۱۹ آذر ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۳
کد خبر: ۶۷۰۱۱۵
فقیه بصیر؛

مجاهدت کم نظیر فقیه بصیر آیت الله یزدی در مسیر تحقق اهداف اسلام و انقلاب

مجاهدت کم نظیر فقیه بصیر آیت الله یزدی در مسیر تحقق اهداف اسلام و انقلاب
جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با صدور پیام تسلیتی در پی ارتحال حضرت آیت‌الله محمد یزدی تأکید کرد که آیت‌الله یزدی ازجمله امنای امام و رهبری و امت اسلامی بود.

به گزارش سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در پی ارتحال حضرت آیت‌الله آقای حاج شیخ محمد یزدی پیام تسلیتی صادر کرد؛ متن این پیام بدین شرح است:

بسم‌الله الرحمن الرحیم

(انا لله و انا الیه راجعون)

يَرْفَعِ اللَّهُ الَّذينَ آمَنُوا مِنْكُمْ وَ الَّذينَ أُوتُوا الْعِلْمَ دَرَجاتٍ (مجادله:11)

فقیه عالیقدر و مجاهد خستگی‌ناپذير حضرت آیت‌الله آقای حاج شیخ محمد یزدی (رضوان‌الله ‌تعالی‌علیه) رئيس جامعه مدرسين حوزة علميه قم یکی از پیشگامان انقلاب اسلامی و از مؤسسان این جامعه در جوار رحمت حق آرام گرفت. ارتحال اين فقيه مجاهد، موجب تأسف و تأثر فراوان گردید. این عالم پرهیزگار مصداق عباد الله المخلصین بود که در دورة حاکميت طاغوت و اختناق در میدان‌های گوناگون مبارزه حضور داشت و سال‌ها رنج تبعید را به جان خرید. سخنرانی‌های پر‌شور و افشاگرانه ایشان در مناطقی که تبعید بودند منجر به حضور مردم در مبارزه با طاغوت و همراهی با نهضت امام خمینی می‌شد و در ذهن مردم و مبارزین نهضت اسلامی به‌عنوان نقطه‌ای درخشان ثبت‌شده است.

ايشان از شاگردان حضرات آيات عظام بروجردی، اراکی، هاشم آملی و ... (اعلی الله مقامهم) و علامه طباطبایی (صاحب تفسیر گرانقدر المیزان) و از ملازمین و ياران حضرت آیت الله العظمی امام خمینی (قدس سرّه الشريف) و یاری معتمد و صَديق برای رهبری معظم انقلاب بود. از دیگر ویژگی‌های بارز علمی ایشان تألیف کتاب‌های گوناگون فقهی ازجمله کتاب وزین «فقه‌القرآن» و همچنین تربیت شاگردان در حوزه علمیه قم است.

آیت‌الله يزدی (ره) از جمله امنای امام و رهبری و امت اسلامی بود که سال‌ها با صبر و مجاهدتی کم‌نظير در مسير تحقق اهداف اسلام و انقلاب اسلامی حرکت کرد. او فقيهی بیدار، بصير و پرتحرک بود که در طول عمر بابرکت خود با اخلاص، یکپارچگی، صداقت و صراحت از ولایت‌فقیه، هویت دینی و آرمان‌های انقلاب اسلامی صیانت و پاسداری کرد. ازجمله مصادیق بارز بصیرت و بینش انقلابی ایشان ایستادگی در مقابل تئوری «جدایی دین از سیاست بود» که تا پایان عمر بابرکت خود بر آن پافشاری نمود.

ریاست قوه قضاییه، ریاست مجلس خبرگان، عضویت در شورای نگهبان و ریاست شورای عالی حوزه‌‌های علمیه در زمره مسئوليت‌های بارز وی است که او با نیک‌نامی و کوششی کم‌نظير به ايفای نقش در آن پرداخت.

جامعه مدرسين حوزه علميه قم رحلت این فقیه مجاهد و پرهیزگار را به محضر حضرت بقية‌الله‌الاعظم (عجل‌الله‌ تعالی فرجه الشریف)، مقام معظم رهبري (مدظله‌العالی)، مراجع عظام تقليد «دامت‌بركاتهم»، حوزه‌هاي علميه، امت اسلامی به‌ويژه مردم عزيز و انقلابی قم، آقازادگان محترم، بیت مکرم و شاگردان و ارادتمندان ایشان تسلیت عرض می‌نماید. همچنین از خداوند متعال براي آن مرحوم علوّ درجات، غفران و رحمت الهی و برای بازماندگان صبر و اجر مسئلت دارد./998/

و السلام علیکم و رحمه الله و برکاته

سید هاشم حسینی بوشهری؛ نایب رییس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم

ارسال نظرات