۱۹ آذر ۱۳۹۹ - ۱۸:۵۰
کد خبر: ۶۷۰۱۲۸
صدقه جاریه امام؛

شورایی عالی در گلوگاه اما بی تفاوت به ظرفیت ها

شورایی عالی در گلوگاه اما بی تفاوت به ظرفیت ها
حجت الاسلام عزت زمانی گفت: شورای عالی انقلاب فرهنگی باید به واسطه حلقه‌های مردمی اطلاعات خود را از بستر جامعه استخراج کند تا دقیق باشد و بتواند خلاء‌ها را پر کند.

حجت الاسلام رضا عزت زمانی، مدیر کل تبلیغات استان قم در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا به فلسفه وجودی شورای عالی انقلاب فرهنگی اشاره کرده و گفت: فلسفه وجودی این شورا ایجاد یک نگاه تحولی در مختصات انقلاب اسلامی است؛ فرهنگ در کلام رهبری به مثابه هوا تشبیه شده که در عرصه‌های مختلف انقلاب اسلامی مؤثر است و اصلاً انقلاب امام، بر پایه آن شکل گرفته است.

وی افزود: شورای عالی انقلاب فرهنگی در گلوگاهی ایستاده که مهم‌ترین و اساسی‌ترین عرصه انقلاب اسلامی است و باید وظیفه خود را به نحو احسن انجام دهد؛ اگر ما ساختارهای نظام را مردمی تلقی کردیم، شورای عالی انقلاب فرهنگی یکی از وظایفش پای کار آوردن تمام نیروهای مردمی جمهوری اسلامی در عرصه فرهنگ است.

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان قم حرکت‌های مردمی را مایه پیشبرد انقلاب اسلامی خواند و عنوان کرد: هرجا که حرکت‌های مردمی در عرصه فرهنگ شکل گرفته، انقلاب یک قدم به جلو پیشرفت کرده و توقف‌ها آنجایی بوده که این ظرفیت‌های مردمی شناخته نشده و یا به کار گرفته نشده است.

وی تصریح کرد: اگر مسئولین این عرصه به جبهه مردمی ایمان داشته باشند، باید سیاست‌های خود را متناسب با آن تنظیم کنند ولی ما این نگاه کلان را در جهت‌گیری شورای عالی نمی‌بینیم.

حجت الاسلام عزت زمانی خاطرنشان کرد: من اطلاعی ندارم که رصدهای شورای عالی انقلاب فرهنگی چگونه است و آنها از چه ظرفیتی برای رصد وضعیت موجود استفاده می‌کنند؛ این شورا باید به واسطه حلقه‌های مردمی اطلاعات خود را از بستر جامعه استخراج کند.

وی با بیان اینکه جمع‌آوری اطلاعات نباید به شیوه غربی‌ها صورت پذیرد گفت: اگر بخواهیم از نظرسنجی‌های غربی و روش‌های غیر اسلامی جمع‌آوری داده استفاده کنیم، مکانی که عزاداری اهل‌بیت(ع) در آن زیاد است افسرده شناخته می‌شود و باید به آنجا نشاط تزریق کرد؛ البته جبران کننده این نشاط نیز طبق روند فعلی حتما کنسرت خواهد بود که غلط است.

مدیر کل تبلیغات استان قم در پایان به روش غلط جمع‌آوری داده که در کرونا استفاده شد اشاره کرد و اظهار داشت: این نوع جمع بندی اطلاعات آنقدر ناقص است که فقط جسم انسان را در بر می‌گیرد و سلامت روح و روان برایش اهمیتی ندارد و لذا اولین جاهایی که تعطیل می‌شود، مکان‌های مذهبی است؛ باید حوزه متولی رصد شورای عالی از حیث محتوا و قالب ایرانی_اسلامی شود تا تصمیمات درستی را اتخاذ کنند.

ارسال نظرات