۲۰ آذر ۱۳۹۹ - ۰۰:۵۱
کد خبر: ۶۷۰۱۷۱
فقیه بصیر؛

هوای نفس و جلب توجه این و آن محرک مواضع سیاسی و اجتماعی آیت الله یزدی نبود

هوای نفس و جلب توجه این و آن محرک مواضع سیاسی و اجتماعی آیت الله یزدی نبود
رییس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه صراحت لهجه و شجاعت آیت الله یزدی را مورد توجه قرار داد و گفت: هوای نفس و جلب توجه این و آن محرک مواضع سیاسی و اجتماعی ایشان نبود.

به گزارش خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین احمد واعظی رییس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم در گفت‌وگوی زنده تلویزیونی با برنامه «زاویه» که از شبکه چهار سیما پخش شد، ضمن تسلیت ارتحال آیت الله یزدی گفت: ایشان در صف نخست مبارزات انقلابی علیه رژیم سفاک شاهنشاهی قرار داشتند.

وی با بیان اینکه آیت الله یزدی از ابتدای انقلاب در کنار امام راحل قرار داشت، اظهار کرد: آیت الله یزدی از افراد مؤثر و پیشگام در انقلاب بود؛ ایشان با همتی مثال زدنی برخی از اعلامیه ها که در تأیید امام(ره) و انقلاب از سوی شخصیت های حوزوی صادر می شد را منتشر می کرد و در این زمینه اهتمام ویژه ای داشت.

حجت الاسلام والمسلمین واعظی با اشاره به اینکه فقدان ایشان برای همه کسانی که دل در گروی انقلاب اسلامی دارند یک ضایعه است، به تبیین گوشه هایی از شخصیت والای آیت الله یزدی پرداخت و ارتباط و عواطف عمیق ایشان نسبت به انقلاب را مورد توجه قرار داد و گفت: صراحت لهجه و شجاعت ایشان در ابراز مواضع بسیار مثال زدنی بود.

رییس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: آیت الله یزدی طبق اعتقاد و تشخیص خودشان اظهار نظر کرده و عمل می کردند و اعتنایی به پیامدهای احتمالی و خوش آمدن ها و بد آمدن های دیگران نداشتند.

وی آیت الله یزدی را کنشگری فعال در عرصه سیاست و اجتماع دانست و افزود: تمام کسانی که به عرصه سیاسی و اجتماعی ورود پیدا می کنند جاذبه ها و دافعه هایی دارند و طبیعتاً عده ای عمیقاً با مواضع این افراد همراه و عده ای از نظراتشان ناخشنود می شوند؛ آن چیزی که در شخصیت آیت الله یزدی برجسته بود این است که هوای نفس و جلب توجه این و آن محرک مواضع سیاسی و اجتماعی ایشان نبود.

حجت الاسلام والمسلمین واعظی تأکید کرد: پیوند آیت الله یزدی با آرمان های انقلاب و امام راحل بسیار راسخ بود و در طول 40 سالی که از انقلاب می گذشت، لحظه ای از آن آرمان ها فاصله نگرفتند./841/ج

ارسال نظرات