۱۷ آذر ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۴
کد خبر: ۶۶۹۹۴۱
از سوی خبرگزاری راه‌اندازی شد؛

پرونده «صدقه جاریه امام»

پرونده «صدقه جاریه امام»
خبرگزاری رسا قصد دارد همزمان با سالگرد تأسیس شورای عالی انقلاب فرهنگی، به واکاوی عملکرد و بررسی نقاط ضعف و قوت این شورا بپردازد و مطالبات جبهه انقلاب را بیان کند.

به گزارش خبرنگار سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا، در 29 آذر سال 63، یکی دیگر از وجوه حکمت معمار کبیر انقلاب نمایان شد؛ او دستور تأسیس ستاد انقلاب فرهنگی را به منظور نفوذ فرهنگ اسلامی در سرتاسر کشور صادر کرد.

وقتی امام راحل نیاز مبرم کشور را به فرهنگ اصیل اسلامی مشاهده کرد، دستور داد ستاد مستقلی متشکل از اعضای فرهنگی و مورد اعتماد کشور تشکیل شود؛ در بخشی از پیام ایشان چنین آمده است که:

خروج از فرهنگ بدآموز غربی و نفوذ و جایگزین شدن فرهنگ آموزنده اسلامی، ملی و انقلاب فرهنگی در تمام زمینه‌ها در سطح کشور آن چنان محتاج تلاش و کوشش است که برای تحقق آن سالیان دراز باید زحمت کشید و با نفوذ عمیق ریشه دار غرب مبارزه کرد؛ اینک با تشکر از زحمات ستاد انقلاب فرهنگی برای هر چه بارورتر شدن انقلاب در سطح کشور، تقویت این نهاد را لازم دیدم بدین جهت علاوه بر کلیه افراد ستاد انقلاب فرهنگی و رؤسای محترم سه قوه، حجج اسلام آقای خامنه‌ای، آقای اردبیلی و آقای رفسنجانی و همچنین جناب حجت‌الاسلام آقای مهدوی کنی و آقایان کاظم اکرمی وزیر آموزش و پرورش و رضا داوری و نصرالله پورجوادی و محمدرضا هاشمی را به آنان اضافه نمودم.

رهبر معظم انقلاب، امام خامنه‌ای نیز در دیداری که در سال 71 با اعضای این شورا داشته، این شورا را یکی از صدقات جاریه‌ی امام رضوان اللَّه تعالی علیه عنوان کرده و اذعان داشته که شورای عالی انقلاب فرهنگی نعمت بزرگی برای امور فرهنگی کشور است.

با توجه به اهمیت گلوگاهی این شورا و همچنین به علت تاخت و تازی که امروزه بیش از پیش بر فرهنگ اصیل اسلامی وارد شده، نقش شورای عالی انقلاب فرهنگی دوچندان گشته و آنها باید با رصد دقیق شرایط و تصمیم‌گیری به موقع و دقیق، انقلابی در فرهنگ فعلی کشور به وجود آورد.

از این رو و به مناسبت نزدیکی سالگرد تأسیس شورای عالی انقلاب فرهنگی، سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا قصد دارد تا پرونده‌ای را با عنوان «صدقۀ جاریۀ امام» راه‌اندازی کرده و به بررسی عملکرد این شورا و واکاوی نقاط مثبت و منفی آن بپردازد.

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۷ آذر ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۱
سوژه خوبی‌است
4
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۸ آذر ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۱
شورای عالی انقلاب فرهنگی نقاط منفی نداشته، باید بنویسید نقاط ضعف.
3
0