب و نخبگان فرهنگی به نحو مطلوبی در این شورا محقق می‌شود یا خیر.

ارسال نظرات